Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEMEL MATEMATİĞE GİRİŞ | OPT1263390 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Serkan ETİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin gerçek hayatta karşılaşılan matematiksel problemleri çözebilmesi için gerekli niteliklere ve altyapıya
sahip olmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Kavramlar,Kümeler,Bölme İşlemi ve Tam Bölünebilme Kuralları,En Büyük Ortak Bölen (EBOB) ve En Küçük Ortak Bölen (EKOK),Rasyonel Sayılar ve Sayı Sistemleri,Üslü Sayılar,Köklü Sayılar,Çarpanlara Ayırma,Oran-Orantı,Denklem Çözme,Sayı Problemleri,Kesir Problemleri,Yaş Problemleri,Kar Zarar Problemleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Temel matematik tekniklerini kullanır. | 12, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Temel Kavramlar | Ön Okuma |
2 | Kümeler | Ön Okuma |
3 | Bölme İşlemi ve Tam Bölünebilme Kuralları | Ön Okuma |
4 | En Büyük Ortak Bölen (EBOB) ve En Küçük Ortak Bölen (EKOK) | Ön Okuma |
5 | Rasyonel Sayılar ve Sayı Sistemleri | Ön Okuma |
6 | Üslü Sayılar | Ön Okuma |
7 | Köklü Sayılar | Ön Okuma |
8 | Çarpanlara Ayırma | Ön Okuma |
9 | Oran-Orantı | Ön Okuma |
10 | Denklem Çözme | Ön Okuma |
11 | Sayı Problemleri | Ön Okuma |
12 | Kesir Problemleri | Ön Okuma |
13 | Yaş Problemleri | Ön Okuma |
14 | Kar Zarar Problemleri | Ön Okuma |
Kaynak |
Badem, A. N., Tin, A.T., “Matematik I”, Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi |
İşletme, İktisat ve Sosyal Bilimler İçin Matematik, Ergün Eroğlu, Dora Yayıncılık, 2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | X | | | |
4 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEMEL MATEMATİĞE GİRİŞ | OPT1263390 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Serkan ETİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin gerçek hayatta karşılaşılan matematiksel problemleri çözebilmesi için gerekli niteliklere ve altyapıya
sahip olmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Kavramlar,Kümeler,Bölme İşlemi ve Tam Bölünebilme Kuralları,En Büyük Ortak Bölen (EBOB) ve En Küçük Ortak Bölen (EKOK),Rasyonel Sayılar ve Sayı Sistemleri,Üslü Sayılar,Köklü Sayılar,Çarpanlara Ayırma,Oran-Orantı,Denklem Çözme,Sayı Problemleri,Kesir Problemleri,Yaş Problemleri,Kar Zarar Problemleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Temel matematik tekniklerini kullanır. | 12, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Temel Kavramlar | Ön Okuma |
2 | Kümeler | Ön Okuma |
3 | Bölme İşlemi ve Tam Bölünebilme Kuralları | Ön Okuma |
4 | En Büyük Ortak Bölen (EBOB) ve En Küçük Ortak Bölen (EKOK) | Ön Okuma |
5 | Rasyonel Sayılar ve Sayı Sistemleri | Ön Okuma |
6 | Üslü Sayılar | Ön Okuma |
7 | Köklü Sayılar | Ön Okuma |
8 | Çarpanlara Ayırma | Ön Okuma |
9 | Oran-Orantı | Ön Okuma |
10 | Denklem Çözme | Ön Okuma |
11 | Sayı Problemleri | Ön Okuma |
12 | Kesir Problemleri | Ön Okuma |
13 | Yaş Problemleri | Ön Okuma |
14 | Kar Zarar Problemleri | Ön Okuma |
Kaynak |
Badem, A. N., Tin, A.T., “Matematik I”, Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi |
İşletme, İktisat ve Sosyal Bilimler İçin Matematik, Ergün Eroğlu, Dora Yayıncılık, 2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | X | | | |
4 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:13