Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TÜRK DİLİ I | TDL1110200 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY, Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN |
Dersin Yardımcıları | Okutman Mukadder Gezen |
Dersin Amacı | Yerli ve yabancı öğrencilerin Türk Diliyle ilgili eksikliklerini gidermek, Türkçeyi güzel kullanan yazarlardan örnek metinlerle yazılı ve sözlü anlatımlarını geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dilin Tanımı ve İşlevi,Türk Dili'nin Tarihi Dönemleri,Yeryüzündeki Diller,Türkçe'nin Tarihi Süreçte Gelişen Kolları,Yazılı Anlatım: Kompozisyon,Türk Dili'nin Bugünkü Durumu ve Yayılma Alanları,Eski Türk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri,Konuşma Dili - Yazı Dili,"Türkçe Zengin Bir Dil midir?",Türklerin Kullandığı Alfabeler,Ses ve Ses Olayları,Başlıca Yazım Kuralları,Şekil Bilgisi,Yeni Türk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini öğrenerek, yeryüzündeki yayılma alanını tanımlar. | 37, 9 | C |
2. Dilin tanımı ve fonksiyonunu örneklerle kavrar. | 37, 9 | C |
3. Dilin milletlerin hayatındaki önemini vurgulayan yazıları araştırır. | 37, 9 | C |
4. Türkçe'nin dünya dilleri arasındaki dağılışını gözlemler. | 37, 9 | C |
5. Türkçe'nin tarihi devrelerini tartışır. | 37, 9 | C |
6. Türkçeyi doğru konuşur. | 37, 9 | C |
7. Zengin bir kelime hazinesine sahip olmanın yararlarını kavrar. | 37, 9 | C |
8. Türkçe 'de yapılan dil yanlışlarının sebepleri hakkında bilgi sahibi olur. | 37, 9 | C |
9. Dil bozulması hakkında sorgulama yapar. | 37, 9 | C |
10. Türkçenin başka dillere etkisini araştırır. | 37, 9 | C |
11. Yabancı dillerin Türkçe 'ye etkisi hakkında fikir yürütür. | 37, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dilin Tanımı ve İşlevi | 1, 2, 3, 4, 5 |
2 | Türk Dili'nin Tarihi Dönemleri | 1, 2, 3, 4, 5 |
3 | Yeryüzündeki Diller | 1, 2, 3, 4, 5 |
4 | Türkçe'nin Tarihi Süreçte Gelişen Kolları | 1, 2, 3, 4, 5 |
5 | Yazılı Anlatım: Kompozisyon | 1, 2, 3, 4, 5 |
6 | Türk Dili'nin Bugünkü Durumu ve Yayılma Alanları | 1, 2, 3, 4, 5 |
7 | Eski Türk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri | 1, 2, 3, 4, 5 |
8 | Konuşma Dili - Yazı Dili | 1, 2, 3, 4, 5 |
9 | "Türkçe Zengin Bir Dil midir?" | 1, 2, 3, 4, 5 |
10 | Türklerin Kullandığı Alfabeler | 1, 2, 3, 4, 5 |
11 | Ses ve Ses Olayları | 1, 2, 3, 4, 5 |
12 | Başlıca Yazım Kuralları | 1, 2, 3, 4, 5 |
13 | Şekil Bilgisi | 1, 2, 3, 4, 5 |
14 | Yeni Türk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri | 1, 2, 3, 4, 5 |
Kaynak |
1. Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, İstanbul 1986.
2. Rekin Ertem-İsa Kocakaplan, Üniversitelerde Türk Dili ve Kompozisyon, Istanbul 2010.
3. Yakup Karsoy v.dğr. Üniversiteler için Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Konya 2009.
4.Yakup Yılmaz, Türkçede Dil Yanlışları,istanbul 2010.
5.Leyla Karahan, Türkçede Söz Dizimi, Ankara 1999. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Radyoterapi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Radyoterapi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | Radyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak radyoterapide kullanılan cihaz ve ve ekipmanların mekanik kontrollerini yapar, radyoterapi uygulanacak hastaların immobilizasyon ve tedavi süreçlerinde görev alır. | | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile onların kültürel hassasiyetlerini de göz önünde bulundurarak profesyonel bir şekilde iletişim kurar. | | | X | | |
7 | Radyoterapi departmanında kalite güvence süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | X | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
10 | Bir radyoterapi uygulaması için hazırlık sürecini yürütür. | | | | | |
11 | Hasta hazırlığı ve hasta bilgilendirme aşamalarını gerçekleştirir. | | X | | | |
12 | Bir radyoterapi uygulaması için görüntüleme uygulamalarını yürütür. | | | | | |
13 | Farklı cihazlar ile radyoterapi uygulamalarını gerçekleştirir. | | | | | |
14 | Farklı tedavi teknikleri ile radyoterapi uygulaması gerçekleştirir. | | | | | |
15 | Radyocerrahi uygulamaları gerçekleştirir. | | | | | |
16 | Brakiterapi uygulamalarında görev yapar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 20 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 80 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 5 | 5 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 9 | 9 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 48 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TÜRK DİLİ I | TDL1110200 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY, Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN |
Dersin Yardımcıları | Okutman Mukadder Gezen |
Dersin Amacı | Yerli ve yabancı öğrencilerin Türk Diliyle ilgili eksikliklerini gidermek, Türkçeyi güzel kullanan yazarlardan örnek metinlerle yazılı ve sözlü anlatımlarını geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dilin Tanımı ve İşlevi,Türk Dili'nin Tarihi Dönemleri,Yeryüzündeki Diller,Türkçe'nin Tarihi Süreçte Gelişen Kolları,Yazılı Anlatım: Kompozisyon,Türk Dili'nin Bugünkü Durumu ve Yayılma Alanları,Eski Türk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri,Konuşma Dili - Yazı Dili,"Türkçe Zengin Bir Dil midir?",Türklerin Kullandığı Alfabeler,Ses ve Ses Olayları,Başlıca Yazım Kuralları,Şekil Bilgisi,Yeni Türk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini öğrenerek, yeryüzündeki yayılma alanını tanımlar. | 37, 9 | C |
2. Dilin tanımı ve fonksiyonunu örneklerle kavrar. | 37, 9 | C |
3. Dilin milletlerin hayatındaki önemini vurgulayan yazıları araştırır. | 37, 9 | C |
4. Türkçe'nin dünya dilleri arasındaki dağılışını gözlemler. | 37, 9 | C |
5. Türkçe'nin tarihi devrelerini tartışır. | 37, 9 | C |
6. Türkçeyi doğru konuşur. | 37, 9 | C |
7. Zengin bir kelime hazinesine sahip olmanın yararlarını kavrar. | 37, 9 | C |
8. Türkçe 'de yapılan dil yanlışlarının sebepleri hakkında bilgi sahibi olur. | 37, 9 | C |
9. Dil bozulması hakkında sorgulama yapar. | 37, 9 | C |
10. Türkçenin başka dillere etkisini araştırır. | 37, 9 | C |
11. Yabancı dillerin Türkçe 'ye etkisi hakkında fikir yürütür. | 37, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dilin Tanımı ve İşlevi | 1, 2, 3, 4, 5 |
2 | Türk Dili'nin Tarihi Dönemleri | 1, 2, 3, 4, 5 |
3 | Yeryüzündeki Diller | 1, 2, 3, 4, 5 |
4 | Türkçe'nin Tarihi Süreçte Gelişen Kolları | 1, 2, 3, 4, 5 |
5 | Yazılı Anlatım: Kompozisyon | 1, 2, 3, 4, 5 |
6 | Türk Dili'nin Bugünkü Durumu ve Yayılma Alanları | 1, 2, 3, 4, 5 |
7 | Eski Türk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri | 1, 2, 3, 4, 5 |
8 | Konuşma Dili - Yazı Dili | 1, 2, 3, 4, 5 |
9 | "Türkçe Zengin Bir Dil midir?" | 1, 2, 3, 4, 5 |
10 | Türklerin Kullandığı Alfabeler | 1, 2, 3, 4, 5 |
11 | Ses ve Ses Olayları | 1, 2, 3, 4, 5 |
12 | Başlıca Yazım Kuralları | 1, 2, 3, 4, 5 |
13 | Şekil Bilgisi | 1, 2, 3, 4, 5 |
14 | Yeni Türk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri | 1, 2, 3, 4, 5 |
Kaynak |
1. Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, İstanbul 1986.
2. Rekin Ertem-İsa Kocakaplan, Üniversitelerde Türk Dili ve Kompozisyon, Istanbul 2010.
3. Yakup Karsoy v.dğr. Üniversiteler için Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Konya 2009.
4.Yakup Yılmaz, Türkçede Dil Yanlışları,istanbul 2010.
5.Leyla Karahan, Türkçede Söz Dizimi, Ankara 1999. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Radyoterapi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Radyoterapi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | Radyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak radyoterapide kullanılan cihaz ve ve ekipmanların mekanik kontrollerini yapar, radyoterapi uygulanacak hastaların immobilizasyon ve tedavi süreçlerinde görev alır. | | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile onların kültürel hassasiyetlerini de göz önünde bulundurarak profesyonel bir şekilde iletişim kurar. | | | X | | |
7 | Radyoterapi departmanında kalite güvence süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | X | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
10 | Bir radyoterapi uygulaması için hazırlık sürecini yürütür. | | | | | |
11 | Hasta hazırlığı ve hasta bilgilendirme aşamalarını gerçekleştirir. | | X | | | |
12 | Bir radyoterapi uygulaması için görüntüleme uygulamalarını yürütür. | | | | | |
13 | Farklı cihazlar ile radyoterapi uygulamalarını gerçekleştirir. | | | | | |
14 | Farklı tedavi teknikleri ile radyoterapi uygulaması gerçekleştirir. | | | | | |
15 | Radyocerrahi uygulamaları gerçekleştirir. | | | | | |
16 | Brakiterapi uygulamalarında görev yapar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 20 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 80 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:22Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:24