Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEFER PLANLAMA | SHU2214919 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Murat ESİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sedat DEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sefer planlaması dersinde öğrenciler, havayolu firmalarının kaynaklarını optimize etmeyi, talepleri karşılamayı, işletme maliyetini en aza indirmeyi, karlılığı ve uçak kullanımını en verimli şekilde nasıl değerlendireceğini öğrenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, havaalanlarında emniyet ve güvenlik bilinci.,Havacılıkta tarife planlamanın önemi.,Havacılıkta tarife planlamanın anlatılması., Havacılıkta tarife tiplerinin öğrenilmesi. , Tarifeli ve tarifesiz uçuşların öğrenilmesi. ,Uçuşa ilişkin operasyonel birimlerin öğrenilmesi, Uçak kazaları / Uçak kaza raporu incelemesi. , Tarife planlama bölümünün görev ve sorumluluklarının öğrenilmesi. , Tarife planlama sürecinin ekonomik katkılarının öğrenilmesi. , Tarife planlamayı etkileyen faktörlerin öğrenilmesi., Slot ve permi tanımlarının öğrenilmesi. , Tarife planlama biriminin diğer birimlerle olan ilişkisinin öğrenilmesi. , Düzensiz operasyon yönetimi. ,Tarife planlamayı geliştirme süreçleri. Tarife planlarını geliştirme süreçleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, havaalanlarında emniyet ve güvenlik bilinci. | |
2 | Havacılıkta tarife planlamanın önemi. | |
3 | Havacılıkta tarife planlamanın anlatılması. | |
4 | Havacılıkta tarife tiplerinin öğrenilmesi. | |
5 | Tarifeli ve tarifesiz uçuşların öğrenilmesi. | |
6 | Uçuşa ilişkin operasyonel birimlerin öğrenilmesi | |
7 | Uçak kazaları / Uçak kaza raporu incelemesi. | |
8 | Tarife planlama bölümünün görev ve sorumluluklarının öğrenilmesi. | |
9 | Tarife planlama sürecinin ekonomik katkılarının öğrenilmesi. | |
10 | Tarife planlamayı etkileyen faktörlerin öğrenilmesi. | |
11 | Slot ve permi tanımlarının öğrenilmesi. | |
12 | Tarife planlama biriminin diğer birimlerle olan ilişkisinin öğrenilmesi. | |
13 | Düzensiz operasyon yönetimi. | |
14 | Tarife planlamayı geliştirme süreçleri. Tarife planlarını geliştirme süreçleri |
Kaynak |
1.Havayolu İşletmelerinde Operayonel Planlama 2.Havayolu İşletmelerinde Tarife Planlama. 3.Bir havayolu şirketinde geliş ve gidiş senkronizasyonu. 4.www.youtube.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Takım çalışması becerisi | ||||||
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | ||||||
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | X | |||||
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | X | |||||
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | ||||||
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | X | |||||
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | ||||||
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | ||||||
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | ||||||
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | ||||||
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
14 | Mesleki öz güven becerisi | X | |||||
15 | Girişimcilik becerisi |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 3 | 3 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 8 | 8 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 3 | 3 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEFER PLANLAMA | SHU2214919 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Murat ESİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sedat DEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sefer planlaması dersinde öğrenciler, havayolu firmalarının kaynaklarını optimize etmeyi, talepleri karşılamayı, işletme maliyetini en aza indirmeyi, karlılığı ve uçak kullanımını en verimli şekilde nasıl değerlendireceğini öğrenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, havaalanlarında emniyet ve güvenlik bilinci.,Havacılıkta tarife planlamanın önemi.,Havacılıkta tarife planlamanın anlatılması., Havacılıkta tarife tiplerinin öğrenilmesi. , Tarifeli ve tarifesiz uçuşların öğrenilmesi. ,Uçuşa ilişkin operasyonel birimlerin öğrenilmesi, Uçak kazaları / Uçak kaza raporu incelemesi. , Tarife planlama bölümünün görev ve sorumluluklarının öğrenilmesi. , Tarife planlama sürecinin ekonomik katkılarının öğrenilmesi. , Tarife planlamayı etkileyen faktörlerin öğrenilmesi., Slot ve permi tanımlarının öğrenilmesi. , Tarife planlama biriminin diğer birimlerle olan ilişkisinin öğrenilmesi. , Düzensiz operasyon yönetimi. ,Tarife planlamayı geliştirme süreçleri. Tarife planlarını geliştirme süreçleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, havaalanlarında emniyet ve güvenlik bilinci. | |
2 | Havacılıkta tarife planlamanın önemi. | |
3 | Havacılıkta tarife planlamanın anlatılması. | |
4 | Havacılıkta tarife tiplerinin öğrenilmesi. | |
5 | Tarifeli ve tarifesiz uçuşların öğrenilmesi. | |
6 | Uçuşa ilişkin operasyonel birimlerin öğrenilmesi | |
7 | Uçak kazaları / Uçak kaza raporu incelemesi. | |
8 | Tarife planlama bölümünün görev ve sorumluluklarının öğrenilmesi. | |
9 | Tarife planlama sürecinin ekonomik katkılarının öğrenilmesi. | |
10 | Tarife planlamayı etkileyen faktörlerin öğrenilmesi. | |
11 | Slot ve permi tanımlarının öğrenilmesi. | |
12 | Tarife planlama biriminin diğer birimlerle olan ilişkisinin öğrenilmesi. | |
13 | Düzensiz operasyon yönetimi. | |
14 | Tarife planlamayı geliştirme süreçleri. Tarife planlarını geliştirme süreçleri |
Kaynak |
1.Havayolu İşletmelerinde Operayonel Planlama 2.Havayolu İşletmelerinde Tarife Planlama. 3.Bir havayolu şirketinde geliş ve gidiş senkronizasyonu. 4.www.youtube.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Takım çalışması becerisi | ||||||
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | ||||||
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | X | |||||
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | X | |||||
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | ||||||
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | X | |||||
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | ||||||
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | ||||||
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | ||||||
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | ||||||
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
14 | Mesleki öz güven becerisi | X | |||||
15 | Girişimcilik becerisi |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |