Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL KİMYA | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ümit Can ERİM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kimya Biliminde yer alan süreçler, kullanılan kavramlar ve hesaplama yöntemleri hakkında genel bilgilerin öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Madde ve maddenin özellikleri, madde miktarı ölçümü ve SI birim sistemleri,Atomun yapısı ve periyodik cetvel,Bileşiklerde isimlendirme,Kimyasal bağlanma ve kimyasal bağ türleri,Mol kavramı ve kimyasal reaksiyonlarda stokiometri,Bileşiklerde bileşen yüzdelerinin bulunması,Molekül formüllerinin bulunması: Basit ve molekül formül kavramları,Kimyasal tepkimelerde kütle korunumu,Gazların özellikleri ve ideal gaz yasası-1,Gazların özellikleri ve ideal gaz yasası-2, sıvılar ve katılar-1,Çözelti ve çözünme kavramı, çözeltilerde derişim hesaplamaları,Sulu çözeltilerde asit-baz tepkimesi,Radyoaktif maddeler ve radyoaktivite,Organik kimya; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kimyanın temel ilkeleri ve teorik esaslarını sıralar. | 12, 16, 9 | A, C |
Kimyasal denklemleri tanımlar. | 12, 16, 9 | A, C |
Kimyanın temel yasalarını anlatır. | 12, 16, 9 | A, C |
Kimyasal hesaplamaları gerçekleştirir. | 12, 16, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Madde ve maddenin özellikleri, madde miktarı ölçümü ve SI birim sistemleri | |
2 | Atomun yapısı ve periyodik cetvel | |
3 | Bileşiklerde isimlendirme | |
4 | Kimyasal bağlanma ve kimyasal bağ türleri | |
5 | Mol kavramı ve kimyasal reaksiyonlarda stokiometri | |
6 | Bileşiklerde bileşen yüzdelerinin bulunması | |
7 | Molekül formüllerinin bulunması: Basit ve molekül formül kavramları | |
8 | Kimyasal tepkimelerde kütle korunumu | |
9 | Gazların özellikleri ve ideal gaz yasası-1 | |
10 | Gazların özellikleri ve ideal gaz yasası-2, sıvılar ve katılar-1 | |
11 | Çözelti ve çözünme kavramı, çözeltilerde derişim hesaplamaları | |
12 | Sulu çözeltilerde asit-baz tepkimesi | |
13 | Radyoaktif maddeler ve radyoaktivite | |
14 | Organik kimya |
Kaynak |
Öğretim üyesinin kendi notları. |
1. General Chemistry: Principles and Modern Applications/ Petrucci, Harwood, Herming Palme Yayınları(10th Edition). 2. General,Organic, and Biological Chemistry/Janica Gorzynski Smith-McGrawHill Comp. 3. Chemistry/Timberlake-11th ed.-Pearson. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | PY3. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | PY4. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | PY5. Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | ||||||
6 | PY6. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
7 | PY7. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
8 | PY8. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | ||||||
9 | PY9. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
10 | PY10. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | PY11. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | X | |||||
12 | PY12. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
13 | PY13. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
14 | PY14. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
15 | PY15. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 6 | 2 | 12 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 1 | 6 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL KİMYA | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ümit Can ERİM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kimya Biliminde yer alan süreçler, kullanılan kavramlar ve hesaplama yöntemleri hakkında genel bilgilerin öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Madde ve maddenin özellikleri, madde miktarı ölçümü ve SI birim sistemleri,Atomun yapısı ve periyodik cetvel,Bileşiklerde isimlendirme,Kimyasal bağlanma ve kimyasal bağ türleri,Mol kavramı ve kimyasal reaksiyonlarda stokiometri,Bileşiklerde bileşen yüzdelerinin bulunması,Molekül formüllerinin bulunması: Basit ve molekül formül kavramları,Kimyasal tepkimelerde kütle korunumu,Gazların özellikleri ve ideal gaz yasası-1,Gazların özellikleri ve ideal gaz yasası-2, sıvılar ve katılar-1,Çözelti ve çözünme kavramı, çözeltilerde derişim hesaplamaları,Sulu çözeltilerde asit-baz tepkimesi,Radyoaktif maddeler ve radyoaktivite,Organik kimya; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kimyanın temel ilkeleri ve teorik esaslarını sıralar. | 12, 16, 9 | A, C |
Kimyasal denklemleri tanımlar. | 12, 16, 9 | A, C |
Kimyanın temel yasalarını anlatır. | 12, 16, 9 | A, C |
Kimyasal hesaplamaları gerçekleştirir. | 12, 16, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Madde ve maddenin özellikleri, madde miktarı ölçümü ve SI birim sistemleri | |
2 | Atomun yapısı ve periyodik cetvel | |
3 | Bileşiklerde isimlendirme | |
4 | Kimyasal bağlanma ve kimyasal bağ türleri | |
5 | Mol kavramı ve kimyasal reaksiyonlarda stokiometri | |
6 | Bileşiklerde bileşen yüzdelerinin bulunması | |
7 | Molekül formüllerinin bulunması: Basit ve molekül formül kavramları | |
8 | Kimyasal tepkimelerde kütle korunumu | |
9 | Gazların özellikleri ve ideal gaz yasası-1 | |
10 | Gazların özellikleri ve ideal gaz yasası-2, sıvılar ve katılar-1 | |
11 | Çözelti ve çözünme kavramı, çözeltilerde derişim hesaplamaları | |
12 | Sulu çözeltilerde asit-baz tepkimesi | |
13 | Radyoaktif maddeler ve radyoaktivite | |
14 | Organik kimya |
Kaynak |
Öğretim üyesinin kendi notları. |
1. General Chemistry: Principles and Modern Applications/ Petrucci, Harwood, Herming Palme Yayınları(10th Edition). 2. General,Organic, and Biological Chemistry/Janica Gorzynski Smith-McGrawHill Comp. 3. Chemistry/Timberlake-11th ed.-Pearson. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | PY3. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | PY4. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | PY5. Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | ||||||
6 | PY6. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
7 | PY7. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
8 | PY8. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | ||||||
9 | PY9. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
10 | PY10. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | PY11. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | X | |||||
12 | PY12. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
13 | PY13. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
14 | PY14. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
15 | PY15. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |