Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MİMARİ PROJE | İNŞ2277120 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Fatma Bengü YOĞURTÇU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatma Bengü YOĞURTÇU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin Amacı Mimari tasarım bağlamında mekan kavramının ve tefriş boyutları ile mekan ilişkisinin anlaşılması, çeşitli yöntemlerle optimize edilmiş mimari çözümlere ulaşılması, analitik düşünce ilkelerinin pekiştirilmesi , üç boyutlu tasarım düşüncesinin geliştirilmesi , malzeme -maliyet arasındaki ilişkinin kavranması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders içeriğinin anlatılması ve Mimari tasarım kavramının açıklanması ve örneklenmesi ,Örnek bir mimari kat planı üzerinden stüdyo/1+1/2+1 daire modülünün seçilmesi ve mimari tasarım kararlarının alınarak çizime başlanması ,Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi ,Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi ,Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi ,Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi ,Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi ,Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması ,Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması ,Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması ,Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması ,Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması ,Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması ,Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mimari tasarım kriterlerine uygun olarak kendi tasarladığı 2+1 nitelikte bir konutun projelendirilebilir. | 12, 6, 9 | F, H |
Tasarım gücü becerisini geliştirebilir. | 10, 12, 6, 9 | F, H |
Yaratıcılık edinimi sağlanabilir. | 10, 12, 6, 9 | F, H |
Maket tasarımı aracılığıyla 3 boyutlu düşünme yeteneği gelişebilir. | 10, 12, 6, 9 | F, H |
Bir yapıya ait elektromekanit tesisat sistemleri hakkında teknik bilgiye sahip olabilir. | 10, 12, 6, 9 | F, H |
Tasarımda insan ergonomisinin önemini anlayabilir. | 10, 12, 6, 9 | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders içeriğinin anlatılması ve Mimari tasarım kavramının açıklanması ve örneklenmesi | |
2 | Örnek bir mimari kat planı üzerinden stüdyo/1+1/2+1 daire modülünün seçilmesi ve mimari tasarım kararlarının alınarak çizime başlanması | |
3 | Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi | |
4 | Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi | |
5 | Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi | |
6 | Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi | |
7 | Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi | |
8 | Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması | |
9 | Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması | |
10 | Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması | |
11 | Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması | |
12 | Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması | |
13 | Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması | |
14 | Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması | |
Kaynak |
Neufert Yapı tasarımı,Ernst Neufert,Beta Yayınları, Çeviri;Burhan Çiçek, |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İnşaat Teknolojileri alanında, ihtiyaç duyulan konularda, uygulama ve çözüm önerileri sunar. | | X | | | |
2 | İnşaat Teknolojisi alanında uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | | | X | | |
3 | Mimari ve statik projelerin çiziminde en az bir CAD programı kullanır. | | | | | X |
4 | Yapı elemanlarının tasarımı, onarımı ve güçlendirilmesi ile ilgili teknik uygulama becerisi gösterir. | | X | | | |
5 | Yapı malzemelerini tanıma ve seçme becerisi gösterir. | | | | X | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | X | | | |
7 | İnşaat projelerinin hazırlanma ve uygulama aşamalarında aktif rol üstlenir. | | | | X | |
8 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | | X | |
9 | Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | X | |
10 | İnşaat Teknolojisi alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | X | | |
11 | Yapı malzemeleri ve zemin mekaniği alanlarında yapılan gerekli deneyleri uygular ve bu deneylerin raporlarını hazırlar. | | | | | |
12 | Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MİMARİ PROJE | İNŞ2277120 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Fatma Bengü YOĞURTÇU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatma Bengü YOĞURTÇU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin Amacı Mimari tasarım bağlamında mekan kavramının ve tefriş boyutları ile mekan ilişkisinin anlaşılması, çeşitli yöntemlerle optimize edilmiş mimari çözümlere ulaşılması, analitik düşünce ilkelerinin pekiştirilmesi , üç boyutlu tasarım düşüncesinin geliştirilmesi , malzeme -maliyet arasındaki ilişkinin kavranması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders içeriğinin anlatılması ve Mimari tasarım kavramının açıklanması ve örneklenmesi ,Örnek bir mimari kat planı üzerinden stüdyo/1+1/2+1 daire modülünün seçilmesi ve mimari tasarım kararlarının alınarak çizime başlanması ,Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi ,Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi ,Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi ,Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi ,Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi ,Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması ,Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması ,Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması ,Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması ,Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması ,Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması ,Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mimari tasarım kriterlerine uygun olarak kendi tasarladığı 2+1 nitelikte bir konutun projelendirilebilir. | 12, 6, 9 | F, H |
Tasarım gücü becerisini geliştirebilir. | 10, 12, 6, 9 | F, H |
Yaratıcılık edinimi sağlanabilir. | 10, 12, 6, 9 | F, H |
Maket tasarımı aracılığıyla 3 boyutlu düşünme yeteneği gelişebilir. | 10, 12, 6, 9 | F, H |
Bir yapıya ait elektromekanit tesisat sistemleri hakkında teknik bilgiye sahip olabilir. | 10, 12, 6, 9 | F, H |
Tasarımda insan ergonomisinin önemini anlayabilir. | 10, 12, 6, 9 | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders içeriğinin anlatılması ve Mimari tasarım kavramının açıklanması ve örneklenmesi | |
2 | Örnek bir mimari kat planı üzerinden stüdyo/1+1/2+1 daire modülünün seçilmesi ve mimari tasarım kararlarının alınarak çizime başlanması | |
3 | Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi | |
4 | Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi | |
5 | Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi | |
6 | Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi | |
7 | Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi | |
8 | Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması | |
9 | Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması | |
10 | Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması | |
11 | Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması | |
12 | Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması | |
13 | Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması | |
14 | Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması | |
Kaynak |
Neufert Yapı tasarımı,Ernst Neufert,Beta Yayınları, Çeviri;Burhan Çiçek, |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İnşaat Teknolojileri alanında, ihtiyaç duyulan konularda, uygulama ve çözüm önerileri sunar. | | X | | | |
2 | İnşaat Teknolojisi alanında uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | | | X | | |
3 | Mimari ve statik projelerin çiziminde en az bir CAD programı kullanır. | | | | | X |
4 | Yapı elemanlarının tasarımı, onarımı ve güçlendirilmesi ile ilgili teknik uygulama becerisi gösterir. | | X | | | |
5 | Yapı malzemelerini tanıma ve seçme becerisi gösterir. | | | | X | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | X | | | |
7 | İnşaat projelerinin hazırlanma ve uygulama aşamalarında aktif rol üstlenir. | | | | X | |
8 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | | X | |
9 | Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | X | |
10 | İnşaat Teknolojisi alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | X | | |
11 | Yapı malzemeleri ve zemin mekaniği alanlarında yapılan gerekli deneyleri uygular ve bu deneylerin raporlarını hazırlar. | | | | | |
12 | Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 10/01/2024 - 15:21Son Güncelleme Tarihi: 10/01/2024 - 15:24