Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEMEL BİYOİSTATİSTİK | TDS2174600 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aslıhan DEMİRCAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Serkan ETİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Meslek hayatında gerekli olacak biyoistatistik bilgisini öğrenciye kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlık Hizmetleri ve Biyoistatistik-I,Sağlık Hizmetleri ve Biyoistatistik-II,Tanımlayıcı İstatistikler,Hesaplamalı Uygulama - I,Biyoistatistik Verilerin Sunumu,Olasılık ve Kuramsal Dağılımlar,Hesaplamalı Uygulama - II,Korelasyon ve Regresyon - I,Korelasyon ve Regresyon - II,Ki-Kare Testleri ve Kullanım Alanları,T-Testi ve Kullanımı,Parametrik Olmayan Testler (Sıra İstatistik Testleri),Tanı Testlerinin Değerlendirilmesi,Hesaplamalı Uygulama - III; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık hizmetlerinde istatistiğin kullanımını tanımlar. | 10, 9 | C |
İstatistiği ve biyoistatistiği tanımlar. | 10, 16, 9 | C |
Sağlık hizmetlerinde biyoistatistik kullanılmasını özetler. | 10, 16, 9 | C |
Biyoistatistiğin temel kavramlarını tanımlar. | 10, 16, 9 | C |
Tıbbi dokümantasyon hizmetlerinde istatistik kullanımını açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sağlık Hizmetleri ve Biyoistatistik-I | |
2 | Sağlık Hizmetleri ve Biyoistatistik-II | |
3 | Tanımlayıcı İstatistikler | |
4 | Hesaplamalı Uygulama - I | |
5 | Biyoistatistik Verilerin Sunumu | |
6 | Olasılık ve Kuramsal Dağılımlar | |
7 | Hesaplamalı Uygulama - II | |
8 | Korelasyon ve Regresyon - I | |
9 | Korelasyon ve Regresyon - II | |
10 | Ki-Kare Testleri ve Kullanım Alanları | |
11 | T-Testi ve Kullanımı | |
12 | Parametrik Olmayan Testler (Sıra İstatistik Testleri) | |
13 | Tanı Testlerinin Değerlendirilmesi | |
14 | Hesaplamalı Uygulama - III | |
Kaynak |
Öğretim üyesinin notları. |
Tıpta İstatistik Yöntem ve Uygulamaları, Yaşar Heperkan.
Biyoistatistik, Kadir Sümbüloğlu, Vildan Sümbüloğlu.
Sağlık Alanına Özel İstatistikler Yöntemler, Kadir Sümbüloğlu.
Bilgisayar (Excel) destekli Uygulamalı İstatistik, Mustafa Akkurt. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | X | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEMEL BİYOİSTATİSTİK | TDS2174600 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aslıhan DEMİRCAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Serkan ETİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Meslek hayatında gerekli olacak biyoistatistik bilgisini öğrenciye kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlık Hizmetleri ve Biyoistatistik-I,Sağlık Hizmetleri ve Biyoistatistik-II,Tanımlayıcı İstatistikler,Hesaplamalı Uygulama - I,Biyoistatistik Verilerin Sunumu,Olasılık ve Kuramsal Dağılımlar,Hesaplamalı Uygulama - II,Korelasyon ve Regresyon - I,Korelasyon ve Regresyon - II,Ki-Kare Testleri ve Kullanım Alanları,T-Testi ve Kullanımı,Parametrik Olmayan Testler (Sıra İstatistik Testleri),Tanı Testlerinin Değerlendirilmesi,Hesaplamalı Uygulama - III; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık hizmetlerinde istatistiğin kullanımını tanımlar. | 10, 9 | C |
İstatistiği ve biyoistatistiği tanımlar. | 10, 16, 9 | C |
Sağlık hizmetlerinde biyoistatistik kullanılmasını özetler. | 10, 16, 9 | C |
Biyoistatistiğin temel kavramlarını tanımlar. | 10, 16, 9 | C |
Tıbbi dokümantasyon hizmetlerinde istatistik kullanımını açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sağlık Hizmetleri ve Biyoistatistik-I | |
2 | Sağlık Hizmetleri ve Biyoistatistik-II | |
3 | Tanımlayıcı İstatistikler | |
4 | Hesaplamalı Uygulama - I | |
5 | Biyoistatistik Verilerin Sunumu | |
6 | Olasılık ve Kuramsal Dağılımlar | |
7 | Hesaplamalı Uygulama - II | |
8 | Korelasyon ve Regresyon - I | |
9 | Korelasyon ve Regresyon - II | |
10 | Ki-Kare Testleri ve Kullanım Alanları | |
11 | T-Testi ve Kullanımı | |
12 | Parametrik Olmayan Testler (Sıra İstatistik Testleri) | |
13 | Tanı Testlerinin Değerlendirilmesi | |
14 | Hesaplamalı Uygulama - III | |
Kaynak |
Öğretim üyesinin notları. |
Tıpta İstatistik Yöntem ve Uygulamaları, Yaşar Heperkan.
Biyoistatistik, Kadir Sümbüloğlu, Vildan Sümbüloğlu.
Sağlık Alanına Özel İstatistikler Yöntemler, Kadir Sümbüloğlu.
Bilgisayar (Excel) destekli Uygulamalı İstatistik, Mustafa Akkurt. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | X | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:06Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:10