Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ŞANTİYE ORGANİZASYONU | MRS2161050 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatma Bengü YOĞURTÇU |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Bengü Yoğurtçu |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenci, Şantiyenin ne olduğunu, terimlerini, imalatların yürütülmesi, hakediş ve kesin hesap işleri ve kabul işlemlerine yapabilecek ve/veya yaptırabilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel Tanımlar, takım çalışmasının önemi, Proje Müdürünün Sorumlulukları, İş Programı; sözleşmeyi anlamak, iş programındaki önemli kırılımların konuşulması.,Şantiye kurulumu, Şantiye tipleri.,Şantiyede yer alacak disiplinlerin belirlenmesi, koordinasyonu, Şantiyede İmalat Hazırlığı,İmalat Ekipleri/ Alt yüklenici kavramı.,Aplikasyon Çalışmaları,Hafriyat İşleri,Şantiye Defterleri ve ofis çalışmaları,İmalat Kontrolü, gecikmeler için önlemler, düzeltmeler, hak iddiaları.,Aktif Şantiye ziyareti planlama,Geçici ve kesin kabul; as- built projeler.,Şantiyelerde kullanılacak teknolojik yönetim sistemleri hakkında bilgi verilmesi.,Şantiye demobilizasyon işleri.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Şantiye kurulumunu yapabilir. | 12, 13, 6, 9 | A, E |
2. Şantiye yönetim kadrosunun oluşturulmasına katkı verebilir. | 12, 13, 6, 9 | A, E |
3. Şantiyeyi imalat yapabilir duruma getirebilir. | 12, 13, 6, 9 | A, E |
4. İmalatların onaylı iş programına uygun şekilde yapılmasını yürütebilir ve/veya denetleyebilir. | 12, 13, 6, 9 | A, E |
5. Hakedişleri düzenleyebilecek, Kesin hesabı düzenleyip inceletebilecek ve/veya inceleyecek, kabul işlemlerini yürütebilir. | 12, 13, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Genel Tanımlar, takım çalışmasının önemi, Proje Müdürünün Sorumlulukları | |
2 | İş Programı; sözleşmeyi anlamak, iş programındaki önemli kırılımların konuşulması. | |
3 | Şantiye kurulumu, Şantiye tipleri. | |
4 | Şantiyede yer alacak disiplinlerin belirlenmesi, koordinasyonu, Şantiyede İmalat Hazırlığı | |
5 | İmalat Ekipleri/ Alt yüklenici kavramı. | |
6 | Aplikasyon Çalışmaları | |
7 | Hafriyat İşleri | |
8 | Şantiye Defterleri ve ofis çalışmaları | |
10 | İmalat Kontrolü, gecikmeler için önlemler, düzeltmeler, hak iddiaları. | |
11 | Aktif Şantiye ziyareti planlama | |
12 | Geçici ve kesin kabul; as- built projeler. | |
13 | Şantiyelerde kullanılacak teknolojik yönetim sistemleri hakkında bilgi verilmesi. | |
14 | Şantiye demobilizasyon işleri. | |
Kaynak |
Ders notları dersin öğretim görevlisi tarafından verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | X |
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | | | | | X |
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | | | | | X |
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | | | | | X |
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | | | | | X |
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | | | | | X |
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | X | | | | |
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | X | | | | |
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | | | | | X |
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 6 | 84 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 3 | 6 | 18 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 146 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(146/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ŞANTİYE ORGANİZASYONU | MRS2161050 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatma Bengü YOĞURTÇU |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Bengü Yoğurtçu |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenci, Şantiyenin ne olduğunu, terimlerini, imalatların yürütülmesi, hakediş ve kesin hesap işleri ve kabul işlemlerine yapabilecek ve/veya yaptırabilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel Tanımlar, takım çalışmasının önemi, Proje Müdürünün Sorumlulukları, İş Programı; sözleşmeyi anlamak, iş programındaki önemli kırılımların konuşulması.,Şantiye kurulumu, Şantiye tipleri.,Şantiyede yer alacak disiplinlerin belirlenmesi, koordinasyonu, Şantiyede İmalat Hazırlığı,İmalat Ekipleri/ Alt yüklenici kavramı.,Aplikasyon Çalışmaları,Hafriyat İşleri,Şantiye Defterleri ve ofis çalışmaları,İmalat Kontrolü, gecikmeler için önlemler, düzeltmeler, hak iddiaları.,Aktif Şantiye ziyareti planlama,Geçici ve kesin kabul; as- built projeler.,Şantiyelerde kullanılacak teknolojik yönetim sistemleri hakkında bilgi verilmesi.,Şantiye demobilizasyon işleri.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Şantiye kurulumunu yapabilir. | 12, 13, 6, 9 | A, E |
2. Şantiye yönetim kadrosunun oluşturulmasına katkı verebilir. | 12, 13, 6, 9 | A, E |
3. Şantiyeyi imalat yapabilir duruma getirebilir. | 12, 13, 6, 9 | A, E |
4. İmalatların onaylı iş programına uygun şekilde yapılmasını yürütebilir ve/veya denetleyebilir. | 12, 13, 6, 9 | A, E |
5. Hakedişleri düzenleyebilecek, Kesin hesabı düzenleyip inceletebilecek ve/veya inceleyecek, kabul işlemlerini yürütebilir. | 12, 13, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Genel Tanımlar, takım çalışmasının önemi, Proje Müdürünün Sorumlulukları | |
2 | İş Programı; sözleşmeyi anlamak, iş programındaki önemli kırılımların konuşulması. | |
3 | Şantiye kurulumu, Şantiye tipleri. | |
4 | Şantiyede yer alacak disiplinlerin belirlenmesi, koordinasyonu, Şantiyede İmalat Hazırlığı | |
5 | İmalat Ekipleri/ Alt yüklenici kavramı. | |
6 | Aplikasyon Çalışmaları | |
7 | Hafriyat İşleri | |
8 | Şantiye Defterleri ve ofis çalışmaları | |
10 | İmalat Kontrolü, gecikmeler için önlemler, düzeltmeler, hak iddiaları. | |
11 | Aktif Şantiye ziyareti planlama | |
12 | Geçici ve kesin kabul; as- built projeler. | |
13 | Şantiyelerde kullanılacak teknolojik yönetim sistemleri hakkında bilgi verilmesi. | |
14 | Şantiye demobilizasyon işleri. | |
Kaynak |
Ders notları dersin öğretim görevlisi tarafından verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | X |
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | | | | | X |
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | | | | | X |
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | | | | | X |
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | | | | | X |
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | | | | | X |
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | X | | | | |
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | X | | | | |
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | | | | | X |
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:58Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:00