Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
3 BOYUTLU BELGELEME TEKNİKLERİ VE RÖLÖVE II | MRS2261070 | Bahar Dönemi | 1+1 | 1,5 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Korunması gerekli kültür varlıklarımızdan bir yapının veya yapı grubunun mevcut durumunun 3 Boyutlu ve 2 boyutlu belgelenmesine yönelik belli ölçeklerde anlatılması için hazırlanan çizimlerinin (RÖLÖVE’sinin) yönetmelik ve standartlara uygun olarak hazırlanabilmesi becerisini kazanmak. Bu amaca yönelik, İleri Belgeleme Teknikleri (3 boyutlu belgeleme, 3 boyutlu lazer tarayıcı cihaz kullanım bilgisi ve deneyimi ) ve fotoğraflama çalışmalarını takiben çiziminin yapılması, tarihsel araştırmaların yapılarak yapı yada yapı grubunun belgelenmesi, plan, kesit, görünüş ve detaylarının çizilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı, ders içeriğinin belirlenmesi. Rölöve tanımı, tarihçesi, rölöve hazırlanmasına yönelik İleri Belgeleme Teknikleri (3 boyutlu belgeleme, 3 boyutlu lazer tarayıcı cihaz kullanım), geleneksel yöntemle rölöve alımında kullanılacak gereçlerin tanıtılması.,Proje çalışma gruplarının belirlenmesi ve alan gezisi,Rölövesi alınacak yapı ve bulunduğu yer ile ilgili tarihsel araştırmaların sunumu. 3 Boyutlu Belgeleme Lazer Tarama cihazı tanıtımının yapılması. ,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Rölövesi alınan yapı veya yapı grubunun belgelenmesine yönelik, plan, kesit, görünüş, detaylarının çizilmesi, raporlarının hazırlanması. | | |
Ölçmede geleneksel, elektronik, optik araç gereçleri kullanarak ölçüm tekniklerini uygular. | | |
Alınan ölçüleri plan, kesit, görünüş olarak ölçekli çizimlere dönüştürür. | 11, 14, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanıtımı, ders içeriğinin belirlenmesi. Rölöve tanımı, tarihçesi, rölöve hazırlanmasına yönelik İleri Belgeleme Teknikleri (3 boyutlu belgeleme, 3 boyutlu lazer tarayıcı cihaz kullanım), geleneksel yöntemle rölöve alımında kullanılacak gereçlerin tanıtılması. | |
2 | Proje çalışma gruplarının belirlenmesi ve alan gezisi | |
3 | Rölövesi alınacak yapı ve bulunduğu yer ile ilgili tarihsel araştırmaların sunumu. 3 Boyutlu Belgeleme Lazer Tarama cihazı tanıtımının yapılması. | |
4 | Rölöve çalışması | |
5 | Rölöve çalışması | |
6 | Rölöve çalışması | |
7 | Rölöve çalışması | |
8 | Rölöve çalışması | |
9 | Rölöve çalışması | |
10 | Rölöve çalışması | |
11 | Rölöve çalışması | |
12 | Rölöve çalışması | |
13 | Rölöve çalışması | |
14 | Genel sınav | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | X |
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | | | | | X |
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | | | | | X |
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | | | | | X |
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | | | | | X |
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | | | | | X |
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | | | | | X |
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | | | | | X |
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | | | | | X |
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 30 | 30 |
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 23 | 23 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 23 | 23 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(160/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
3 BOYUTLU BELGELEME TEKNİKLERİ VE RÖLÖVE II | MRS2261070 | Bahar Dönemi | 1+1 | 1,5 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Korunması gerekli kültür varlıklarımızdan bir yapının veya yapı grubunun mevcut durumunun 3 Boyutlu ve 2 boyutlu belgelenmesine yönelik belli ölçeklerde anlatılması için hazırlanan çizimlerinin (RÖLÖVE’sinin) yönetmelik ve standartlara uygun olarak hazırlanabilmesi becerisini kazanmak. Bu amaca yönelik, İleri Belgeleme Teknikleri (3 boyutlu belgeleme, 3 boyutlu lazer tarayıcı cihaz kullanım bilgisi ve deneyimi ) ve fotoğraflama çalışmalarını takiben çiziminin yapılması, tarihsel araştırmaların yapılarak yapı yada yapı grubunun belgelenmesi, plan, kesit, görünüş ve detaylarının çizilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı, ders içeriğinin belirlenmesi. Rölöve tanımı, tarihçesi, rölöve hazırlanmasına yönelik İleri Belgeleme Teknikleri (3 boyutlu belgeleme, 3 boyutlu lazer tarayıcı cihaz kullanım), geleneksel yöntemle rölöve alımında kullanılacak gereçlerin tanıtılması.,Proje çalışma gruplarının belirlenmesi ve alan gezisi,Rölövesi alınacak yapı ve bulunduğu yer ile ilgili tarihsel araştırmaların sunumu. 3 Boyutlu Belgeleme Lazer Tarama cihazı tanıtımının yapılması. ,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Rölövesi alınan yapı veya yapı grubunun belgelenmesine yönelik, plan, kesit, görünüş, detaylarının çizilmesi, raporlarının hazırlanması. | | |
Ölçmede geleneksel, elektronik, optik araç gereçleri kullanarak ölçüm tekniklerini uygular. | | |
Alınan ölçüleri plan, kesit, görünüş olarak ölçekli çizimlere dönüştürür. | 11, 14, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanıtımı, ders içeriğinin belirlenmesi. Rölöve tanımı, tarihçesi, rölöve hazırlanmasına yönelik İleri Belgeleme Teknikleri (3 boyutlu belgeleme, 3 boyutlu lazer tarayıcı cihaz kullanım), geleneksel yöntemle rölöve alımında kullanılacak gereçlerin tanıtılması. | |
2 | Proje çalışma gruplarının belirlenmesi ve alan gezisi | |
3 | Rölövesi alınacak yapı ve bulunduğu yer ile ilgili tarihsel araştırmaların sunumu. 3 Boyutlu Belgeleme Lazer Tarama cihazı tanıtımının yapılması. | |
4 | Rölöve çalışması | |
5 | Rölöve çalışması | |
6 | Rölöve çalışması | |
7 | Rölöve çalışması | |
8 | Rölöve çalışması | |
9 | Rölöve çalışması | |
10 | Rölöve çalışması | |
11 | Rölöve çalışması | |
12 | Rölöve çalışması | |
13 | Rölöve çalışması | |
14 | Genel sınav | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | X |
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | | | | | X |
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | | | | | X |
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | | | | | X |
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | | | | | X |
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | | | | | X |
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | | | | | X |
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | | | | | X |
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | | | | | X |
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:58Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:00