Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEKNİK RESİM II | MRS1261020 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Esra YAVUZ ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Semih AKŞEKER, Öğr.Gör. Ferdane Esra TANRIKULU |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Cansu GÜNAL, Öğr. Gör. Şennur Baylar Kızılkaya |
Dersin Amacı | Temel geometrik biçimlerin kurallarını, ölçek kavramlarını, plan, kesit, görünüş, perspektif
ile ilgili el becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin militer çizimi,Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde militer çizim,Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin kavaliyer çizimi,Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde kavaliyer çizim,Kaçışlı perspektif: iç mekan tek kaçışlı perspektif çizimi,Bina ölçeğinde 1/50 plan çizimi,1/50 ölçeğinde plan üzerinde kapı ve pencere çizimi,1/50 ölçeğinde plan ölçülendirme tekniği,1/20 kapı ve pencere detay çizimi,Merdiven hesabı ve merdiven plan ve kesit çizimi,Bina ölçeğinde 1/50 kesit çizimleri,Bina ölçeğinde 1/50 görünüş çizimleri,1/50 ölçeğinde kırma çatı plan, kesit ve görünüş çizimi,1/20 ölçeğinde kırma çatı detay çizimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çizim tekniklerini kavrayabilecektir. | 14, 6, 8, 9 | A, E |
Teknik resim çıktılarını okuyabilecektir. | 14, 6, 8, 9 | A, E |
Yapıların çeşitli ölçeklerde plan, görünüş ve kesitlerini çizebilecektir. | 14, 6, 8, 9 | A, E |
Projelerde ölçülendirme yapabilecektir. | 14, 6, 8, 9 | A, E |
İki boyutlu çizimlerden üç boyutlu çizim elde edebilecektir. | 14, 6, 8, 9 | A, E |
Yapıya ait detay çizimlerini okuyabilecektir. | 14, 6, 8, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin militer çizimi | |
2 | Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde militer çizim | |
3 | Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin kavaliyer çizimi | |
4 | Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde kavaliyer çizim | |
5 | Kaçışlı perspektif: iç mekan tek kaçışlı perspektif çizimi | |
6 | Bina ölçeğinde 1/50 plan çizimi | |
7 | 1/50 ölçeğinde plan üzerinde kapı ve pencere çizimi | |
8 | 1/50 ölçeğinde plan ölçülendirme tekniği | |
9 | 1/20 kapı ve pencere detay çizimi | |
10 | Merdiven hesabı ve merdiven plan ve kesit çizimi | |
11 | Bina ölçeğinde 1/50 kesit çizimleri | |
12 | Bina ölçeğinde 1/50 görünüş çizimleri | |
13 | 1/50 ölçeğinde kırma çatı plan, kesit ve görünüş çizimi | |
14 | 1/20 ölçeğinde kırma çatı detay çizimi | |
Kaynak |
Şahinler, O. (1990). Mimarlıkta Teknik Resim, Yay, İstanbul
Ching, F.D.K. (1996). Architectural Graphics, Van Nostrand Reinhold, New York |
Dersi veren öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | | | | | X |
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | | | | | |
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | | | | | |
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | | | | | |
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | | | | | |
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | | | | | X |
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | | | | | |
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | | | | X | |
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 6 | 84 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(160/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEKNİK RESİM II | MRS1261020 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Esra YAVUZ ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Semih AKŞEKER, Öğr.Gör. Ferdane Esra TANRIKULU |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Cansu GÜNAL, Öğr. Gör. Şennur Baylar Kızılkaya |
Dersin Amacı | Temel geometrik biçimlerin kurallarını, ölçek kavramlarını, plan, kesit, görünüş, perspektif
ile ilgili el becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin militer çizimi,Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde militer çizim,Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin kavaliyer çizimi,Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde kavaliyer çizim,Kaçışlı perspektif: iç mekan tek kaçışlı perspektif çizimi,Bina ölçeğinde 1/50 plan çizimi,1/50 ölçeğinde plan üzerinde kapı ve pencere çizimi,1/50 ölçeğinde plan ölçülendirme tekniği,1/20 kapı ve pencere detay çizimi,Merdiven hesabı ve merdiven plan ve kesit çizimi,Bina ölçeğinde 1/50 kesit çizimleri,Bina ölçeğinde 1/50 görünüş çizimleri,1/50 ölçeğinde kırma çatı plan, kesit ve görünüş çizimi,1/20 ölçeğinde kırma çatı detay çizimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çizim tekniklerini kavrayabilecektir. | 14, 6, 8, 9 | A, E |
Teknik resim çıktılarını okuyabilecektir. | 14, 6, 8, 9 | A, E |
Yapıların çeşitli ölçeklerde plan, görünüş ve kesitlerini çizebilecektir. | 14, 6, 8, 9 | A, E |
Projelerde ölçülendirme yapabilecektir. | 14, 6, 8, 9 | A, E |
İki boyutlu çizimlerden üç boyutlu çizim elde edebilecektir. | 14, 6, 8, 9 | A, E |
Yapıya ait detay çizimlerini okuyabilecektir. | 14, 6, 8, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin militer çizimi | |
2 | Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde militer çizim | |
3 | Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin kavaliyer çizimi | |
4 | Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde kavaliyer çizim | |
5 | Kaçışlı perspektif: iç mekan tek kaçışlı perspektif çizimi | |
6 | Bina ölçeğinde 1/50 plan çizimi | |
7 | 1/50 ölçeğinde plan üzerinde kapı ve pencere çizimi | |
8 | 1/50 ölçeğinde plan ölçülendirme tekniği | |
9 | 1/20 kapı ve pencere detay çizimi | |
10 | Merdiven hesabı ve merdiven plan ve kesit çizimi | |
11 | Bina ölçeğinde 1/50 kesit çizimleri | |
12 | Bina ölçeğinde 1/50 görünüş çizimleri | |
13 | 1/50 ölçeğinde kırma çatı plan, kesit ve görünüş çizimi | |
14 | 1/20 ölçeğinde kırma çatı detay çizimi | |
Kaynak |
Şahinler, O. (1990). Mimarlıkta Teknik Resim, Yay, İstanbul
Ching, F.D.K. (1996). Architectural Graphics, Van Nostrand Reinhold, New York |
Dersi veren öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | | | | | X |
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | | | | | |
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | | | | | |
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | | | | | |
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | | | | | |
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | | | | | X |
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | | | | | |
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | | | | X | |
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 10/01/2024 - 10:19Son Güncelleme Tarihi: 10/01/2024 - 10:21