Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MESLEKİ MATEMATİK | İNŞ1260950 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hatice ÇAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Şeyma ÇETİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye matematik ile ilgili temel kavramların kapsamlı bir şekilde kazandırılması ve bu kavramların karşılaşılabilecek çeşitli problemleri çözmede nasıl kullanılabileceğinin gösterilmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Kavramlar - Sayı Basamakları ,Bölme Bölüneblme - Asal Sayılar - Ebob Ekok,Faktöriyel - Rasyonel Sayılar ,Çarpanlara Ayırma - Denklemler,Basit Eşitsizlikler - Mutlak Değer ,Üslü Sayılar - Köklü Sayılar ,Oran - Orantı - Problemler,Arasınav,Kümeler - İşlem - Modüler Aritmetik - Fonksiyon,Permütasyon - Kombinasyon - Olasılık ,Sayısal Mantık ,Sayısal Mantık Problemleri,Geometrik Kavramlar,Final; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sayıları kavrar ve açıklar. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
2. Rasyonel sayıları ve mutlak değeri çözer. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
3. Fonksiyonlarla işlem yapar. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
4. Denklem sistemlerini çözer. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
5. Problemleri kavrar ve çözer. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
6. Yeni nesil soruları tanımlar ve çözer. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
7. Geometrik kavramları anlar ve çözer. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Temel Kavramlar - Sayı Basamakları | |
2 | Bölme Bölüneblme - Asal Sayılar - Ebob Ekok | |
3 | Faktöriyel - Rasyonel Sayılar | |
4 | Çarpanlara Ayırma - Denklemler | |
5 | Basit Eşitsizlikler - Mutlak Değer | |
6 | Üslü Sayılar - Köklü Sayılar | |
7 | Oran - Orantı - Problemler | |
8 | Arasınav | |
9 | Kümeler - İşlem - Modüler Aritmetik - Fonksiyon | |
10 | Permütasyon - Kombinasyon - Olasılık | |
11 | Sayısal Mantık | |
12 | Sayısal Mantık Problemleri | |
13 | Geometrik Kavramlar | |
14 | Final | |
Kaynak |
Mahmut KARTAL, Yalçın KARAGÖZ, Zafer KARTAL, "Temel Matematik Cilt 2", Nobel Akademik Yayıncılık, 3.Baskı, ISBN:978-605-133-952-8 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İnşaat Teknolojileri alanında, ihtiyaç duyulan konularda, uygulama ve çözüm önerileri sunar. | | | | | |
2 | İnşaat Teknolojisi alanında uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | | | | | |
3 | Mimari ve statik projelerin çiziminde en az bir CAD programı kullanır. | | | | | |
4 | Yapı elemanlarının tasarımı, onarımı ve güçlendirilmesi ile ilgili teknik uygulama becerisi gösterir. | | | | | |
5 | Yapı malzemelerini tanıma ve seçme becerisi gösterir. | | | | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | | |
7 | İnşaat projelerinin hazırlanma ve uygulama aşamalarında aktif rol üstlenir. | | | | | |
8 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | | | |
9 | Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
10 | İnşaat Teknolojisi alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | |
11 | Yapı malzemeleri ve zemin mekaniği alanlarında yapılan gerekli deneyleri uygular ve bu deneylerin raporlarını hazırlar. | | | | | |
12 | Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MESLEKİ MATEMATİK | İNŞ1260950 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hatice ÇAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Şeyma ÇETİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye matematik ile ilgili temel kavramların kapsamlı bir şekilde kazandırılması ve bu kavramların karşılaşılabilecek çeşitli problemleri çözmede nasıl kullanılabileceğinin gösterilmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Kavramlar - Sayı Basamakları ,Bölme Bölüneblme - Asal Sayılar - Ebob Ekok,Faktöriyel - Rasyonel Sayılar ,Çarpanlara Ayırma - Denklemler,Basit Eşitsizlikler - Mutlak Değer ,Üslü Sayılar - Köklü Sayılar ,Oran - Orantı - Problemler,Arasınav,Kümeler - İşlem - Modüler Aritmetik - Fonksiyon,Permütasyon - Kombinasyon - Olasılık ,Sayısal Mantık ,Sayısal Mantık Problemleri,Geometrik Kavramlar,Final; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sayıları kavrar ve açıklar. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
2. Rasyonel sayıları ve mutlak değeri çözer. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
3. Fonksiyonlarla işlem yapar. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
4. Denklem sistemlerini çözer. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
5. Problemleri kavrar ve çözer. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
6. Yeni nesil soruları tanımlar ve çözer. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
7. Geometrik kavramları anlar ve çözer. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Temel Kavramlar - Sayı Basamakları | |
2 | Bölme Bölüneblme - Asal Sayılar - Ebob Ekok | |
3 | Faktöriyel - Rasyonel Sayılar | |
4 | Çarpanlara Ayırma - Denklemler | |
5 | Basit Eşitsizlikler - Mutlak Değer | |
6 | Üslü Sayılar - Köklü Sayılar | |
7 | Oran - Orantı - Problemler | |
8 | Arasınav | |
9 | Kümeler - İşlem - Modüler Aritmetik - Fonksiyon | |
10 | Permütasyon - Kombinasyon - Olasılık | |
11 | Sayısal Mantık | |
12 | Sayısal Mantık Problemleri | |
13 | Geometrik Kavramlar | |
14 | Final | |
Kaynak |
Mahmut KARTAL, Yalçın KARAGÖZ, Zafer KARTAL, "Temel Matematik Cilt 2", Nobel Akademik Yayıncılık, 3.Baskı, ISBN:978-605-133-952-8 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İnşaat Teknolojileri alanında, ihtiyaç duyulan konularda, uygulama ve çözüm önerileri sunar. | | | | | |
2 | İnşaat Teknolojisi alanında uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | | | | | |
3 | Mimari ve statik projelerin çiziminde en az bir CAD programı kullanır. | | | | | |
4 | Yapı elemanlarının tasarımı, onarımı ve güçlendirilmesi ile ilgili teknik uygulama becerisi gösterir. | | | | | |
5 | Yapı malzemelerini tanıma ve seçme becerisi gösterir. | | | | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | | |
7 | İnşaat projelerinin hazırlanma ve uygulama aşamalarında aktif rol üstlenir. | | | | | |
8 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | | | |
9 | Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
10 | İnşaat Teknolojisi alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | |
11 | Yapı malzemeleri ve zemin mekaniği alanlarında yapılan gerekli deneyleri uygular ve bu deneylerin raporlarını hazırlar. | | | | | |
12 | Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 10/01/2024 - 15:21Son Güncelleme Tarihi: 10/01/2024 - 15:24