Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÇOCUK ODYOLOJİK TEST YÖNTEMLERİ | ODY2142630 | Güz Dönemi | 3+2 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Büşra Nur ESER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hastane ortamında çalışan odyometri teknikerlerinin, bebek ve çocuklarda yaş ve gelişim dönemlerine göre uygulanması gereken odyolojik testler hakkında gerekli bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pediatrik grupta gelişim basamakları,İşitme kayıplı çocuklarda gelişim basamakları,İşitme kayıplarının sınıflandırılması,İşitme kayıplarının derecelendirilmesi,Yenidoğan işitme taramaları,Akustik immitansmetri ve Akustik refleks testi,Otoakustik emisyon,Davranış gözlemleme odyometrisi,Oyun odyometrisi,Pediatrik konuşma odyometrisi,Davranışsal odyolojik test yöntemleri,Sendromik işitme kayıpları,Genetik işitme kayıpları,Pediatrik grupta fonksiyonel işitme kayıpları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Odyolojik ekipmanları kullanarak işitme kaybının tipini ve derecesini belirler. | 16, 4, 9 | A |
Bebeklerde ve çocuklarda kullanılan temel değerlendirme kriterlerini tanımlar. | 16, 4, 9 | A |
Saf ses odyometrisi, konuşma odyometrisi ve akustik immitansmetri testlerini yorumlar. | 16, 4, 9 | A |
Davranışsal odyolojik test yöntemlerini uygular ve yorumlar. | 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Pediatrik grupta gelişim basamakları | Ön hazırlık yok |
2 | İşitme kayıplı çocuklarda gelişim basamakları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | İşitme kayıplarının sınıflandırılması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | İşitme kayıplarının derecelendirilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Yenidoğan işitme taramaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Akustik immitansmetri ve Akustik refleks testi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Otoakustik emisyon | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Davranış gözlemleme odyometrisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Oyun odyometrisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Pediatrik konuşma odyometrisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Davranışsal odyolojik test yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Sendromik işitme kayıpları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Genetik işitme kayıpları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Pediatrik grupta fonksiyonel işitme kayıpları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
PowerPoint sunum dosyaları. |
İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, Editör: Bülent Şerbetçioğlu, 2021, (Sayfa 335-350)
Temel Klinik Odyoloji, Çeviri Editörü: Bülent Gündüz, 7. Baskı 2022, (Sayfa 435-500)
Temel Odyoloji, Editör: Erol Belgin, 1. Baskı 2015, (Sayfa 191-254) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 27 | 27 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 37 | 37 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 176 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(176/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÇOCUK ODYOLOJİK TEST YÖNTEMLERİ | ODY2142630 | Güz Dönemi | 3+2 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Büşra Nur ESER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hastane ortamında çalışan odyometri teknikerlerinin, bebek ve çocuklarda yaş ve gelişim dönemlerine göre uygulanması gereken odyolojik testler hakkında gerekli bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pediatrik grupta gelişim basamakları,İşitme kayıplı çocuklarda gelişim basamakları,İşitme kayıplarının sınıflandırılması,İşitme kayıplarının derecelendirilmesi,Yenidoğan işitme taramaları,Akustik immitansmetri ve Akustik refleks testi,Otoakustik emisyon,Davranış gözlemleme odyometrisi,Oyun odyometrisi,Pediatrik konuşma odyometrisi,Davranışsal odyolojik test yöntemleri,Sendromik işitme kayıpları,Genetik işitme kayıpları,Pediatrik grupta fonksiyonel işitme kayıpları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Odyolojik ekipmanları kullanarak işitme kaybının tipini ve derecesini belirler. | 16, 4, 9 | A |
Bebeklerde ve çocuklarda kullanılan temel değerlendirme kriterlerini tanımlar. | 16, 4, 9 | A |
Saf ses odyometrisi, konuşma odyometrisi ve akustik immitansmetri testlerini yorumlar. | 16, 4, 9 | A |
Davranışsal odyolojik test yöntemlerini uygular ve yorumlar. | 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Pediatrik grupta gelişim basamakları | Ön hazırlık yok |
2 | İşitme kayıplı çocuklarda gelişim basamakları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | İşitme kayıplarının sınıflandırılması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | İşitme kayıplarının derecelendirilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Yenidoğan işitme taramaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Akustik immitansmetri ve Akustik refleks testi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Otoakustik emisyon | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Davranış gözlemleme odyometrisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Oyun odyometrisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Pediatrik konuşma odyometrisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Davranışsal odyolojik test yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Sendromik işitme kayıpları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Genetik işitme kayıpları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Pediatrik grupta fonksiyonel işitme kayıpları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
PowerPoint sunum dosyaları. |
İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, Editör: Bülent Şerbetçioğlu, 2021, (Sayfa 335-350)
Temel Klinik Odyoloji, Çeviri Editörü: Bülent Gündüz, 7. Baskı 2022, (Sayfa 435-500)
Temel Odyoloji, Editör: Erol Belgin, 1. Baskı 2015, (Sayfa 191-254) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:37Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:38