Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIĞA BÜTÜNCÜL YAKLAŞIM | İAY1142740 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, bütüncü yaklaşım felsefesi ile ilgili kavramlar bilmesini, birey ve toplum sağlığı
ile ilişkili faktörleri ve değerlendirme yöntemlerini bilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Tanışma, Ders içeriğinin paylaşılması,2. Yaşam, sağlık kavramlarının tartışılması,3. Yaşam, sağlık kavramlarının tartışılması- devam,4. Birey ve toplumun sağlık algısını belirleyen faktörlerin tartışılması,5. Birey ve toplumun sağlık algısını belirleyen faktörlerin tartışılması- devam,6. Bütüncül yaklaşım tanımı, felsefesi, gelişimi,7. Bütüncül yaklaşım tanımı, felsefesi, gelişimi-devam,8. Seminer 1- Sağlığı etkileyen çevresel faktörler,9. Seminer 2- Sağlığı etkileyen kültürel faktörler,10. Seminer 3-- Sağlığı etkileyen biyolojik faktörler,11. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-1,12. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-2,13. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-2,14. Dersin değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bütüncü yaklaşım ile ilgili kavramları tanımlayabilecektir | 10, 16, 19, 9 | A |
1.1. Yaşam, sağlık kavramlarını tüm yönleri ile tanımlar | 10, 16, 19, 9 | A |
1.2. Toplum ve bireyin sağlık algısını tüm yönleri ile tanımlar | 10, 16, 19, 5, 9 | A |
1.3. Bütüncül yaklaşım kavramını tanımlar | 10, 16, 19, 9 | A |
2. Sağlığı etkileyen faktörleri tanımlayabilecektir | 10, 12, 16, 19, 9 | A |
2.1. Sağlığı etkileyen çevresel faktörleri tanımlar | 10, 16, 19, 9 | A |
2.2. Sağlığı etkileyen biyolojik faktörleri tanımlar | 10, 16, 19, 9 | A |
2.3. Sağlığı etkileyen kültürel faktörleri tanımlar | 10, 16, 19, 9 | A |
3. Birey ve toplum sağlığını bütün yönleri ile değerlendirmek için gerekli yöntemleri bilecek. | 10, 16, 19, 5, 9 | A |
3.1. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmek için kullanılan yöntemleri bilir | 10, 12, 16, 19, 9 | A |
3.2. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmek için çözüm önerileri getirir | 10, 12, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Tanışma, Ders içeriğinin paylaşılması | |
2 | 2. Yaşam, sağlık kavramlarının tartışılması | |
3 | 3. Yaşam, sağlık kavramlarının tartışılması- devam | |
4 | 4. Birey ve toplumun sağlık algısını belirleyen faktörlerin tartışılması | |
5 | 5. Birey ve toplumun sağlık algısını belirleyen faktörlerin tartışılması- devam | |
6 | 6. Bütüncül yaklaşım tanımı, felsefesi, gelişimi | |
7 | 7. Bütüncül yaklaşım tanımı, felsefesi, gelişimi-devam | |
8 | 8. Seminer 1- Sağlığı etkileyen çevresel faktörler | |
9 | 9. Seminer 2- Sağlığı etkileyen kültürel faktörler | |
10 | 10. Seminer 3-- Sağlığı etkileyen biyolojik faktörler | |
11 | 11. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-1 | |
12 | 12. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-2 | |
13 | 13. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-2 | |
14 | 14. Dersin değerlendirilmesi | |
Kaynak |
1. Bir hafta öncesinden içerik paylaşılacaktır. |
1. Birol Leman - Hemşirelik Süreci
2. Öz Fatma- Sağlık alanında temel kavramlar
3.Sağlığı etkileyen faktörlere ilişkin araştırmalar
4. Ekonomist Olmayanlar İçin Sağlık Ekonomisi- Lİeven Annemans |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | X | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | | X |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | X | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | X | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | X |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 26 | 26 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIĞA BÜTÜNCÜL YAKLAŞIM | İAY1142740 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, bütüncü yaklaşım felsefesi ile ilgili kavramlar bilmesini, birey ve toplum sağlığı
ile ilişkili faktörleri ve değerlendirme yöntemlerini bilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Tanışma, Ders içeriğinin paylaşılması,2. Yaşam, sağlık kavramlarının tartışılması,3. Yaşam, sağlık kavramlarının tartışılması- devam,4. Birey ve toplumun sağlık algısını belirleyen faktörlerin tartışılması,5. Birey ve toplumun sağlık algısını belirleyen faktörlerin tartışılması- devam,6. Bütüncül yaklaşım tanımı, felsefesi, gelişimi,7. Bütüncül yaklaşım tanımı, felsefesi, gelişimi-devam,8. Seminer 1- Sağlığı etkileyen çevresel faktörler,9. Seminer 2- Sağlığı etkileyen kültürel faktörler,10. Seminer 3-- Sağlığı etkileyen biyolojik faktörler,11. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-1,12. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-2,13. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-2,14. Dersin değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bütüncü yaklaşım ile ilgili kavramları tanımlayabilecektir | 10, 16, 19, 9 | A |
1.1. Yaşam, sağlık kavramlarını tüm yönleri ile tanımlar | 10, 16, 19, 9 | A |
1.2. Toplum ve bireyin sağlık algısını tüm yönleri ile tanımlar | 10, 16, 19, 5, 9 | A |
1.3. Bütüncül yaklaşım kavramını tanımlar | 10, 16, 19, 9 | A |
2. Sağlığı etkileyen faktörleri tanımlayabilecektir | 10, 12, 16, 19, 9 | A |
2.1. Sağlığı etkileyen çevresel faktörleri tanımlar | 10, 16, 19, 9 | A |
2.2. Sağlığı etkileyen biyolojik faktörleri tanımlar | 10, 16, 19, 9 | A |
2.3. Sağlığı etkileyen kültürel faktörleri tanımlar | 10, 16, 19, 9 | A |
3. Birey ve toplum sağlığını bütün yönleri ile değerlendirmek için gerekli yöntemleri bilecek. | 10, 16, 19, 5, 9 | A |
3.1. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmek için kullanılan yöntemleri bilir | 10, 12, 16, 19, 9 | A |
3.2. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmek için çözüm önerileri getirir | 10, 12, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Tanışma, Ders içeriğinin paylaşılması | |
2 | 2. Yaşam, sağlık kavramlarının tartışılması | |
3 | 3. Yaşam, sağlık kavramlarının tartışılması- devam | |
4 | 4. Birey ve toplumun sağlık algısını belirleyen faktörlerin tartışılması | |
5 | 5. Birey ve toplumun sağlık algısını belirleyen faktörlerin tartışılması- devam | |
6 | 6. Bütüncül yaklaşım tanımı, felsefesi, gelişimi | |
7 | 7. Bütüncül yaklaşım tanımı, felsefesi, gelişimi-devam | |
8 | 8. Seminer 1- Sağlığı etkileyen çevresel faktörler | |
9 | 9. Seminer 2- Sağlığı etkileyen kültürel faktörler | |
10 | 10. Seminer 3-- Sağlığı etkileyen biyolojik faktörler | |
11 | 11. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-1 | |
12 | 12. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-2 | |
13 | 13. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-2 | |
14 | 14. Dersin değerlendirilmesi | |
Kaynak |
1. Bir hafta öncesinden içerik paylaşılacaktır. |
1. Birol Leman - Hemşirelik Süreci
2. Öz Fatma- Sağlık alanında temel kavramlar
3.Sağlığı etkileyen faktörlere ilişkin araştırmalar
4. Ekonomist Olmayanlar İçin Sağlık Ekonomisi- Lİeven Annemans |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | X | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | | X |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | X | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | X | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | X |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:31Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:33