Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HAVA HUKUKU | SHU1213188 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hakan ŞAHİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Cihan ALP |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sivil havacılık sistemi: organizasyonlar, konvensiyonlar, kurallar, ikili anlaşmalar, hava trafik anlaşmaları ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hava Hukuku ve mevzuatına giriş ve tarihsel gelişimi,Şikago Konvansiyonu çerçevesinde Ulusal ve Uluslararası Hava sahasının yasal statüsü,Şikago Konvansiyonu çerçevesinde Ulusal ve Uluslararası Hava sahasının yasal statüsü,Havacılık terminolojisi ve kurumlar,İkili ve çok taraflı ticari anlaşmalar,Hava Taşıyıcısının sorumluluğu (Yolcu, kargo, bagaj),Hava Taşıyıcısının sorumluluğu (Yolcu, kargo, bagaj),AB düzenlemeleri ve Türk Hukuku perspektifinden Yolcu Hakları,AB düzenlemeleri ve Türk Hukuku perspektifinden Yolcu Hakları,Tokyo ve Montreal Konvansiyonu,Tokyo ve Montreal Konvansiyonu,Kural tanımaz yolcu kavramı ve sorunları,Kural tanımaz yolcu kavramı ve sorunları,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1- Hava Hukuku hakkında temel bilgi açıklayabilir | 13, 16, 9 | A, E, G |
2- Dünya sivil havacılığını yorumlayabilir | 16, 4, 9 | A, E |
3- Hava hukukunun tarihi ve gelişimini ifade edebilir | 14, 9 | A, D |
4- Havayolu işletmelerinin hukuksal sorumluluklarını kavrayabilir | 10, 16 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Hava Hukuku ve mevzuatına giriş ve tarihsel gelişimi | |
2 | Şikago Konvansiyonu çerçevesinde Ulusal ve Uluslararası Hava sahasının yasal statüsü | |
3 | Şikago Konvansiyonu çerçevesinde Ulusal ve Uluslararası Hava sahasının yasal statüsü | |
4 | Havacılık terminolojisi ve kurumlar | |
5 | İkili ve çok taraflı ticari anlaşmalar | |
6 | Hava Taşıyıcısının sorumluluğu (Yolcu, kargo, bagaj) | |
7 | Hava Taşıyıcısının sorumluluğu (Yolcu, kargo, bagaj) | |
8 | AB düzenlemeleri ve Türk Hukuku perspektifinden Yolcu Hakları | |
9 | AB düzenlemeleri ve Türk Hukuku perspektifinden Yolcu Hakları | |
10 | Tokyo ve Montreal Konvansiyonu | |
11 | Tokyo ve Montreal Konvansiyonu | |
12 | Kural tanımaz yolcu kavramı ve sorunları | |
13 | Kural tanımaz yolcu kavramı ve sorunları | |
14 | Genel Tekrar | |
Kaynak |
• An introduction to Air Law I.H.Ph. Diederks – Verschoor revised by
Pablo Mendes DeLean
• Practical Aviation Law J. Scott Hamilton Kluwer Law International
• International and EU Aviation Law Elmar Giermulla, Ludwig Weber
• Liability rules to Int. Air Transportation as developed by the courts in
the us: Warsaw – Montreal, George Thompkins
• International Civil Aviation Organization An Introduction – Ludwig
Weber
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Takım çalışması becerisi | | X | | | |
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | | X | | | |
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | | | | X | |
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | | | X | | |
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | | | | X | |
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | | | X | | |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | | | | | |
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | | | X | | |
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | | | | | X |
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | | X | | | |
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | | | | | |
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | | X | | | |
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | | | | |
14 | Mesleki öz güven becerisi | | | X | | |
15 | Girişimcilik becerisi | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 1 | 8 | 8 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 8 | 8 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(86/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HAVA HUKUKU | SHU1213188 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hakan ŞAHİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Cihan ALP |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sivil havacılık sistemi: organizasyonlar, konvensiyonlar, kurallar, ikili anlaşmalar, hava trafik anlaşmaları ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hava Hukuku ve mevzuatına giriş ve tarihsel gelişimi,Şikago Konvansiyonu çerçevesinde Ulusal ve Uluslararası Hava sahasının yasal statüsü,Şikago Konvansiyonu çerçevesinde Ulusal ve Uluslararası Hava sahasının yasal statüsü,Havacılık terminolojisi ve kurumlar,İkili ve çok taraflı ticari anlaşmalar,Hava Taşıyıcısının sorumluluğu (Yolcu, kargo, bagaj),Hava Taşıyıcısının sorumluluğu (Yolcu, kargo, bagaj),AB düzenlemeleri ve Türk Hukuku perspektifinden Yolcu Hakları,AB düzenlemeleri ve Türk Hukuku perspektifinden Yolcu Hakları,Tokyo ve Montreal Konvansiyonu,Tokyo ve Montreal Konvansiyonu,Kural tanımaz yolcu kavramı ve sorunları,Kural tanımaz yolcu kavramı ve sorunları,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1- Hava Hukuku hakkında temel bilgi açıklayabilir | 13, 16, 9 | A, E, G |
2- Dünya sivil havacılığını yorumlayabilir | 16, 4, 9 | A, E |
3- Hava hukukunun tarihi ve gelişimini ifade edebilir | 14, 9 | A, D |
4- Havayolu işletmelerinin hukuksal sorumluluklarını kavrayabilir | 10, 16 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Hava Hukuku ve mevzuatına giriş ve tarihsel gelişimi | |
2 | Şikago Konvansiyonu çerçevesinde Ulusal ve Uluslararası Hava sahasının yasal statüsü | |
3 | Şikago Konvansiyonu çerçevesinde Ulusal ve Uluslararası Hava sahasının yasal statüsü | |
4 | Havacılık terminolojisi ve kurumlar | |
5 | İkili ve çok taraflı ticari anlaşmalar | |
6 | Hava Taşıyıcısının sorumluluğu (Yolcu, kargo, bagaj) | |
7 | Hava Taşıyıcısının sorumluluğu (Yolcu, kargo, bagaj) | |
8 | AB düzenlemeleri ve Türk Hukuku perspektifinden Yolcu Hakları | |
9 | AB düzenlemeleri ve Türk Hukuku perspektifinden Yolcu Hakları | |
10 | Tokyo ve Montreal Konvansiyonu | |
11 | Tokyo ve Montreal Konvansiyonu | |
12 | Kural tanımaz yolcu kavramı ve sorunları | |
13 | Kural tanımaz yolcu kavramı ve sorunları | |
14 | Genel Tekrar | |
Kaynak |
• An introduction to Air Law I.H.Ph. Diederks – Verschoor revised by
Pablo Mendes DeLean
• Practical Aviation Law J. Scott Hamilton Kluwer Law International
• International and EU Aviation Law Elmar Giermulla, Ludwig Weber
• Liability rules to Int. Air Transportation as developed by the courts in
the us: Warsaw – Montreal, George Thompkins
• International Civil Aviation Organization An Introduction – Ludwig
Weber
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Takım çalışması becerisi | | X | | | |
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | | X | | | |
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | | | | X | |
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | | | X | | |
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | | | | X | |
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | | | X | | |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | | | | | |
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | | | X | | |
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | | | | | X |
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | | X | | | |
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | | | | | |
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | | X | | | |
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | | | | |
14 | Mesleki öz güven becerisi | | | X | | |
15 | Girişimcilik becerisi | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:24Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:25