Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KULAK BURUN BOĞAZ HASTALIKLARI | ODY1213733 | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hastane ortamında çalışan odyometri teknikerlerinin KBB hastalıkları hakkında temel bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Vücudumuzda bulunan dokular ve sistemler,Temel KBB-I,Temel KBB-II,Anatomi ve denge fizyolojisi,Majör nörolojik bozukluklar,Dış ve orta kulak patolojileri,Ortak ve iç kulak patolojileri,Diğer iç kulak patolojileri,Sekizinci sinir (kafa çifti) patolojileri,Temel otoskopi,Odyolojik aciller,Ortak laringolojik patolojiler,Ortak rinolojik patolojiler ve sonuçları,Ortak işitsel bozuklukların ayırıcı tanısı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kulak, burun ve boğazın temel anatomi ve fizyolojisini tanımlar. | 16, 9 | A |
Kulak, burun ve boğazın patolojilerini ve ayırıcı tanısını tanımlar. | 16, 9 | A |
Vücutta bulunan doku, sistem gibi yapıları tanımlar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Vücudumuzda bulunan dokular ve sistemler | Ön hazırlık yok |
2 | Temel KBB-I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Temel KBB-II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Anatomi ve denge fizyolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Majör nörolojik bozukluklar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Dış ve orta kulak patolojileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Ortak ve iç kulak patolojileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Diğer iç kulak patolojileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Sekizinci sinir (kafa çifti) patolojileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Temel otoskopi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Odyolojik aciller | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Ortak laringolojik patolojiler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Ortak rinolojik patolojiler ve sonuçları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Ortak işitsel bozuklukların ayırıcı tanısı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
PowerPoint sunum dosyaları. |
İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, Editör: Bülent Şerbetçioğlu, 2021, (Sayfa 493-503)
Temel Odyoloji, Editör: Erol Belgin, 1. Baskı 2015, (Sayfa 301-335)
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 18 | 72 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 42 | 42 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 52 | 52 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 250 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(250/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KULAK BURUN BOĞAZ HASTALIKLARI | ODY1213733 | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hastane ortamında çalışan odyometri teknikerlerinin KBB hastalıkları hakkında temel bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Vücudumuzda bulunan dokular ve sistemler,Temel KBB-I,Temel KBB-II,Anatomi ve denge fizyolojisi,Majör nörolojik bozukluklar,Dış ve orta kulak patolojileri,Ortak ve iç kulak patolojileri,Diğer iç kulak patolojileri,Sekizinci sinir (kafa çifti) patolojileri,Temel otoskopi,Odyolojik aciller,Ortak laringolojik patolojiler,Ortak rinolojik patolojiler ve sonuçları,Ortak işitsel bozuklukların ayırıcı tanısı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kulak, burun ve boğazın temel anatomi ve fizyolojisini tanımlar. | 16, 9 | A |
Kulak, burun ve boğazın patolojilerini ve ayırıcı tanısını tanımlar. | 16, 9 | A |
Vücutta bulunan doku, sistem gibi yapıları tanımlar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Vücudumuzda bulunan dokular ve sistemler | Ön hazırlık yok |
2 | Temel KBB-I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Temel KBB-II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Anatomi ve denge fizyolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Majör nörolojik bozukluklar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Dış ve orta kulak patolojileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Ortak ve iç kulak patolojileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Diğer iç kulak patolojileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Sekizinci sinir (kafa çifti) patolojileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Temel otoskopi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Odyolojik aciller | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Ortak laringolojik patolojiler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Ortak rinolojik patolojiler ve sonuçları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Ortak işitsel bozuklukların ayırıcı tanısı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
PowerPoint sunum dosyaları. |
İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, Editör: Bülent Şerbetçioğlu, 2021, (Sayfa 493-503)
Temel Odyoloji, Editör: Erol Belgin, 1. Baskı 2015, (Sayfa 301-335)
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:37Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:38