Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İŞ GÜVENLİĞİ EĞİTİM METOTLARI | İSG2216810 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Eğitimle ilgili temel kavramlar, eğitimin psikolojik yönü, çeşitli öğretim metotları ve bunların iş güvenliğine ne şekilde entegre edileceği konularında bilgiler kazandırmak. Öğrencilerde, işyerlerinde sağlık ve güvenli bir ortamı temin etmek, çalışanları bilgilendirmek ve alınacak tedbirleri öğretmek için gerekli ve yeterli becerileri geliştirmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eğitimin tanımı ve alanı,Eğitim süreçleri, amaç belirleme, hedef koyma, öğrenme etkinlikleri, ölçme değerlendirme,Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri,Öğrenme psikolojisi,Yetişkin eğitiminde ilkeler, yetişkin öğrenme gücü, yetişkinin öğrenme açısından özellikleri,Eğitimin araçları, görsel, İşitsel, Görsel işitsel, İnteraktif eğitim teknikleri,Güvenlik kültürü oluşumunda eğitimin önemi,İş eğitimin yöneldiği risk grupları,Eski ve yeni kanunlarda çalışanların iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri.,İş sağlığı ve güvenliğinin eğitime entegrasyonuna iyi uygulama örnekleri,Sağlık eğitimi,Eğitim ve iletişim,İş güvenliği eğitiminde önemli konular,Yetişkin eğitimi etkinlikleri ve uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitimin temel öğelerini tanımlar | 16, 9 | A, E |
Yeni öğrenme materyalleri ve araç gereçlerini tanır | 16, 9 | A, E |
Yetişkin eğitimin gereklerini ifade eder | 16, 9 | A, E |
İşyerlerinde iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri düzenler. | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Eğitimin tanımı ve alanı | sunumlar |
2 | Eğitim süreçleri, amaç belirleme, hedef koyma, öğrenme etkinlikleri, ölçme değerlendirme | sunumlar |
3 | Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri | sunumlar |
4 | Öğrenme psikolojisi | sunumlar |
5 | Yetişkin eğitiminde ilkeler, yetişkin öğrenme gücü, yetişkinin öğrenme açısından özellikleri | sunumlar |
6 | Eğitimin araçları, görsel, İşitsel, Görsel işitsel, İnteraktif eğitim teknikleri | sunumlar |
7 | Güvenlik kültürü oluşumunda eğitimin önemi | sunumlar |
8 | İş eğitimin yöneldiği risk grupları | sunumlar |
9 | Eski ve yeni kanunlarda çalışanların iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri. | sunumlar |
10 | İş sağlığı ve güvenliğinin eğitime entegrasyonuna iyi uygulama örnekleri | sunumlar |
11 | Sağlık eğitimi | sunumlar |
12 | Eğitim ve iletişim | sunumlar |
13 | İş güvenliği eğitiminde önemli konular | sunumlar |
14 | Yetişkin eğitimi etkinlikleri ve uygulamaları | sunumlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | | | | |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | X | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında Eğitim programları düzenleyebilir. | | | X | | |
9 | Öğrenciler İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili ve Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır ve uygulanmasına rehberlik eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(107/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İŞ GÜVENLİĞİ EĞİTİM METOTLARI | İSG2216810 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Eğitimle ilgili temel kavramlar, eğitimin psikolojik yönü, çeşitli öğretim metotları ve bunların iş güvenliğine ne şekilde entegre edileceği konularında bilgiler kazandırmak. Öğrencilerde, işyerlerinde sağlık ve güvenli bir ortamı temin etmek, çalışanları bilgilendirmek ve alınacak tedbirleri öğretmek için gerekli ve yeterli becerileri geliştirmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eğitimin tanımı ve alanı,Eğitim süreçleri, amaç belirleme, hedef koyma, öğrenme etkinlikleri, ölçme değerlendirme,Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri,Öğrenme psikolojisi,Yetişkin eğitiminde ilkeler, yetişkin öğrenme gücü, yetişkinin öğrenme açısından özellikleri,Eğitimin araçları, görsel, İşitsel, Görsel işitsel, İnteraktif eğitim teknikleri,Güvenlik kültürü oluşumunda eğitimin önemi,İş eğitimin yöneldiği risk grupları,Eski ve yeni kanunlarda çalışanların iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri.,İş sağlığı ve güvenliğinin eğitime entegrasyonuna iyi uygulama örnekleri,Sağlık eğitimi,Eğitim ve iletişim,İş güvenliği eğitiminde önemli konular,Yetişkin eğitimi etkinlikleri ve uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitimin temel öğelerini tanımlar | 16, 9 | A, E |
Yeni öğrenme materyalleri ve araç gereçlerini tanır | 16, 9 | A, E |
Yetişkin eğitimin gereklerini ifade eder | 16, 9 | A, E |
İşyerlerinde iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri düzenler. | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Eğitimin tanımı ve alanı | sunumlar |
2 | Eğitim süreçleri, amaç belirleme, hedef koyma, öğrenme etkinlikleri, ölçme değerlendirme | sunumlar |
3 | Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri | sunumlar |
4 | Öğrenme psikolojisi | sunumlar |
5 | Yetişkin eğitiminde ilkeler, yetişkin öğrenme gücü, yetişkinin öğrenme açısından özellikleri | sunumlar |
6 | Eğitimin araçları, görsel, İşitsel, Görsel işitsel, İnteraktif eğitim teknikleri | sunumlar |
7 | Güvenlik kültürü oluşumunda eğitimin önemi | sunumlar |
8 | İş eğitimin yöneldiği risk grupları | sunumlar |
9 | Eski ve yeni kanunlarda çalışanların iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri. | sunumlar |
10 | İş sağlığı ve güvenliğinin eğitime entegrasyonuna iyi uygulama örnekleri | sunumlar |
11 | Sağlık eğitimi | sunumlar |
12 | Eğitim ve iletişim | sunumlar |
13 | İş güvenliği eğitiminde önemli konular | sunumlar |
14 | Yetişkin eğitimi etkinlikleri ve uygulamaları | sunumlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | | | | |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | X | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında Eğitim programları düzenleyebilir. | | | X | | |
9 | Öğrenciler İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili ve Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır ve uygulanmasına rehberlik eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:55Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:56