Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SANAT TARİHİ | MRS2245180 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç Dr. Hande Yılmaz |
Dersin Amacı | Dersin amacı; temel odak noktası sanat olan derste sanat tarihini dönem ve akımlarıyla
tanıtmaktır. Toplumsal, ekonomik ve siyasi koşullarla bağlantılı olarak sanat alanındaki
tüm gelişmeler incelenecektir.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Tarih öncesi çağlarda sanat,Erken Hıristiyan ve Bizans Sanatı,Ortaçağ Avrupa sanatı (Roman ve Gotik),Rönesans sanatı,Barok ve Rokoko sanatları,Aydınlanma sonrası sanat akımları (Neo- Klasik- Romantizm),Aydınlanma sonrası sanat akımları (Neo- Klasik- Romantizm),Ders kapsamında yapılacak gezi,Aydınlanma sonrası sanat akımları (Realizm),Ondokuzuncu Yüzyılın ikinci yarısında Sanat (İzlenimcilik, Geç İzlenimcilik),Ondokuzuncu Yüzyılın ikinci yarısında Sanat (Sembolizm ve Art Nouveau),Yirminci Yüzyıl Sanatı (İkinci dünya savaşı sonrası sanat akımları),Yirminci Yüzyıl Sanatı (İkinci dünya savaşı sonrası sanat akımları), Ders kapsamında yapılacak gezi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1- Öğrencinin ilkçağlardan günümüze sanatı ve sanatın tarihi hakkında derinlemesine ve kapsamlı bilgi edinmesini sağlayacak. | 14, 16, 9 | A, E |
2- Sanat tarihinin ele alınan dönemlerine dair bilgileri hatırlayacak. | 14, 16, 9 | A, E |
3- Farklı dönemler ve eserler arasında bağlantı kuracak. | 14, 9 | A, E |
4- Sanat tarihinin dönemlerini, akımlarını, sanatçıları, bir sanat eserinin konu, üslup, malzeme ve teknik özelliklerini tanıyacak. | 14, 9 | A, E |
5- Bir sanat eseri gördüğünde bunu sanat tarihinden örneklerle ilişkilendirerek çözümleyecek. | 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tarih öncesi çağlarda sanat | |
2 | Erken Hıristiyan ve Bizans Sanatı | |
3 | Ortaçağ Avrupa sanatı (Roman ve Gotik) | |
4 | Rönesans sanatı | |
5 | Barok ve Rokoko sanatları | |
6 | Aydınlanma sonrası sanat akımları (Neo- Klasik- Romantizm) | |
7 | Aydınlanma sonrası sanat akımları (Neo- Klasik- Romantizm) | |
8 | Ders kapsamında yapılacak gezi | |
9 | Aydınlanma sonrası sanat akımları (Realizm) | |
10 | Ondokuzuncu Yüzyılın ikinci yarısında Sanat (İzlenimcilik, Geç İzlenimcilik) | |
11 | Ondokuzuncu Yüzyılın ikinci yarısında Sanat (Sembolizm ve Art Nouveau) | |
12 | Yirminci Yüzyıl Sanatı (İkinci dünya savaşı sonrası sanat akımları) | |
13 | Yirminci Yüzyıl Sanatı (İkinci dünya savaşı sonrası sanat akımları) | |
14 | Ders kapsamında yapılacak gezi | |
Kaynak |
Ders notları derste verilecektir. |
E. H. Gombrich;Sanatın Öyküsü, İstanbul, Remzi Kitabevi, 2002.
M. Hollingsworth; Dünya Sanat Tarihi, 2009.
Honour H.,Fleming J.; A World History of Art, 1999.
Roth, Leland M.; Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi, 2002. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | | | | | |
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | | | | | |
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | | | | | |
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | | | | | |
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | | | | | |
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | | | | | |
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | | | | | |
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | | | | | |
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 12 | 24 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SANAT TARİHİ | MRS2245180 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç Dr. Hande Yılmaz |
Dersin Amacı | Dersin amacı; temel odak noktası sanat olan derste sanat tarihini dönem ve akımlarıyla
tanıtmaktır. Toplumsal, ekonomik ve siyasi koşullarla bağlantılı olarak sanat alanındaki
tüm gelişmeler incelenecektir.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Tarih öncesi çağlarda sanat,Erken Hıristiyan ve Bizans Sanatı,Ortaçağ Avrupa sanatı (Roman ve Gotik),Rönesans sanatı,Barok ve Rokoko sanatları,Aydınlanma sonrası sanat akımları (Neo- Klasik- Romantizm),Aydınlanma sonrası sanat akımları (Neo- Klasik- Romantizm),Ders kapsamında yapılacak gezi,Aydınlanma sonrası sanat akımları (Realizm),Ondokuzuncu Yüzyılın ikinci yarısında Sanat (İzlenimcilik, Geç İzlenimcilik),Ondokuzuncu Yüzyılın ikinci yarısında Sanat (Sembolizm ve Art Nouveau),Yirminci Yüzyıl Sanatı (İkinci dünya savaşı sonrası sanat akımları),Yirminci Yüzyıl Sanatı (İkinci dünya savaşı sonrası sanat akımları), Ders kapsamında yapılacak gezi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1- Öğrencinin ilkçağlardan günümüze sanatı ve sanatın tarihi hakkında derinlemesine ve kapsamlı bilgi edinmesini sağlayacak. | 14, 16, 9 | A, E |
2- Sanat tarihinin ele alınan dönemlerine dair bilgileri hatırlayacak. | 14, 16, 9 | A, E |
3- Farklı dönemler ve eserler arasında bağlantı kuracak. | 14, 9 | A, E |
4- Sanat tarihinin dönemlerini, akımlarını, sanatçıları, bir sanat eserinin konu, üslup, malzeme ve teknik özelliklerini tanıyacak. | 14, 9 | A, E |
5- Bir sanat eseri gördüğünde bunu sanat tarihinden örneklerle ilişkilendirerek çözümleyecek. | 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tarih öncesi çağlarda sanat | |
2 | Erken Hıristiyan ve Bizans Sanatı | |
3 | Ortaçağ Avrupa sanatı (Roman ve Gotik) | |
4 | Rönesans sanatı | |
5 | Barok ve Rokoko sanatları | |
6 | Aydınlanma sonrası sanat akımları (Neo- Klasik- Romantizm) | |
7 | Aydınlanma sonrası sanat akımları (Neo- Klasik- Romantizm) | |
8 | Ders kapsamında yapılacak gezi | |
9 | Aydınlanma sonrası sanat akımları (Realizm) | |
10 | Ondokuzuncu Yüzyılın ikinci yarısında Sanat (İzlenimcilik, Geç İzlenimcilik) | |
11 | Ondokuzuncu Yüzyılın ikinci yarısında Sanat (Sembolizm ve Art Nouveau) | |
12 | Yirminci Yüzyıl Sanatı (İkinci dünya savaşı sonrası sanat akımları) | |
13 | Yirminci Yüzyıl Sanatı (İkinci dünya savaşı sonrası sanat akımları) | |
14 | Ders kapsamında yapılacak gezi | |
Kaynak |
Ders notları derste verilecektir. |
E. H. Gombrich;Sanatın Öyküsü, İstanbul, Remzi Kitabevi, 2002.
M. Hollingsworth; Dünya Sanat Tarihi, 2009.
Honour H.,Fleming J.; A World History of Art, 1999.
Roth, Leland M.; Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi, 2002. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | | | | | |
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | | | | | |
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | | | | | |
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | | | | | |
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | | | | | |
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | | | | | |
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | | | | | |
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | | | | | |
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 10/01/2024 - 10:19Son Güncelleme Tarihi: 10/01/2024 - 10:21