Hastane yönetiminin özelliklerinin bilinmesi, hastane süreçlerinin kavranması ile bütünsel bir bakış açısı kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Yönetim Bilimi ve İlgili Temel Kavramlar,Yönetimin Fonksiyonları,Hastane ve Sektörün Özellikleri,Hastane Yönetim Modelleri,Hastane Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi/Sağlık Hizmetleri Yönetimi/Destek Hizmetler Yönetimi,Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Yönetim, Hasta Bakım),Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Tesis Yönetimi, Acil Durum ve Afet Yönetimi),Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Bilgi Yönetimi, Stok Yönetimi, Atık Yönetimi),Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Poliklinik, Acil Hizmetleri),Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Laboratuvar, Görüntüleme Hizmetleri),Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Klinik Hizmetler),Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Hasta Dosyası ve Arşiv Hizmetleri),Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Mutfak, Çamaşırhane),Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Mutfak, Çamaşırhane); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Yönetimin tanımı ve özelliklerini açıklar.
10, 9
A
Yönetimin fonksiyonlarını listeler.
16, 9
A
Hastane yönetim modellerini yorumlar.
16, 9
A
Hastane organizasyonunu tanımlar.
10, 16, 9
A
Hastane hizmet yönetimlerinin ana süreçlerini, özelliklerini ve faaliyetlerini tanır.
10, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yönetim Bilimi ve İlgili Temel Kavramlar
2
Yönetimin Fonksiyonları
3
Hastane ve Sektörün Özellikleri
4
Hastane Yönetim Modelleri
5
Hastane Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi/Sağlık Hizmetleri Yönetimi/Destek Hizmetler Yönetimi
6
Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Yönetim, Hasta Bakım)
7
Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Tesis Yönetimi, Acil Durum ve Afet Yönetimi)
8
Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Bilgi Yönetimi, Stok Yönetimi, Atık Yönetimi)
9
Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Poliklinik, Acil Hizmetleri)
10
Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Laboratuvar, Görüntüleme Hizmetleri)
11
Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Klinik Hizmetler)
12
Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Hasta Dosyası ve Arşiv Hizmetleri)
13
Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Mutfak, Çamaşırhane)
14
Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Mutfak, Çamaşırhane)
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından öğrencilere verilecektir.
Doç. Dr. Ayşegül Yıldırım Kaptanoğlu, Sağlık Yönetimi, Beşir Yayınevi, İstanbul, 2000
Mark Graban, Yalın Hastane, Optimist Yayınları, İstanbul, 2011
Sağlık İlgili Mevzuatları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
4
3
12
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
24
24
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Performans Görevi, Bakım Planı
1
20
20
Toplam İş Yükü (Saat)
114
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
HASTANE YÖNETİMİ VE SÜREÇLERİ
-
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Aslıhan DEMİRCAN
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Hüseyin SARPKAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Hastane yönetiminin özelliklerinin bilinmesi, hastane süreçlerinin kavranması ile bütünsel bir bakış açısı kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Yönetim Bilimi ve İlgili Temel Kavramlar,Yönetimin Fonksiyonları,Hastane ve Sektörün Özellikleri,Hastane Yönetim Modelleri,Hastane Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi/Sağlık Hizmetleri Yönetimi/Destek Hizmetler Yönetimi,Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Yönetim, Hasta Bakım),Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Tesis Yönetimi, Acil Durum ve Afet Yönetimi),Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Bilgi Yönetimi, Stok Yönetimi, Atık Yönetimi),Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Poliklinik, Acil Hizmetleri),Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Laboratuvar, Görüntüleme Hizmetleri),Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Klinik Hizmetler),Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Hasta Dosyası ve Arşiv Hizmetleri),Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Mutfak, Çamaşırhane),Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Mutfak, Çamaşırhane); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Yönetimin tanımı ve özelliklerini açıklar.
10, 9
A
Yönetimin fonksiyonlarını listeler.
16, 9
A
Hastane yönetim modellerini yorumlar.
16, 9
A
Hastane organizasyonunu tanımlar.
10, 16, 9
A
Hastane hizmet yönetimlerinin ana süreçlerini, özelliklerini ve faaliyetlerini tanır.
10, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yönetim Bilimi ve İlgili Temel Kavramlar
2
Yönetimin Fonksiyonları
3
Hastane ve Sektörün Özellikleri
4
Hastane Yönetim Modelleri
5
Hastane Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi/Sağlık Hizmetleri Yönetimi/Destek Hizmetler Yönetimi
6
Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Yönetim, Hasta Bakım)
7
Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Tesis Yönetimi, Acil Durum ve Afet Yönetimi)
8
Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Bilgi Yönetimi, Stok Yönetimi, Atık Yönetimi)
9
Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Poliklinik, Acil Hizmetleri)
10
Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Laboratuvar, Görüntüleme Hizmetleri)
11
Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Klinik Hizmetler)
12
Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Hasta Dosyası ve Arşiv Hizmetleri)
13
Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Mutfak, Çamaşırhane)
14
Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Mutfak, Çamaşırhane)
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından öğrencilere verilecektir.
Doç. Dr. Ayşegül Yıldırım Kaptanoğlu, Sağlık Yönetimi, Beşir Yayınevi, İstanbul, 2000
Mark Graban, Yalın Hastane, Optimist Yayınları, İstanbul, 2011
Sağlık İlgili Mevzuatları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.