Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MATEMATİK | MRS2212223 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hatice ÇAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hatice ÇAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere temel matematiksel kavramların kazandırılması, problem çözme becerilerinin geliştirilmesi, sayısal mantık sorularını anlamlandırması amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sayılar,Sayılarda dört işlem,Tam sayılar,Köklü sayılar,Rasyonel sayılar,Üslü sayılar,Sayı problemleri,Yaş problemleri,Yüzde problemleri,Hız problemleri,Sayısal mantık,Sayısal mantık problemleri,Üçgenler,Çokgenler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sayıları tanır | 12, 16, 6 | A, E, G |
Problemleri çözer | 12, 16, 6, 9 | A, E, G |
Denklem ve eşitsizlikleri çözer | 12, 16, 6, 9 | A, E, G |
Geometrik kavramları tanır | 12, 16, 6, 9 | A, G |
Sayısal mantık sorularını çözer | 12, 16, 6, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sayılar | |
2 | Sayılarda dört işlem | |
3 | Tam sayılar | |
4 | Köklü sayılar | |
5 | Rasyonel sayılar | |
6 | Üslü sayılar | |
7 | Sayı problemleri | |
8 | Yaş problemleri | |
9 | Yüzde problemleri | |
10 | Hız problemleri | |
11 | Sayısal mantık | |
12 | Sayısal mantık problemleri | |
13 | Üçgenler | |
14 | Çokgenler | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | | | | | |
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | | | | | |
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | | | | | |
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | | | | | |
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | | | | | |
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | | | | | |
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | | | | | |
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | | | | | |
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 14 | 14 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 4 | 11 | 44 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MATEMATİK | MRS2212223 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hatice ÇAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hatice ÇAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere temel matematiksel kavramların kazandırılması, problem çözme becerilerinin geliştirilmesi, sayısal mantık sorularını anlamlandırması amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sayılar,Sayılarda dört işlem,Tam sayılar,Köklü sayılar,Rasyonel sayılar,Üslü sayılar,Sayı problemleri,Yaş problemleri,Yüzde problemleri,Hız problemleri,Sayısal mantık,Sayısal mantık problemleri,Üçgenler,Çokgenler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sayıları tanır | 12, 16, 6 | A, E, G |
Problemleri çözer | 12, 16, 6, 9 | A, E, G |
Denklem ve eşitsizlikleri çözer | 12, 16, 6, 9 | A, E, G |
Geometrik kavramları tanır | 12, 16, 6, 9 | A, G |
Sayısal mantık sorularını çözer | 12, 16, 6, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sayılar | |
2 | Sayılarda dört işlem | |
3 | Tam sayılar | |
4 | Köklü sayılar | |
5 | Rasyonel sayılar | |
6 | Üslü sayılar | |
7 | Sayı problemleri | |
8 | Yaş problemleri | |
9 | Yüzde problemleri | |
10 | Hız problemleri | |
11 | Sayısal mantık | |
12 | Sayısal mantık problemleri | |
13 | Üçgenler | |
14 | Çokgenler | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | | | | | |
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | | | | | |
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | | | | | |
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | | | | | |
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | | | | | |
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | | | | | |
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | | | | | |
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | | | | | |
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 10/01/2024 - 10:19Son Güncelleme Tarihi: 10/01/2024 - 10:21