Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TIBBİ GÖRÜNTÜLEME I | TGT1178050 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Mehmet Sıddık CEBE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehmet Sıddık CEBE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tıbbi görüntüleme cihazlarının çalışma prensiplerini ve cihaz teknolojilerini tüm detaylarıyla öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Atomun yapısı ve özellikleri,X-ışını Üretimi,X-ışınının Özellikleri,Temel Görüntüleme Prensipleri,Radyografi Cihazı ve Radyografik Görüntüleme,Floroskopi Cihazı ve floroskopik Görüntüleme,Bilgisayarlı Tomografi Cihazı,Tomografik Görüntüleme ,Tomografik Görüntüleme II,Mammografi,Ultrason görüntüleme,Ultrason görüntüleme II,Manyetik Rezonans Görüntüleme,Manyetik Rezonans Görüntüleme II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tıbbi görüntüleme sistemlerinin temel prensiplerini ve teknik özelliklerini tanımlar | 10, 16, 37, 9 | A, G |
Tıbbi görüntülerin oluşturulmasında kullanılan fiziksel prensipleri tanımlar | 10, 16, 37, 9 | A, G |
Görselleştirilmiş bir görüntünün görüntüleme yöntemini tanır | 10, 16, 37, 9 | A, G |
Farklı görüntüleme teknolojilerinin avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırabilir | 10, 16, 37, 9 | A, G |
Temel görüntü işleme yöntemlerini ve bunlara duyulan ihtiyacı analiz eder | 10, 16, 37, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Atomun yapısı ve özellikleri | Ders Notları |
2 | X-ışını Üretimi | Ders Notları |
3 | X-ışınının Özellikleri | Ders Notları |
4 | Temel Görüntüleme Prensipleri | Ders Notları |
5 | Radyografi Cihazı ve Radyografik Görüntüleme | Ders Notları |
6 | Floroskopi Cihazı ve floroskopik Görüntüleme | Ders Notları |
7 | Bilgisayarlı Tomografi Cihazı | Ders Notları |
8 | Tomografik Görüntüleme | Ders Notları |
9 | Tomografik Görüntüleme II | Ders Notları |
10 | Mammografi | Ders Notları |
11 | Ultrason görüntüleme | Ders Notları |
12 | Ultrason görüntüleme II | Ders Notları |
13 | Manyetik Rezonans Görüntüleme | Ders Notları |
14 | Manyetik Rezonans Görüntüleme II | Ders Notları |
Kaynak |
Ders Notları |
Temel Radyoloji Tekniği - Tamer Kaya
-Manyetik Rezonans Görüntüleme Teknikleri ve Temel Prensipleri
-Megep yayınları (Konu bazlı yayınlar) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Öğrenciler Tıbbi Fizik, Radyasyon Güvenliği, Anatomi, Radyolojik Anatomi, Tıbbi Görüntüleme ve Nükleer Tıp alanlarında temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Görev ve sorumlulukları ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | X |
3 | Radyasyon güvenliği prosedürlerini uygulayarak iyonlaştırıcı ve iyonlaştırıcı olmayan radyasyon kullanan görüntüleme cihazlarının operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | X | |
4 | Kazandığı temel bilgi birikimini ve becerilerini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile onların kültürel hassasiyetlerini de göz önünde bulundurarak profesyonel bir şekilde iletişim kurar. | | | | X | |
7 | Görüntüleme için en uygun ve hasta için optimal konforu sağlayan pozisyonlamayı gerçekleştirir ve doğru ışınlama faktörü seçimini yapar. | | | | X | |
8 | Hasta görüntülerini etkili bir şekilde değerlendirir ve rutin dışı durumları saptayarak doğru adımlar atar. | | | | | X |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 12 | 3 | 36 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 169 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(169/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TIBBİ GÖRÜNTÜLEME I | TGT1178050 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Mehmet Sıddık CEBE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehmet Sıddık CEBE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tıbbi görüntüleme cihazlarının çalışma prensiplerini ve cihaz teknolojilerini tüm detaylarıyla öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Atomun yapısı ve özellikleri,X-ışını Üretimi,X-ışınının Özellikleri,Temel Görüntüleme Prensipleri,Radyografi Cihazı ve Radyografik Görüntüleme,Floroskopi Cihazı ve floroskopik Görüntüleme,Bilgisayarlı Tomografi Cihazı,Tomografik Görüntüleme ,Tomografik Görüntüleme II,Mammografi,Ultrason görüntüleme,Ultrason görüntüleme II,Manyetik Rezonans Görüntüleme,Manyetik Rezonans Görüntüleme II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tıbbi görüntüleme sistemlerinin temel prensiplerini ve teknik özelliklerini tanımlar | 10, 16, 37, 9 | A, G |
Tıbbi görüntülerin oluşturulmasında kullanılan fiziksel prensipleri tanımlar | 10, 16, 37, 9 | A, G |
Görselleştirilmiş bir görüntünün görüntüleme yöntemini tanır | 10, 16, 37, 9 | A, G |
Farklı görüntüleme teknolojilerinin avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırabilir | 10, 16, 37, 9 | A, G |
Temel görüntü işleme yöntemlerini ve bunlara duyulan ihtiyacı analiz eder | 10, 16, 37, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Atomun yapısı ve özellikleri | Ders Notları |
2 | X-ışını Üretimi | Ders Notları |
3 | X-ışınının Özellikleri | Ders Notları |
4 | Temel Görüntüleme Prensipleri | Ders Notları |
5 | Radyografi Cihazı ve Radyografik Görüntüleme | Ders Notları |
6 | Floroskopi Cihazı ve floroskopik Görüntüleme | Ders Notları |
7 | Bilgisayarlı Tomografi Cihazı | Ders Notları |
8 | Tomografik Görüntüleme | Ders Notları |
9 | Tomografik Görüntüleme II | Ders Notları |
10 | Mammografi | Ders Notları |
11 | Ultrason görüntüleme | Ders Notları |
12 | Ultrason görüntüleme II | Ders Notları |
13 | Manyetik Rezonans Görüntüleme | Ders Notları |
14 | Manyetik Rezonans Görüntüleme II | Ders Notları |
Kaynak |
Ders Notları |
Temel Radyoloji Tekniği - Tamer Kaya
-Manyetik Rezonans Görüntüleme Teknikleri ve Temel Prensipleri
-Megep yayınları (Konu bazlı yayınlar) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Öğrenciler Tıbbi Fizik, Radyasyon Güvenliği, Anatomi, Radyolojik Anatomi, Tıbbi Görüntüleme ve Nükleer Tıp alanlarında temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Görev ve sorumlulukları ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | X |
3 | Radyasyon güvenliği prosedürlerini uygulayarak iyonlaştırıcı ve iyonlaştırıcı olmayan radyasyon kullanan görüntüleme cihazlarının operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | X | |
4 | Kazandığı temel bilgi birikimini ve becerilerini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile onların kültürel hassasiyetlerini de göz önünde bulundurarak profesyonel bir şekilde iletişim kurar. | | | | X | |
7 | Görüntüleme için en uygun ve hasta için optimal konforu sağlayan pozisyonlamayı gerçekleştirir ve doğru ışınlama faktörü seçimini yapar. | | | | X | |
8 | Hasta görüntülerini etkili bir şekilde değerlendirir ve rutin dışı durumları saptayarak doğru adımlar atar. | | | | | X |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:53Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:54