Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
STAJ | MRS2228360 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ, Öğr.Gör. Ferdane Esra TANRIKULU |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Hande Yılmaz |
Dersin Amacı | Mesleki konularda eğitim ve uygulama yaptırılarak iş tecrübesi kazanımı
amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mesleki Deneyim ,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Staj yapılan işyerinin organizasyon, planlama ve yönetimi konusunda bilgi edinir. | 11, 12, 13, 14, 9 | |
2. Süreçleri kavrama, planlama ve yönetebilmeyi öğrenir. | | |
3. İş hayatını ve işyeri kurallarını öğrenir. | | |
4. Görev bilinci kazanır. | | |
5. Teorik bilgilerini işyerinde kullanma becerisi kazanma ve mesleki konularda
uygulamalar yapar.
| | |
6. İletişim becerilerini geliştirme ve ekip halinde çalışma becerisi kazanır. | | |
7. Problemlere çözüm üretme yeteneğini kazanır. | | |
8. Mesleki konularda eksikliklerini görme ve kendisinden istenen mesleki beklentileri
kavrar. | | |
9. Yapılan çalışmalar hakkında rapor yazma becerisi kazanır. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Mesleki Deneyim | |
2 | Mesleki Deneyim | |
3 | Mesleki Deneyim | |
4 | Mesleki Deneyim | |
5 | Mesleki Deneyim | |
6 | Mesleki Deneyim | |
7 | Mesleki Deneyim | |
8 | Mesleki Deneyim | |
9 | Mesleki Deneyim | |
10 | Mesleki Deneyim | |
11 | Mesleki Deneyim | |
12 | Mesleki Deneyim | |
13 | Mesleki Deneyim | |
14 | Mesleki Deneyim | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | X |
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | | | | | X |
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | | | | | X |
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | | | | | X |
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | | | | | X |
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | | | | | X |
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | | | | | X |
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | | | | | X |
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | | | | | X |
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 10 | 140 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
STAJ | MRS2228360 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ, Öğr.Gör. Ferdane Esra TANRIKULU |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Hande Yılmaz |
Dersin Amacı | Mesleki konularda eğitim ve uygulama yaptırılarak iş tecrübesi kazanımı
amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mesleki Deneyim ,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Staj yapılan işyerinin organizasyon, planlama ve yönetimi konusunda bilgi edinir. | 11, 12, 13, 14, 9 | |
2. Süreçleri kavrama, planlama ve yönetebilmeyi öğrenir. | | |
3. İş hayatını ve işyeri kurallarını öğrenir. | | |
4. Görev bilinci kazanır. | | |
5. Teorik bilgilerini işyerinde kullanma becerisi kazanma ve mesleki konularda
uygulamalar yapar.
| | |
6. İletişim becerilerini geliştirme ve ekip halinde çalışma becerisi kazanır. | | |
7. Problemlere çözüm üretme yeteneğini kazanır. | | |
8. Mesleki konularda eksikliklerini görme ve kendisinden istenen mesleki beklentileri
kavrar. | | |
9. Yapılan çalışmalar hakkında rapor yazma becerisi kazanır. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Mesleki Deneyim | |
2 | Mesleki Deneyim | |
3 | Mesleki Deneyim | |
4 | Mesleki Deneyim | |
5 | Mesleki Deneyim | |
6 | Mesleki Deneyim | |
7 | Mesleki Deneyim | |
8 | Mesleki Deneyim | |
9 | Mesleki Deneyim | |
10 | Mesleki Deneyim | |
11 | Mesleki Deneyim | |
12 | Mesleki Deneyim | |
13 | Mesleki Deneyim | |
14 | Mesleki Deneyim | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | X |
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | | | | | X |
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | | | | | X |
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | | | | | X |
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | | | | | X |
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | | | | | X |
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | | | | | X |
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | | | | | X |
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | | | | | X |
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 10/01/2024 - 10:19Son Güncelleme Tarihi: 10/01/2024 - 10:21