Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLETİŞİM BECERİLERİ | MRS2145340 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hülya ÖZKAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Betül KOÇAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, iletişim tarihi, yapısı, fonksiyonları, özellikleri, türleri,
iletişim bilimlerinin diğer disiplinler ile ilişkileri, iletişim modelleri ve iletişim etiği konusunda öğrenciyi
bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim ile İlgili Temel Kavramlar,İletişim Sürecinin Özellikleri,İletişim Türleri,İletişimde Engeller,İletişim ve Çatışma,Konuşma ve Dinleme,Kültür ve İletişim,İletişim Modelleri,Yarı yıl Sınavı,Grup İletişimi,Örgütsel İletişim,İkna Edici İletişim,Sözsüz İletişim,Beden Dili; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | | |
1.İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar. | | |
2.İletişim süreçlerinin ve araçlarının tarihsel gelişimini bilir. | | |
4.İletişimi etkin bir şekilde kullanır. | | |
13.Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik ilkelerin önemini kavrar. | | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
3. İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder. | | |
5. İletişim süreci içinde kültürün önemini saptar. | | |
6. Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygular. | | |
7. Tanık oldukları iletişim süreçlerini analiz edebilirler. | | |
8. Kendi iletişim tarzları hakkında farkındalık kazanırlar. | | |
9. Kendi iletişim tarzlarında gerekli değişimi başlatabilirler. | | |
10. Çatışma durumlarında sağlıklı iletişim geliştirme becerisine sahip olurlar. | | |
11. Yaşamın her alanında var olan iletişimin hangi çeşidini kullanacağını değerlendirir. | | |
12. Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanır. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İletişim ile İlgili Temel Kavramlar | |
2 | İletişim Sürecinin Özellikleri | |
3 | İletişim Türleri | |
4 | İletişimde Engeller | |
5 | İletişim ve Çatışma | |
6 | Konuşma ve Dinleme | |
7 | Kültür ve İletişim | |
8 | İletişim Modelleri | |
9 | Yarı yıl Sınavı | |
10 | Grup İletişimi | |
11 | Örgütsel İletişim | |
12 | İkna Edici İletişim | |
13 | Sözsüz İletişim | |
14 | Beden Dili | |
Kaynak |
1. Öğrencileri için üniversite web sitesinin ilgili platformlarında yayınlanan ders notları. |
2.Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015.
3.Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015.
4.Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011.
5.Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000.
6.Zıllıoğlu, Merih. İletişim nedir. İstanbul: Cem Yayınevi, 1996.
7.Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005
8.Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010.
9.Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008.
10. AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | X |
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | | | | | X |
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | | | | | |
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | | | | | |
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | | | | | |
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | | | | | |
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | | | | | |
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | | | | | |
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | | | | | |
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLETİŞİM BECERİLERİ | MRS2145340 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hülya ÖZKAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Betül KOÇAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, iletişim tarihi, yapısı, fonksiyonları, özellikleri, türleri,
iletişim bilimlerinin diğer disiplinler ile ilişkileri, iletişim modelleri ve iletişim etiği konusunda öğrenciyi
bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim ile İlgili Temel Kavramlar,İletişim Sürecinin Özellikleri,İletişim Türleri,İletişimde Engeller,İletişim ve Çatışma,Konuşma ve Dinleme,Kültür ve İletişim,İletişim Modelleri,Yarı yıl Sınavı,Grup İletişimi,Örgütsel İletişim,İkna Edici İletişim,Sözsüz İletişim,Beden Dili; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | | |
1.İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar. | | |
2.İletişim süreçlerinin ve araçlarının tarihsel gelişimini bilir. | | |
4.İletişimi etkin bir şekilde kullanır. | | |
13.Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik ilkelerin önemini kavrar. | | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
3. İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder. | | |
5. İletişim süreci içinde kültürün önemini saptar. | | |
6. Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygular. | | |
7. Tanık oldukları iletişim süreçlerini analiz edebilirler. | | |
8. Kendi iletişim tarzları hakkında farkındalık kazanırlar. | | |
9. Kendi iletişim tarzlarında gerekli değişimi başlatabilirler. | | |
10. Çatışma durumlarında sağlıklı iletişim geliştirme becerisine sahip olurlar. | | |
11. Yaşamın her alanında var olan iletişimin hangi çeşidini kullanacağını değerlendirir. | | |
12. Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanır. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İletişim ile İlgili Temel Kavramlar | |
2 | İletişim Sürecinin Özellikleri | |
3 | İletişim Türleri | |
4 | İletişimde Engeller | |
5 | İletişim ve Çatışma | |
6 | Konuşma ve Dinleme | |
7 | Kültür ve İletişim | |
8 | İletişim Modelleri | |
9 | Yarı yıl Sınavı | |
10 | Grup İletişimi | |
11 | Örgütsel İletişim | |
12 | İkna Edici İletişim | |
13 | Sözsüz İletişim | |
14 | Beden Dili | |
Kaynak |
1. Öğrencileri için üniversite web sitesinin ilgili platformlarında yayınlanan ders notları. |
2.Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015.
3.Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015.
4.Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011.
5.Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000.
6.Zıllıoğlu, Merih. İletişim nedir. İstanbul: Cem Yayınevi, 1996.
7.Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005
8.Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010.
9.Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008.
10. AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | X |
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | | | | | X |
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | | | | | |
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | | | | | |
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | | | | | |
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | | | | | |
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | | | | | |
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | | | | | |
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | | | | | |
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:58Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:00