Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLK VE ACİL YARDIM | TGT2177810 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Seçil TOPALOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Afet ve acil durumlarda etkilenen yaralıların/hastaların yaşamlarını kurtarmak, sakatlığa mani olmak ve sağlık durumlarının kötüye gitmesini önlemek için tıbbi ilaçlar ve tıbbi ekipmanlar kullanarak yapılan müdahaleleri öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel İlk ve acil yardım bilgileri,Temel Yaşam Desteği,Triyaj ,Travmalarda ilk ve acil yardım,Kanamalarda İlk ve acil yardım,Böcek sokmaları ve Hayvan Isırıklarında ilk ve acil yardım,Yaralanmalarda ilk ve acil yardım,Yanık Donma ve Sıcak Çarpmasında ilk ve acil yardım,Kırık Çıkık Burkulmalarda İlk ve acil yardım,Bilinç bozukluklarında ilk ve acil yardım,Göze, buruna ve kulağa yabancı cisim kaçmalarında ilk ve acil yardım,Boğulmalarda ilk ve acil yardım,Zehirlenmelerde ilk ve Acil Yardım,Hasta ve yaralı taşıma teknikleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İlk ve acil yardım temel ilkelerini açıklar. | 16, 9 | A, C |
Temel yaşam desteği uygulamasını anlatır. | 16, 9 | A, C |
Kanamalarda ve şokta ilk ve acil yardım müdahalelerini anlatır. | 16, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Genel İlk ve acil yardım bilgileri | Ders sunularına çalışmak |
2 | Temel Yaşam Desteği | Ders sunularına çalışmak |
3 | Triyaj | Ders sunularına çalışmak |
4 | Travmalarda ilk ve acil yardım | Ders sunularına çalışmak |
5 | Kanamalarda İlk ve acil yardım | Ders sunularına çalışmak |
6 | Böcek sokmaları ve Hayvan Isırıklarında ilk ve acil yardım | Ders sunularına çalışmak |
7 | Yaralanmalarda ilk ve acil yardım | Ders sunularına çalışmak |
8 | Yanık Donma ve Sıcak Çarpmasında ilk ve acil yardım | Ders sunularına çalışmak |
9 | Kırık Çıkık Burkulmalarda İlk ve acil yardım | Ders sunularına çalışmak |
10 | Bilinç bozukluklarında ilk ve acil yardım | Ders sunularına çalışmak |
11 | Göze, buruna ve kulağa yabancı cisim kaçmalarında ilk ve acil yardım | Ders sunularına çalışmak |
12 | Boğulmalarda ilk ve acil yardım | Ders sunularına çalışmak |
13 | Zehirlenmelerde ilk ve Acil Yardım | Ders sunularına çalışmak |
14 | Hasta ve yaralı taşıma teknikleri | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
1) T.C. Sağlık Bakanlığı Temel İlk Yardım Uygulamaları Eğitim Kitabı
2) T.C Milli Eğitim Bakanlığı Acil Sağlık Hizmetleri Kitabı |
Dahili ve Cerrahi Aciller, Uzm. Paramedik Salih Özen |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Öğrenciler Tıbbi Fizik, Radyasyon Güvenliği, Anatomi, Radyolojik Anatomi, Tıbbi Görüntüleme ve Nükleer Tıp alanlarında temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | Görev ve sorumlulukları ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | Radyasyon güvenliği prosedürlerini uygulayarak iyonlaştırıcı ve iyonlaştırıcı olmayan radyasyon kullanan görüntüleme cihazlarının operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | | |
4 | Kazandığı temel bilgi birikimini ve becerilerini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile onların kültürel hassasiyetlerini de göz önünde bulundurarak profesyonel bir şekilde iletişim kurar. | | | | | |
7 | Görüntüleme için en uygun ve hasta için optimal konforu sağlayan pozisyonlamayı gerçekleştirir ve doğru ışınlama faktörü seçimini yapar. | | | | | |
8 | Hasta görüntülerini etkili bir şekilde değerlendirir ve rutin dışı durumları saptayarak doğru adımlar atar. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(72/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLK VE ACİL YARDIM | TGT2177810 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Seçil TOPALOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Afet ve acil durumlarda etkilenen yaralıların/hastaların yaşamlarını kurtarmak, sakatlığa mani olmak ve sağlık durumlarının kötüye gitmesini önlemek için tıbbi ilaçlar ve tıbbi ekipmanlar kullanarak yapılan müdahaleleri öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel İlk ve acil yardım bilgileri,Temel Yaşam Desteği,Triyaj ,Travmalarda ilk ve acil yardım,Kanamalarda İlk ve acil yardım,Böcek sokmaları ve Hayvan Isırıklarında ilk ve acil yardım,Yaralanmalarda ilk ve acil yardım,Yanık Donma ve Sıcak Çarpmasında ilk ve acil yardım,Kırık Çıkık Burkulmalarda İlk ve acil yardım,Bilinç bozukluklarında ilk ve acil yardım,Göze, buruna ve kulağa yabancı cisim kaçmalarında ilk ve acil yardım,Boğulmalarda ilk ve acil yardım,Zehirlenmelerde ilk ve Acil Yardım,Hasta ve yaralı taşıma teknikleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İlk ve acil yardım temel ilkelerini açıklar. | 16, 9 | A, C |
Temel yaşam desteği uygulamasını anlatır. | 16, 9 | A, C |
Kanamalarda ve şokta ilk ve acil yardım müdahalelerini anlatır. | 16, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Genel İlk ve acil yardım bilgileri | Ders sunularına çalışmak |
2 | Temel Yaşam Desteği | Ders sunularına çalışmak |
3 | Triyaj | Ders sunularına çalışmak |
4 | Travmalarda ilk ve acil yardım | Ders sunularına çalışmak |
5 | Kanamalarda İlk ve acil yardım | Ders sunularına çalışmak |
6 | Böcek sokmaları ve Hayvan Isırıklarında ilk ve acil yardım | Ders sunularına çalışmak |
7 | Yaralanmalarda ilk ve acil yardım | Ders sunularına çalışmak |
8 | Yanık Donma ve Sıcak Çarpmasında ilk ve acil yardım | Ders sunularına çalışmak |
9 | Kırık Çıkık Burkulmalarda İlk ve acil yardım | Ders sunularına çalışmak |
10 | Bilinç bozukluklarında ilk ve acil yardım | Ders sunularına çalışmak |
11 | Göze, buruna ve kulağa yabancı cisim kaçmalarında ilk ve acil yardım | Ders sunularına çalışmak |
12 | Boğulmalarda ilk ve acil yardım | Ders sunularına çalışmak |
13 | Zehirlenmelerde ilk ve Acil Yardım | Ders sunularına çalışmak |
14 | Hasta ve yaralı taşıma teknikleri | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
1) T.C. Sağlık Bakanlığı Temel İlk Yardım Uygulamaları Eğitim Kitabı
2) T.C Milli Eğitim Bakanlığı Acil Sağlık Hizmetleri Kitabı |
Dahili ve Cerrahi Aciller, Uzm. Paramedik Salih Özen |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Öğrenciler Tıbbi Fizik, Radyasyon Güvenliği, Anatomi, Radyolojik Anatomi, Tıbbi Görüntüleme ve Nükleer Tıp alanlarında temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | Görev ve sorumlulukları ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | Radyasyon güvenliği prosedürlerini uygulayarak iyonlaştırıcı ve iyonlaştırıcı olmayan radyasyon kullanan görüntüleme cihazlarının operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | | |
4 | Kazandığı temel bilgi birikimini ve becerilerini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile onların kültürel hassasiyetlerini de göz önünde bulundurarak profesyonel bir şekilde iletişim kurar. | | | | | |
7 | Görüntüleme için en uygun ve hasta için optimal konforu sağlayan pozisyonlamayı gerçekleştirir ve doğru ışınlama faktörü seçimini yapar. | | | | | |
8 | Hasta görüntülerini etkili bir şekilde değerlendirir ve rutin dışı durumları saptayarak doğru adımlar atar. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:53Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:54