Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İŞ VE MESLEK ETİĞİ | SHU1260250 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hakan ŞAHİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hakan ŞAHİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hukuk ve Ahlak: Benzerlikler ve Farklar,Meslek Ahlakı: Kavram ve Kapsam,Bir İşletmenin Etik Sorumlulukları,Çalışanların Etik Sorumlulukları,Örgütsel Davranış ve Örgütsel Güç,Örgütsel İletişimin Zorlukları,Ara Sınav,Çatışma Türleri ve Çatışma Yönetimi,Milgram Deneyi ve İhbarcılık,Örgütsel Adalet ve Örgütsel Güven,Örgütsel Sinizm,Mobbing,İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Tartışmaları,Genel Sınava Hazırlık; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etik ve ahlak kavramlarını tanımlar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Mesleki ahlak ilkelerini bilir | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
İşletmelerin etik sorumluluklarını sıralar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Çalışanların etik sorumluluklarını sıralar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Belirli örgütsel davranış konularını anlar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Örgütsel sinizm hakkında bilgi sahibi olur | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Mobbing vakalarını değerlendirir | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
İşletmelerin sosyal sorumluluğunu tartışır | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Milgram deneyini ve ihbarcılığın önemini anlar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Çatışma türleri ve çatışma yönetimi hakkında bilgi sahibi olur | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Hukuk ve Ahlak: Benzerlikler ve Farklar | |
2 | Meslek Ahlakı: Kavram ve Kapsam | |
3 | Bir İşletmenin Etik Sorumlulukları | |
4 | Çalışanların Etik Sorumlulukları | |
5 | Örgütsel Davranış ve Örgütsel Güç | |
6 | Örgütsel İletişimin Zorlukları | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Çatışma Türleri ve Çatışma Yönetimi | |
9 | Milgram Deneyi ve İhbarcılık | |
10 | Örgütsel Adalet ve Örgütsel Güven | |
11 | Örgütsel Sinizm | |
12 | Mobbing | |
13 | İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Tartışmaları | |
14 | Genel Sınava Hazırlık | |
Kaynak |
Yrd.Doç. Dr. Emel Bahar, Detay Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Takım çalışması becerisi | | | | | |
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | | | | X | |
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | | | | | X |
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | | | | X | |
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | | | | | X |
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | | | X | | |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | | | X | | |
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | | | | X | |
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | | X | | | |
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | | | | | |
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | | | | | |
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | | X | | | |
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | | | X | | |
14 | Mesleki öz güven becerisi | | X | | | |
15 | Girişimcilik becerisi | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İŞ VE MESLEK ETİĞİ | SHU1260250 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hakan ŞAHİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hakan ŞAHİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hukuk ve Ahlak: Benzerlikler ve Farklar,Meslek Ahlakı: Kavram ve Kapsam,Bir İşletmenin Etik Sorumlulukları,Çalışanların Etik Sorumlulukları,Örgütsel Davranış ve Örgütsel Güç,Örgütsel İletişimin Zorlukları,Ara Sınav,Çatışma Türleri ve Çatışma Yönetimi,Milgram Deneyi ve İhbarcılık,Örgütsel Adalet ve Örgütsel Güven,Örgütsel Sinizm,Mobbing,İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Tartışmaları,Genel Sınava Hazırlık; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etik ve ahlak kavramlarını tanımlar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Mesleki ahlak ilkelerini bilir | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
İşletmelerin etik sorumluluklarını sıralar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Çalışanların etik sorumluluklarını sıralar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Belirli örgütsel davranış konularını anlar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Örgütsel sinizm hakkında bilgi sahibi olur | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Mobbing vakalarını değerlendirir | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
İşletmelerin sosyal sorumluluğunu tartışır | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Milgram deneyini ve ihbarcılığın önemini anlar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Çatışma türleri ve çatışma yönetimi hakkında bilgi sahibi olur | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Hukuk ve Ahlak: Benzerlikler ve Farklar | |
2 | Meslek Ahlakı: Kavram ve Kapsam | |
3 | Bir İşletmenin Etik Sorumlulukları | |
4 | Çalışanların Etik Sorumlulukları | |
5 | Örgütsel Davranış ve Örgütsel Güç | |
6 | Örgütsel İletişimin Zorlukları | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Çatışma Türleri ve Çatışma Yönetimi | |
9 | Milgram Deneyi ve İhbarcılık | |
10 | Örgütsel Adalet ve Örgütsel Güven | |
11 | Örgütsel Sinizm | |
12 | Mobbing | |
13 | İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Tartışmaları | |
14 | Genel Sınava Hazırlık | |
Kaynak |
Yrd.Doç. Dr. Emel Bahar, Detay Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Takım çalışması becerisi | | | | | |
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | | | | X | |
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | | | | | X |
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | | | | X | |
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | | | | | X |
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | | | X | | |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | | | X | | |
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | | | | X | |
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | | X | | | |
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | | | | | |
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | | | | | |
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | | X | | | |
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | | | X | | |
14 | Mesleki öz güven becerisi | | X | | | |
15 | Girişimcilik becerisi | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:24Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:25