Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aybüke ALKANAT GÜNALTAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aybüke ALKANAT GÜNALTAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş Güvenliği kavramının dünyadaki ve Ülkemizdeki tarihsel gelişimi, bugün ki iş güvenliği uygulamaları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İş sağlığı ve güvenliği genel kuralları ve güvenlik kültürü,,Çalışma mevzuatı ile ilgili bilgiler,Çalışanların yasal hak ve sorumlulukları,,Güvenlik ve sağlık işaretleri,Kişisel koruyucu donanım kullanımı,,İş kazalarının sebepleri ve korunma prensipleri ile tekniklerinin uygulanması,,İş kazası ve meslek hastalığından doğan hukuki sonuçlar,Meslek hastalıklarının sebepleri,İşyeri temizliği ve düzeni,,Hastalıktan korunma prensipleri ve korunma tekniklerinin uygulanması,,Biyolojik ve psikososyal risk etmenleri,,İlkyardım. tütün ve tütün ürünlerinin zararları ve pasif etkilenim.,Kimyasal, fiziksel ve ergonomik risk etmenleri,,Elle kaldırma ve taşıma,Ekranlı araçlarla çalışma,,Parlama, patlama, yangın ve yangından korunma,Tahliye ve kurtarma,İş ekipmanlarının güvenli kullanımı,,Elektrik, tehlikeleri, riskleri ve önlemleri.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İş Güvenliğinin tarihsel gelişimini özetleyebilecektir. | 13, 14, 16, 5, 9 | A |
2. İş Güvenliği ile ilgili Genel tanımları özetleyebilecektir. | 13, 14, 16, 5, 9 | A |
3. Türkiye ve dünyadaki İş güvenliği ile ilgili kurumları ve görevleri özetleyebilecektir. | 13, 14, 16, 5, 9 | A |
4. İş kazaları ve meslek hastalıklarının nedenleri ve korunma yöntemleri özetleyebilecektir. | 13, 14, 16, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş sağlığı ve güvenliği genel kuralları ve güvenlik kültürü, | |
2 | Çalışma mevzuatı ile ilgili bilgiler,Çalışanların yasal hak ve sorumlulukları, | |
3 | Güvenlik ve sağlık işaretleri,Kişisel koruyucu donanım kullanımı, | |
4 | İş kazalarının sebepleri ve korunma prensipleri ile tekniklerinin uygulanması, | |
5 | İş kazası ve meslek hastalığından doğan hukuki sonuçlar | |
6 | Meslek hastalıklarının sebepleri,İşyeri temizliği ve düzeni, | |
7 | Hastalıktan korunma prensipleri ve korunma tekniklerinin uygulanması, | |
8 | Biyolojik ve psikososyal risk etmenleri, | |
9 | İlkyardım. tütün ve tütün ürünlerinin zararları ve pasif etkilenim. | |
10 | Kimyasal, fiziksel ve ergonomik risk etmenleri, | |
11 | Elle kaldırma ve taşıma,Ekranlı araçlarla çalışma, | |
12 | Parlama, patlama, yangın ve yangından korunma,Tahliye ve kurtarma | |
13 | İş ekipmanlarının güvenli kullanımı, | |
14 | Elektrik, tehlikeleri, riskleri ve önlemleri. |
Kaynak |
Gerektiğinde öğrenci ile paylaşılacaktır. |
Dr. Ercüment N. DİZDAR İş Güvenliği Kitabı, İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Takım çalışması becerisi | X | |||||
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | X | |||||
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | X | |||||
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | X | |||||
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | X | |||||
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | X | |||||
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | X | |||||
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | X | |||||
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
14 | Mesleki öz güven becerisi | X | |||||
15 | Girişimcilik becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aybüke ALKANAT GÜNALTAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aybüke ALKANAT GÜNALTAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş Güvenliği kavramının dünyadaki ve Ülkemizdeki tarihsel gelişimi, bugün ki iş güvenliği uygulamaları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İş sağlığı ve güvenliği genel kuralları ve güvenlik kültürü,,Çalışma mevzuatı ile ilgili bilgiler,Çalışanların yasal hak ve sorumlulukları,,Güvenlik ve sağlık işaretleri,Kişisel koruyucu donanım kullanımı,,İş kazalarının sebepleri ve korunma prensipleri ile tekniklerinin uygulanması,,İş kazası ve meslek hastalığından doğan hukuki sonuçlar,Meslek hastalıklarının sebepleri,İşyeri temizliği ve düzeni,,Hastalıktan korunma prensipleri ve korunma tekniklerinin uygulanması,,Biyolojik ve psikososyal risk etmenleri,,İlkyardım. tütün ve tütün ürünlerinin zararları ve pasif etkilenim.,Kimyasal, fiziksel ve ergonomik risk etmenleri,,Elle kaldırma ve taşıma,Ekranlı araçlarla çalışma,,Parlama, patlama, yangın ve yangından korunma,Tahliye ve kurtarma,İş ekipmanlarının güvenli kullanımı,,Elektrik, tehlikeleri, riskleri ve önlemleri.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İş Güvenliğinin tarihsel gelişimini özetleyebilecektir. | 13, 14, 16, 5, 9 | A |
2. İş Güvenliği ile ilgili Genel tanımları özetleyebilecektir. | 13, 14, 16, 5, 9 | A |
3. Türkiye ve dünyadaki İş güvenliği ile ilgili kurumları ve görevleri özetleyebilecektir. | 13, 14, 16, 5, 9 | A |
4. İş kazaları ve meslek hastalıklarının nedenleri ve korunma yöntemleri özetleyebilecektir. | 13, 14, 16, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş sağlığı ve güvenliği genel kuralları ve güvenlik kültürü, | |
2 | Çalışma mevzuatı ile ilgili bilgiler,Çalışanların yasal hak ve sorumlulukları, | |
3 | Güvenlik ve sağlık işaretleri,Kişisel koruyucu donanım kullanımı, | |
4 | İş kazalarının sebepleri ve korunma prensipleri ile tekniklerinin uygulanması, | |
5 | İş kazası ve meslek hastalığından doğan hukuki sonuçlar | |
6 | Meslek hastalıklarının sebepleri,İşyeri temizliği ve düzeni, | |
7 | Hastalıktan korunma prensipleri ve korunma tekniklerinin uygulanması, | |
8 | Biyolojik ve psikososyal risk etmenleri, | |
9 | İlkyardım. tütün ve tütün ürünlerinin zararları ve pasif etkilenim. | |
10 | Kimyasal, fiziksel ve ergonomik risk etmenleri, | |
11 | Elle kaldırma ve taşıma,Ekranlı araçlarla çalışma, | |
12 | Parlama, patlama, yangın ve yangından korunma,Tahliye ve kurtarma | |
13 | İş ekipmanlarının güvenli kullanımı, | |
14 | Elektrik, tehlikeleri, riskleri ve önlemleri. |
Kaynak |
Gerektiğinde öğrenci ile paylaşılacaktır. |
Dr. Ercüment N. DİZDAR İş Güvenliği Kitabı, İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Takım çalışması becerisi | X | |||||
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | X | |||||
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | X | |||||
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | X | |||||
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | X | |||||
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | X | |||||
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | X | |||||
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | X | |||||
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
14 | Mesleki öz güven becerisi | X | |||||
15 | Girişimcilik becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |