Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YAPI METRAJ VE MALİYETİ | MRS2248750 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sevgi SIRMA |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Sevgi Sırma |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye, restorasyon projesi ve uygulama sonucunda olan imalat üzerinden metraj ve keşif aşamaları için gerekli bilgilerin öğretilmesi
amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Amacının Açıklanması, Başarı Koşullarının Açıklanması,Koruma ve Restorasyon Uygulamalarında Kullanılan Terminoloji ve Proje Tipleri,Metraj Hesapları ve Uygulamaları,Metraj Hesapları ve Uygulamaları,Birim Fiyatlar, Birim Fiyat Tarifleri ve Birim Fiyat Analizleri,Özel Fiyat Analizleri, Elemanları ve Özel Fiyat Gereksinim Nedenleri,Yapı Metraj Cetvelinin Düzenlenmesi,Keşif Hesapları ve Uygulamaları,Proje Çalışması,Fiyat Farkı ve Uygulaması, İhzarat ve İhzarat Bedeli Ödenecek Durumlar, Teklif Fiyatı ve Teklif Dosyası Oluşturma, Hakediş Hazırlamanın Genel Kuralları ve Hakediş Düzenlenmesi,Ataşman Defteri, Yeşil Defter ve Hakediş Raporunun Düzenlenmesi,Geçici Kabul ve Kesin Kabul İşlemleri,Örnek çalışmaların incelenmesi ve Uygulama Alıştırmaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders sonunda öğrenci; | | |
1. Birim fiyat türlerini ve birim fiyat hesaplarını yapabilecektir. | 10, 12, 13, 16, 19, 8, 9 | A, E |
2. Yeni yapı yapılırken kullanılan ihale tipleriyle, restorasyon uygulamalarında kullanılan ihale tiplerini ayırt edebilecektir. | 12, 14, 16, 19, 8, 9 | A, E |
3. Geçici ve kesin kabul işlemlerini, eksik veya kusurlu durumlarda yapılması gerekenleri bilecektir. | 12, 13, 14, 16, 19, 5, 8, 9 | A, E |
4. Metraj ve keşif kavramlarını açıklayabilecektir. | 12, 14, 19, 5, 8, 9 | A |
5. Restorasyon projesi ve uygulamanın sonucu olan imalat üzerinden metraj yapabilecek ve keşif hazırlayabilecektir. | 12, 13, 14, 16, 19, 5, 8, 9 | A, E |
6. Yeşil defter ve ataşman defteri bilgilerini kullanarak elde veya bir hakediş programında, bir projeye ait hakedişleri düzenleyebilecektir. | 10, 12, 16, 19, 5, 8, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Amacının Açıklanması, Başarı Koşullarının Açıklanması | |
2 | Koruma ve Restorasyon Uygulamalarında Kullanılan Terminoloji ve Proje Tipleri | |
3 | Metraj Hesapları ve Uygulamaları | |
4 | Metraj Hesapları ve Uygulamaları | |
5 | Birim Fiyatlar, Birim Fiyat Tarifleri ve Birim Fiyat Analizleri | |
6 | Özel Fiyat Analizleri, Elemanları ve Özel Fiyat Gereksinim Nedenleri | |
7 | Yapı Metraj Cetvelinin Düzenlenmesi | |
8 | Keşif Hesapları ve Uygulamaları | |
9 | Proje Çalışması | |
10 | Fiyat Farkı ve Uygulaması, İhzarat ve İhzarat Bedeli Ödenecek Durumlar | |
11 | Teklif Fiyatı ve Teklif Dosyası Oluşturma, Hakediş Hazırlamanın Genel Kuralları ve Hakediş Düzenlenmesi | |
12 | Ataşman Defteri, Yeşil Defter ve Hakediş Raporunun Düzenlenmesi | |
13 | Geçici Kabul ve Kesin Kabul İşlemleri | |
14 | Örnek çalışmaların incelenmesi ve Uygulama Alıştırmaları | |
Kaynak |
1. Pancarcı A. , Öcal M.Emin, Yapı İşletmesi ve Mal Olma, (1999), MEB, Ankara.
2. Gözü, Ş.Uğur, İnşaat Metraj ve Keşif İşi,(2006), Ve-Ga, Ankara. |
Ders sunuları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | | | | | |
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | | | | | |
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | | | | | |
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | | | | | |
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | | | | | |
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | | | | | |
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | | | | | |
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | | | | | |
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YAPI METRAJ VE MALİYETİ | MRS2248750 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sevgi SIRMA |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Sevgi Sırma |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye, restorasyon projesi ve uygulama sonucunda olan imalat üzerinden metraj ve keşif aşamaları için gerekli bilgilerin öğretilmesi
amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Amacının Açıklanması, Başarı Koşullarının Açıklanması,Koruma ve Restorasyon Uygulamalarında Kullanılan Terminoloji ve Proje Tipleri,Metraj Hesapları ve Uygulamaları,Metraj Hesapları ve Uygulamaları,Birim Fiyatlar, Birim Fiyat Tarifleri ve Birim Fiyat Analizleri,Özel Fiyat Analizleri, Elemanları ve Özel Fiyat Gereksinim Nedenleri,Yapı Metraj Cetvelinin Düzenlenmesi,Keşif Hesapları ve Uygulamaları,Proje Çalışması,Fiyat Farkı ve Uygulaması, İhzarat ve İhzarat Bedeli Ödenecek Durumlar, Teklif Fiyatı ve Teklif Dosyası Oluşturma, Hakediş Hazırlamanın Genel Kuralları ve Hakediş Düzenlenmesi,Ataşman Defteri, Yeşil Defter ve Hakediş Raporunun Düzenlenmesi,Geçici Kabul ve Kesin Kabul İşlemleri,Örnek çalışmaların incelenmesi ve Uygulama Alıştırmaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders sonunda öğrenci; | | |
1. Birim fiyat türlerini ve birim fiyat hesaplarını yapabilecektir. | 10, 12, 13, 16, 19, 8, 9 | A, E |
2. Yeni yapı yapılırken kullanılan ihale tipleriyle, restorasyon uygulamalarında kullanılan ihale tiplerini ayırt edebilecektir. | 12, 14, 16, 19, 8, 9 | A, E |
3. Geçici ve kesin kabul işlemlerini, eksik veya kusurlu durumlarda yapılması gerekenleri bilecektir. | 12, 13, 14, 16, 19, 5, 8, 9 | A, E |
4. Metraj ve keşif kavramlarını açıklayabilecektir. | 12, 14, 19, 5, 8, 9 | A |
5. Restorasyon projesi ve uygulamanın sonucu olan imalat üzerinden metraj yapabilecek ve keşif hazırlayabilecektir. | 12, 13, 14, 16, 19, 5, 8, 9 | A, E |
6. Yeşil defter ve ataşman defteri bilgilerini kullanarak elde veya bir hakediş programında, bir projeye ait hakedişleri düzenleyebilecektir. | 10, 12, 16, 19, 5, 8, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Amacının Açıklanması, Başarı Koşullarının Açıklanması | |
2 | Koruma ve Restorasyon Uygulamalarında Kullanılan Terminoloji ve Proje Tipleri | |
3 | Metraj Hesapları ve Uygulamaları | |
4 | Metraj Hesapları ve Uygulamaları | |
5 | Birim Fiyatlar, Birim Fiyat Tarifleri ve Birim Fiyat Analizleri | |
6 | Özel Fiyat Analizleri, Elemanları ve Özel Fiyat Gereksinim Nedenleri | |
7 | Yapı Metraj Cetvelinin Düzenlenmesi | |
8 | Keşif Hesapları ve Uygulamaları | |
9 | Proje Çalışması | |
10 | Fiyat Farkı ve Uygulaması, İhzarat ve İhzarat Bedeli Ödenecek Durumlar | |
11 | Teklif Fiyatı ve Teklif Dosyası Oluşturma, Hakediş Hazırlamanın Genel Kuralları ve Hakediş Düzenlenmesi | |
12 | Ataşman Defteri, Yeşil Defter ve Hakediş Raporunun Düzenlenmesi | |
13 | Geçici Kabul ve Kesin Kabul İşlemleri | |
14 | Örnek çalışmaların incelenmesi ve Uygulama Alıştırmaları | |
Kaynak |
1. Pancarcı A. , Öcal M.Emin, Yapı İşletmesi ve Mal Olma, (1999), MEB, Ankara.
2. Gözü, Ş.Uğur, İnşaat Metraj ve Keşif İşi,(2006), Ve-Ga, Ankara. |
Ders sunuları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | | | | | |
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | | | | | |
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | | | | | |
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | | | | | |
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | | | | | |
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | | | | | |
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | | | | | |
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | | | | | |
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 10/01/2024 - 10:19Son Güncelleme Tarihi: 10/01/2024 - 10:21