Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GÖZÜN ANATOMİ VE FİZYOLOJİSİ | OPT1163420 | Güz Dönemi | 1+0 | 1 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Arda KEBAPCI, Öğr.Gör. Bediha KOYUNCU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu ve sistemleri hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Göz Anatomisi Ve Fizyolojisine Giriş ,Orbitanın kemikleri,Göz küresinin topografik yapısı ,Konjonktiva, sklera ve kornea,Uvea, lens, göz küresinin boşlukları, retina ,Göz kapakları, gözyaşı,Kranial sinirler ve görme yolları,Görme yolları ,Görme Fizyolojisine Giriş
,Göz Yapıları; Kornea, Lens Genel Bakış.,Konjuktiva, Vitreus, Sklera, Limbus fonksiyonları ve çalışma mekanizması.,Retina Fonksiyonları,Kas Fizyolojisi ve göz kaslarının çalışma mekanizması,Görüntünün oluşumu ve merkezi sinir sistemi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini ve anatomik pozisyonları tanımlayabilecektir. | 11, 9 | A, D |
2. Gözün anatomisini ve fizyolojisini açıklayabilcektir. | 11, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Göz Anatomisi Ve Fizyolojisine Giriş | Mebis Notları |
2 | Orbitanın kemikleri | Mebis Notları |
3 | Göz küresinin topografik yapısı | Mebis Notları |
4 | Konjonktiva, sklera ve kornea | Mebis Notları |
5 | Uvea, lens, göz küresinin boşlukları, retina | Mebis Notları |
6 | Göz kapakları, gözyaşı | Mebis Notları |
7 | Kranial sinirler ve görme yolları | Mebis Notları |
8 | Görme yolları | Mebis Notları |
9 | Görme Fizyolojisine Giriş
| Mebis Notları |
10 | Göz Yapıları; Kornea, Lens Genel Bakış. | Mebis Notları |
11 | Konjuktiva, Vitreus, Sklera, Limbus fonksiyonları ve çalışma mekanizması. | Mebis Notları |
12 | Retina Fonksiyonları | Mebis Notları |
13 | Kas Fizyolojisi ve göz kaslarının çalışma mekanizması | Mebis Notları |
14 | Görüntünün oluşumu ve merkezi sinir sistemi | Mebis Notları |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilir. |
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | X | | | |
2 | Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | X | | | |
4 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 4 | 56 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 174 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(174/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GÖZÜN ANATOMİ VE FİZYOLOJİSİ | OPT1163420 | Güz Dönemi | 1+0 | 1 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Arda KEBAPCI, Öğr.Gör. Bediha KOYUNCU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu ve sistemleri hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Göz Anatomisi Ve Fizyolojisine Giriş ,Orbitanın kemikleri,Göz küresinin topografik yapısı ,Konjonktiva, sklera ve kornea,Uvea, lens, göz küresinin boşlukları, retina ,Göz kapakları, gözyaşı,Kranial sinirler ve görme yolları,Görme yolları ,Görme Fizyolojisine Giriş
,Göz Yapıları; Kornea, Lens Genel Bakış.,Konjuktiva, Vitreus, Sklera, Limbus fonksiyonları ve çalışma mekanizması.,Retina Fonksiyonları,Kas Fizyolojisi ve göz kaslarının çalışma mekanizması,Görüntünün oluşumu ve merkezi sinir sistemi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini ve anatomik pozisyonları tanımlayabilecektir. | 11, 9 | A, D |
2. Gözün anatomisini ve fizyolojisini açıklayabilcektir. | 11, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Göz Anatomisi Ve Fizyolojisine Giriş | Mebis Notları |
2 | Orbitanın kemikleri | Mebis Notları |
3 | Göz küresinin topografik yapısı | Mebis Notları |
4 | Konjonktiva, sklera ve kornea | Mebis Notları |
5 | Uvea, lens, göz küresinin boşlukları, retina | Mebis Notları |
6 | Göz kapakları, gözyaşı | Mebis Notları |
7 | Kranial sinirler ve görme yolları | Mebis Notları |
8 | Görme yolları | Mebis Notları |
9 | Görme Fizyolojisine Giriş
| Mebis Notları |
10 | Göz Yapıları; Kornea, Lens Genel Bakış. | Mebis Notları |
11 | Konjuktiva, Vitreus, Sklera, Limbus fonksiyonları ve çalışma mekanizması. | Mebis Notları |
12 | Retina Fonksiyonları | Mebis Notları |
13 | Kas Fizyolojisi ve göz kaslarının çalışma mekanizması | Mebis Notları |
14 | Görüntünün oluşumu ve merkezi sinir sistemi | Mebis Notları |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilir. |
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | X | | | |
2 | Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | X | | | |
4 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:13