Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SU TEMİNİ VE İLETİMİ | İNŞ2244420 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aybüke ALKANAT GÜNALTAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aybüke ALKANAT GÜNALTAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye, çevredeki uygun su kaynaklarının tespit edilmesi ve kullanılabilir hale getirilmesi için gerekli çalışmaların öğretilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Giriş ve genel tanımlar,2. Çevre sağlığı ve insan sağlığı,3. İçme suyu özellikleri ve kalite kontrolü,4. İçmesuyu kaynakları sınıfkandırılmaları,5. Gelecekte nüfus ve su ihtiyacı hesabı,6. Suların derlenmesi (kaptaj),7. Suların İletilmesi,8. İletim hatlarındaki sanat yapıları,9. Suların arıtılması,10. Suların biriktirlmesi,11. Su dağıtım sistemleri,12. Atık su yönetimi ve çevre,13. Çevresel parametreler,14. Su temini ve çevre sağlığı arasındaki ilişki; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders sonunda öğrenci; | | |
1. Su tüketimi kavramını açıklayabilecektir. | 14, 16, 19, 37, 9 | A |
2. Su kaynaklarını açıklayarak, sınıflandırabilecektir. | 14, 16, 19, 9 | A |
3. Su temini kavramını açıklayabilecektir. | 13, 14, 16, 19, 9 | A |
4. Su temini yöntemlerini açıklayabilecektir. | 13, 16, 19, 9 | A |
5. Proje kriterlerini açıklayabilecektir. | 12, 13, 14, 2, 6, 9 | A |
6. Çevre ve çevre sağlığı ile ilgili bilgileri açıklayabilecektir. | 13, 14, 16, 19, 9 | A |
7. Çevre ve çevre sağlığı kriterlerini açıklayabilecektir. | 13, 14, 16, 19, 9 | A |
8. Çevresel parametreleri değerlendirebilecektir. | 13, 14, 16, 19, 9 | A |
9. Su temini ve çevre sağlığı arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir. | 14, 16, 19, 9 | A |
10. Çevre sağlığı tesisleri hakkında bilgi verebilecektir. | 13, 14, 16, 19, 37, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Giriş ve genel tanımlar | |
2 | 2. Çevre sağlığı ve insan sağlığı | |
3 | 3. İçme suyu özellikleri ve kalite kontrolü | |
4 | 4. İçmesuyu kaynakları sınıfkandırılmaları | |
5 | 5. Gelecekte nüfus ve su ihtiyacı hesabı | |
6 | 6. Suların derlenmesi (kaptaj) | |
7 | 7. Suların İletilmesi | |
8 | 8. İletim hatlarındaki sanat yapıları | |
9 | 9. Suların arıtılması | |
10 | 10. Suların biriktirlmesi | |
11 | 11. Su dağıtım sistemleri | |
12 | 12. Atık su yönetimi ve çevre | |
13 | 13. Çevresel parametreler | |
14 | 14. Su temini ve çevre sağlığı arasındaki ilişki | |
Kaynak |
Ders Sunuları |
Muslu, Y., “Çözümlü Problemlerle Su Temini ve Çevre Sağlığı”, Dördüncü Baskı, Su Vakfı Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İnşaat Teknolojileri alanında, ihtiyaç duyulan konularda, uygulama ve çözüm önerileri sunar. | | | | | |
2 | İnşaat Teknolojisi alanında uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | | | | | |
3 | Mimari ve statik projelerin çiziminde en az bir CAD programı kullanır. | | | | | |
4 | Yapı elemanlarının tasarımı, onarımı ve güçlendirilmesi ile ilgili teknik uygulama becerisi gösterir. | | | | | |
5 | Yapı malzemelerini tanıma ve seçme becerisi gösterir. | | | | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | | |
7 | İnşaat projelerinin hazırlanma ve uygulama aşamalarında aktif rol üstlenir. | | | | | |
8 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | | | |
9 | Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
10 | İnşaat Teknolojisi alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | |
11 | Yapı malzemeleri ve zemin mekaniği alanlarında yapılan gerekli deneyleri uygular ve bu deneylerin raporlarını hazırlar. | | | | | |
12 | Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SU TEMİNİ VE İLETİMİ | İNŞ2244420 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aybüke ALKANAT GÜNALTAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aybüke ALKANAT GÜNALTAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye, çevredeki uygun su kaynaklarının tespit edilmesi ve kullanılabilir hale getirilmesi için gerekli çalışmaların öğretilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Giriş ve genel tanımlar,2. Çevre sağlığı ve insan sağlığı,3. İçme suyu özellikleri ve kalite kontrolü,4. İçmesuyu kaynakları sınıfkandırılmaları,5. Gelecekte nüfus ve su ihtiyacı hesabı,6. Suların derlenmesi (kaptaj),7. Suların İletilmesi,8. İletim hatlarındaki sanat yapıları,9. Suların arıtılması,10. Suların biriktirlmesi,11. Su dağıtım sistemleri,12. Atık su yönetimi ve çevre,13. Çevresel parametreler,14. Su temini ve çevre sağlığı arasındaki ilişki; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders sonunda öğrenci; | | |
1. Su tüketimi kavramını açıklayabilecektir. | 14, 16, 19, 37, 9 | A |
2. Su kaynaklarını açıklayarak, sınıflandırabilecektir. | 14, 16, 19, 9 | A |
3. Su temini kavramını açıklayabilecektir. | 13, 14, 16, 19, 9 | A |
4. Su temini yöntemlerini açıklayabilecektir. | 13, 16, 19, 9 | A |
5. Proje kriterlerini açıklayabilecektir. | 12, 13, 14, 2, 6, 9 | A |
6. Çevre ve çevre sağlığı ile ilgili bilgileri açıklayabilecektir. | 13, 14, 16, 19, 9 | A |
7. Çevre ve çevre sağlığı kriterlerini açıklayabilecektir. | 13, 14, 16, 19, 9 | A |
8. Çevresel parametreleri değerlendirebilecektir. | 13, 14, 16, 19, 9 | A |
9. Su temini ve çevre sağlığı arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir. | 14, 16, 19, 9 | A |
10. Çevre sağlığı tesisleri hakkında bilgi verebilecektir. | 13, 14, 16, 19, 37, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Giriş ve genel tanımlar | |
2 | 2. Çevre sağlığı ve insan sağlığı | |
3 | 3. İçme suyu özellikleri ve kalite kontrolü | |
4 | 4. İçmesuyu kaynakları sınıfkandırılmaları | |
5 | 5. Gelecekte nüfus ve su ihtiyacı hesabı | |
6 | 6. Suların derlenmesi (kaptaj) | |
7 | 7. Suların İletilmesi | |
8 | 8. İletim hatlarındaki sanat yapıları | |
9 | 9. Suların arıtılması | |
10 | 10. Suların biriktirlmesi | |
11 | 11. Su dağıtım sistemleri | |
12 | 12. Atık su yönetimi ve çevre | |
13 | 13. Çevresel parametreler | |
14 | 14. Su temini ve çevre sağlığı arasındaki ilişki | |
Kaynak |
Ders Sunuları |
Muslu, Y., “Çözümlü Problemlerle Su Temini ve Çevre Sağlığı”, Dördüncü Baskı, Su Vakfı Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İnşaat Teknolojileri alanında, ihtiyaç duyulan konularda, uygulama ve çözüm önerileri sunar. | | | | | |
2 | İnşaat Teknolojisi alanında uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | | | | | |
3 | Mimari ve statik projelerin çiziminde en az bir CAD programı kullanır. | | | | | |
4 | Yapı elemanlarının tasarımı, onarımı ve güçlendirilmesi ile ilgili teknik uygulama becerisi gösterir. | | | | | |
5 | Yapı malzemelerini tanıma ve seçme becerisi gösterir. | | | | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | | |
7 | İnşaat projelerinin hazırlanma ve uygulama aşamalarında aktif rol üstlenir. | | | | | |
8 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | | | |
9 | Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
10 | İnşaat Teknolojisi alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | |
11 | Yapı malzemeleri ve zemin mekaniği alanlarında yapılan gerekli deneyleri uygular ve bu deneylerin raporlarını hazırlar. | | | | | |
12 | Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 10/01/2024 - 15:21Son Güncelleme Tarihi: 10/01/2024 - 15:24