Gözlük camları ve kullanım alanları hakkında bilgiler aktarmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Asferik lensler,Bifokal,trifokal,prograsif lensler,Cam hammaddeleri ve teknolojileri,Cam parametreleri,Cam kaplama teknolojileri,Kaplamalar ve çizilme direnci,Kolormatik lensler,Kutuplanma,Polarize lensler,Polikarbon ve trivex lensler,Diyoptrik güçlerine göre lens grupları,Uv uygulamaları,Uv korumaları,Yüksek indisli camlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.1.Asferik,sferik,aynalı lensleri açıklar
16, 9
A
1.2.Bifokal,trifokal ve pragrasif lensleri açıklar
16, 9
A
2.Cam hammaddeleri ve teknolojileri, cam parametrelerini ifade edebileceklerdir.
16, 9
A
3.Kaplamalar, polarizasyon camları ifade edebileceklerdir.
9
A
1. Oftalmik lens türlerini ifade edebileceklerdir.
Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
24
24
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
72
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(72/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
OFTALMİK LENS
-
Güz Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Neziha ÇAKIR
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Gözlük camları ve kullanım alanları hakkında bilgiler aktarmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Asferik lensler,Bifokal,trifokal,prograsif lensler,Cam hammaddeleri ve teknolojileri,Cam parametreleri,Cam kaplama teknolojileri,Kaplamalar ve çizilme direnci,Kolormatik lensler,Kutuplanma,Polarize lensler,Polikarbon ve trivex lensler,Diyoptrik güçlerine göre lens grupları,Uv uygulamaları,Uv korumaları,Yüksek indisli camlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.1.Asferik,sferik,aynalı lensleri açıklar
16, 9
A
1.2.Bifokal,trifokal ve pragrasif lensleri açıklar
16, 9
A
2.Cam hammaddeleri ve teknolojileri, cam parametrelerini ifade edebileceklerdir.
16, 9
A
3.Kaplamalar, polarizasyon camları ifade edebileceklerdir.
9
A
1. Oftalmik lens türlerini ifade edebileceklerdir.
Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.