Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MESLEKİ KARİYER GELİŞİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Fatma Bengü YOĞURTÇU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatma Bengü YOĞURTÇU, Dr.Öğr.Üye. Serkan BAŞLAYICI, Öğr.Gör. Can DURMUŞ, Öğr.Gör. Özge KARABAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnşaat sektörü bağlamında profesyonel yaşamda kariyer gelişimini desteklemek amacıyla gerekli olan altyapının kurulmasını sağlamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders seçimlerinde Mebis Kullanımı, sınavlar,mezuniyet ve öğrenci -danışman iletişim süreçleri,Zorunlu Staj süreci ,DGS süreci ve Kurum içi bölümlerarası yatay geçiş şartları ,Mesleki kariyer için yol haritası ,Temel seviye Word eğitimi,Temel seviye Excel eğitimi,Temel seviye powerpoint eğitimi ve Etkili sunum teknikleri ,Profesyonel yaşamda iletişim araçları ve iletişim yönetimi,Ara sınav,Sektör uzmanı semineri,Sektör uzman semineri,Sektör uzman seminieri,Sektör uzman semineri,Sektör uzman semineri,Sektör uzman semineri,Dönem sonu genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnşaat sektörü ile ilgili kurum içi organizasyon şeması ve hiyearşik bağlantılarını kavrayabilir. | 10, 13, 37, 5 | B |
Temel seviyede word,excel programlarını kullanmayı öğrenebilir. | 10, 13, 16, 18, 19, 9 | A |
Medipol mebis sistemi kullanımı ve danışman iletişimi konularında bilgi edinebilir. | 10, 13, 16, 18, 19, 9 | A |
Sektör uzmanı seminerler aracılığıyla sektör akademi arasında işbirliği kurularak öğrenci sektör ile ilgili farkındalıjk kazanabilir. | 10, 13, 16, 18, 19, 9 | A |
Etkili sunum teknikleri aracılığı ile kendini sözlü olarak ifade edebilme becerisi kazanabilir. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders seçimlerinde Mebis Kullanımı, sınavlar,mezuniyet ve öğrenci -danışman iletişim süreçleri | |
2 | Zorunlu Staj süreci ,DGS süreci ve Kurum içi bölümlerarası yatay geçiş şartları | |
3 | Mesleki kariyer için yol haritası | |
4 | Temel seviye Word eğitimi | |
5 | Temel seviye Excel eğitimi | |
6 | Temel seviye powerpoint eğitimi ve Etkili sunum teknikleri | |
7 | Profesyonel yaşamda iletişim araçları ve iletişim yönetimi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Sektör uzmanı semineri | |
10 | Sektör uzman semineri | |
11 | Sektör uzman seminieri | |
12 | Sektör uzman semineri | |
13 | Sektör uzman semineri | |
14 | Sektör uzman semineri | |
15 | Dönem sonu genel değerlendirme | |
Kaynak |
Microsoft Office 2010- Osman Gürkan- Nirvana Yayınları- 2.baskı |
Ders sunumları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İnşaat Teknolojileri alanında, ihtiyaç duyulan konularda, uygulama ve çözüm önerileri sunar. | | | X | | |
2 | İnşaat Teknolojisi alanında uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | | | | X | |
3 | Mimari ve statik projelerin çiziminde en az bir CAD programı kullanır. | | | | | |
4 | Yapı elemanlarının tasarımı, onarımı ve güçlendirilmesi ile ilgili teknik uygulama becerisi gösterir. | | | | | |
5 | Yapı malzemelerini tanıma ve seçme becerisi gösterir. | | | | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | | X |
7 | İnşaat projelerinin hazırlanma ve uygulama aşamalarında aktif rol üstlenir. | | | | | |
8 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | | | X |
9 | Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
10 | İnşaat Teknolojisi alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | |
11 | Yapı malzemeleri ve zemin mekaniği alanlarında yapılan gerekli deneyleri uygular ve bu deneylerin raporlarını hazırlar. | | | | | |
12 | Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 2 | 2 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MESLEKİ KARİYER GELİŞİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Fatma Bengü YOĞURTÇU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatma Bengü YOĞURTÇU, Dr.Öğr.Üye. Serkan BAŞLAYICI, Öğr.Gör. Can DURMUŞ, Öğr.Gör. Özge KARABAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnşaat sektörü bağlamında profesyonel yaşamda kariyer gelişimini desteklemek amacıyla gerekli olan altyapının kurulmasını sağlamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders seçimlerinde Mebis Kullanımı, sınavlar,mezuniyet ve öğrenci -danışman iletişim süreçleri,Zorunlu Staj süreci ,DGS süreci ve Kurum içi bölümlerarası yatay geçiş şartları ,Mesleki kariyer için yol haritası ,Temel seviye Word eğitimi,Temel seviye Excel eğitimi,Temel seviye powerpoint eğitimi ve Etkili sunum teknikleri ,Profesyonel yaşamda iletişim araçları ve iletişim yönetimi,Ara sınav,Sektör uzmanı semineri,Sektör uzman semineri,Sektör uzman seminieri,Sektör uzman semineri,Sektör uzman semineri,Sektör uzman semineri,Dönem sonu genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnşaat sektörü ile ilgili kurum içi organizasyon şeması ve hiyearşik bağlantılarını kavrayabilir. | 10, 13, 37, 5 | B |
Temel seviyede word,excel programlarını kullanmayı öğrenebilir. | 10, 13, 16, 18, 19, 9 | A |
Medipol mebis sistemi kullanımı ve danışman iletişimi konularında bilgi edinebilir. | 10, 13, 16, 18, 19, 9 | A |
Sektör uzmanı seminerler aracılığıyla sektör akademi arasında işbirliği kurularak öğrenci sektör ile ilgili farkındalıjk kazanabilir. | 10, 13, 16, 18, 19, 9 | A |
Etkili sunum teknikleri aracılığı ile kendini sözlü olarak ifade edebilme becerisi kazanabilir. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders seçimlerinde Mebis Kullanımı, sınavlar,mezuniyet ve öğrenci -danışman iletişim süreçleri | |
2 | Zorunlu Staj süreci ,DGS süreci ve Kurum içi bölümlerarası yatay geçiş şartları | |
3 | Mesleki kariyer için yol haritası | |
4 | Temel seviye Word eğitimi | |
5 | Temel seviye Excel eğitimi | |
6 | Temel seviye powerpoint eğitimi ve Etkili sunum teknikleri | |
7 | Profesyonel yaşamda iletişim araçları ve iletişim yönetimi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Sektör uzmanı semineri | |
10 | Sektör uzman semineri | |
11 | Sektör uzman seminieri | |
12 | Sektör uzman semineri | |
13 | Sektör uzman semineri | |
14 | Sektör uzman semineri | |
15 | Dönem sonu genel değerlendirme | |
Kaynak |
Microsoft Office 2010- Osman Gürkan- Nirvana Yayınları- 2.baskı |
Ders sunumları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İnşaat Teknolojileri alanında, ihtiyaç duyulan konularda, uygulama ve çözüm önerileri sunar. | | | X | | |
2 | İnşaat Teknolojisi alanında uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | | | | X | |
3 | Mimari ve statik projelerin çiziminde en az bir CAD programı kullanır. | | | | | |
4 | Yapı elemanlarının tasarımı, onarımı ve güçlendirilmesi ile ilgili teknik uygulama becerisi gösterir. | | | | | |
5 | Yapı malzemelerini tanıma ve seçme becerisi gösterir. | | | | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | | X |
7 | İnşaat projelerinin hazırlanma ve uygulama aşamalarında aktif rol üstlenir. | | | | | |
8 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | | | X |
9 | Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
10 | İnşaat Teknolojisi alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | |
11 | Yapı malzemeleri ve zemin mekaniği alanlarında yapılan gerekli deneyleri uygular ve bu deneylerin raporlarını hazırlar. | | | | | |
12 | Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 10/01/2024 - 15:21Son Güncelleme Tarihi: 10/01/2024 - 15:24