Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY, Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Yerli ve yabancı öğrencilerin Türk Diliyle ilgili eksiklikerini gidermek ve Türkçeyi güzel kullanan yazarlardan örnek metinlerle yazılı ve sözlü anlatımlarını geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Öz geçmiş,2. Kelime Türleri,3. Birleşik Kelimelerin Yazılışı,4. Fiil Çatıları,5. Vurgu,6. Kelime Grupları,7. Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri,8. Paragraf,9. Sözlü Anlatım Türleri,10. Anlatım Bozuklukları I,11. Anlatım Bozuklukları II,12. Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler,13. Cümle Çeşitleri,Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Kelimeler ve kelimelerin cümledeki yerini karşılaştırır.
16, 9
A
2. Kelime türleri ve gruplarını kavrar.
16, 9
A
3. Cümlenin ögelerini bilir.
16, 9
A
4. Anlamları bakımından cümleleri ayırt eder.
16, 9
A
5. Yazım kurallarını tanımlayabilecektir.
16, 9
A
6. Anlatım biçimlerini örnekler.
16, 9
A
7. Yazılı eserlerin çözümlemelerini gerçekleştirir.
16, 9
A
8. Şiir çözümlemeleri hakkında analiz yapar.
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Öz geçmiş
1, 2, 3
2
2. Kelime Türleri
1, 2, 3
3
3. Birleşik Kelimelerin Yazılışı
1, 2, 3
4
4. Fiil Çatıları
1, 2, 3
5
5. Vurgu
1, 2, 3
6
6. Kelime Grupları
1, 2, 3
7
7. Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri
1, 2, 3
8
8. Paragraf
1, 2, 3
9
9. Sözlü Anlatım Türleri
1, 2, 3
10
10. Anlatım Bozuklukları I
1, 2, 3
11
11. Anlatım Bozuklukları II
1, 2, 3
12
12. Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler
1, 2, 3
13
13. Cümle Çeşitleri
1, 2, 3
14
Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri
1, 2, 3
Kaynak
1. Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, İstanbul 1986.
2. Rekin Ertem-İsa Kocakaplan, Üniversitelerde Türk Dili ve Kompozisyon, İstanbul 2010
3. Yakup Karsoy v.dğr., Üniversiteler için Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Konya 2009
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İnşaat Teknolojileri alanında, ihtiyaç duyulan konularda, uygulama ve çözüm önerileri sunar.
2
İnşaat Teknolojisi alanında uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar.
3
Mimari ve statik projelerin çiziminde en az bir CAD programı kullanır.
4
Yapı elemanlarının tasarımı, onarımı ve güçlendirilmesi ile ilgili teknik uygulama becerisi gösterir.
5
Yapı malzemelerini tanıma ve seçme becerisi gösterir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
İnşaat projelerinin hazırlanma ve uygulama aşamalarında aktif rol üstlenir.
8
Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
9
Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
İnşaat Teknolojisi alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
11
Yapı malzemeleri ve zemin mekaniği alanlarında yapılan gerekli deneyleri uygular ve bu deneylerin raporlarını hazırlar.
12
Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
20
Genel Sınavın Başarıya Oranı
80
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
5
5
Proje Sunumu / Seminer
1
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
6
6
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
9
9
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
48
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TÜRK DİLİ II
TDL1220000
Bahar Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Ortak Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY, Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Yerli ve yabancı öğrencilerin Türk Diliyle ilgili eksiklikerini gidermek ve Türkçeyi güzel kullanan yazarlardan örnek metinlerle yazılı ve sözlü anlatımlarını geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Öz geçmiş,2. Kelime Türleri,3. Birleşik Kelimelerin Yazılışı,4. Fiil Çatıları,5. Vurgu,6. Kelime Grupları,7. Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri,8. Paragraf,9. Sözlü Anlatım Türleri,10. Anlatım Bozuklukları I,11. Anlatım Bozuklukları II,12. Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler,13. Cümle Çeşitleri,Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Kelimeler ve kelimelerin cümledeki yerini karşılaştırır.
16, 9
A
2. Kelime türleri ve gruplarını kavrar.
16, 9
A
3. Cümlenin ögelerini bilir.
16, 9
A
4. Anlamları bakımından cümleleri ayırt eder.
16, 9
A
5. Yazım kurallarını tanımlayabilecektir.
16, 9
A
6. Anlatım biçimlerini örnekler.
16, 9
A
7. Yazılı eserlerin çözümlemelerini gerçekleştirir.
16, 9
A
8. Şiir çözümlemeleri hakkında analiz yapar.
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Öz geçmiş
1, 2, 3
2
2. Kelime Türleri
1, 2, 3
3
3. Birleşik Kelimelerin Yazılışı
1, 2, 3
4
4. Fiil Çatıları
1, 2, 3
5
5. Vurgu
1, 2, 3
6
6. Kelime Grupları
1, 2, 3
7
7. Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri
1, 2, 3
8
8. Paragraf
1, 2, 3
9
9. Sözlü Anlatım Türleri
1, 2, 3
10
10. Anlatım Bozuklukları I
1, 2, 3
11
11. Anlatım Bozuklukları II
1, 2, 3
12
12. Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler
1, 2, 3
13
13. Cümle Çeşitleri
1, 2, 3
14
Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri
1, 2, 3
Kaynak
1. Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, İstanbul 1986.
2. Rekin Ertem-İsa Kocakaplan, Üniversitelerde Türk Dili ve Kompozisyon, İstanbul 2010
3. Yakup Karsoy v.dğr., Üniversiteler için Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Konya 2009
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İnşaat Teknolojileri alanında, ihtiyaç duyulan konularda, uygulama ve çözüm önerileri sunar.
2
İnşaat Teknolojisi alanında uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar.
3
Mimari ve statik projelerin çiziminde en az bir CAD programı kullanır.
4
Yapı elemanlarının tasarımı, onarımı ve güçlendirilmesi ile ilgili teknik uygulama becerisi gösterir.
5
Yapı malzemelerini tanıma ve seçme becerisi gösterir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
İnşaat projelerinin hazırlanma ve uygulama aşamalarında aktif rol üstlenir.
8
Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
9
Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
İnşaat Teknolojisi alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
11
Yapı malzemeleri ve zemin mekaniği alanlarında yapılan gerekli deneyleri uygular ve bu deneylerin raporlarını hazırlar.
12
Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar.