Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Semiha Mervenur KALENDER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Halil YORULMAZ |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Araştırma yapma kabiliyetini kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma Konularını Seçme,Araştırma Konularını Seçme,Kaynak Araştırması Yapma,Kaynak Araştırması Yapma,Kaynak Araştırması Yapma,Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme,Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme,Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme,Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme,Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme,Sunuma Hazırlık Yapma,Sunuma Hazırlık Yapma,Sunumu Yapma,Sunumu Yapma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1. Araştırmanın temel kavramlarını anlatır. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
1.2. Araştırmanın gereğini ve önemini sıralar. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
1.3. Araştırma konusu ile ilgili problemleri belirler. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
2.2. Araştırmanın amacını ifade eder. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
2.3. Araştırmanın sınırlarını belirler. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
2.4. Araştırmanın dayandığı varsayımları açıklar. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
3.2. Analiz sonuçlarını rapor eder. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
4.1. Araştırmayı özetleme teknikleriyle açıklar. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
1. Bilimsel araştırma konusu tanımlar. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
2. Bilimsel kaynak araştırması rapor eder. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
2.1. Kaynakları belirler. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
3. Araştırma bulgularını ifade eder. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
3.1. Araştırma bulgularını bilimsel yöntemlerle açıklar. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
4. Araştırma sonuçlarını rapor eder. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
4.2. Araştırmayı yazma teknikleriyle rapor eder. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
4.3. Araştırma sonuçlarını özetler. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma Konularını Seçme | Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir. |
2 | Araştırma Konularını Seçme | Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir. |
3 | Kaynak Araştırması Yapma | Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir. |
4 | Kaynak Araştırması Yapma | Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir. |
5 | Kaynak Araştırması Yapma | Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir. |
6 | Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme | Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir. |
7 | Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme | Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir. |
8 | Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme | Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir. |
9 | Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme | Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir. |
10 | Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme | Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir. |
11 | Sunuma Hazırlık Yapma | Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir. |
12 | Sunuma Hazırlık Yapma | Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir. |
13 | Sunumu Yapma | Araştırma konusunun, literatür ve örnekler üzerindeki durumunun sebep-sonuç illişkisi kurularak hazırlanmış olması gerekmektedir. |
14 | Sunumu Yapma | Araştırma konusunun, literatür ve örnekler üzerindeki durumunun sebep-sonuç illişkisi kurularak hazırlanmış olması gerekmektedir. |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Meslek Yüksek Okulları için, Prof. Dr. Zeki Kaya; Yard.Doç. Dr. Mehmet Şahin |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | PY2. Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | PY3. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
4 | PY4. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
5 | PY5. Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | X | |||||
6 | PY6. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
7 | PY7. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
8 | PY8. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | X | |||||
9 | PY9. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
10 | PY10. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | PY11. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | ||||||
12 | PY12. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
13 | PY13. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
14 | PY14. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
15 | PY15. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 9 | 9 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 48 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Semiha Mervenur KALENDER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Halil YORULMAZ |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Araştırma yapma kabiliyetini kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma Konularını Seçme,Araştırma Konularını Seçme,Kaynak Araştırması Yapma,Kaynak Araştırması Yapma,Kaynak Araştırması Yapma,Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme,Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme,Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme,Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme,Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme,Sunuma Hazırlık Yapma,Sunuma Hazırlık Yapma,Sunumu Yapma,Sunumu Yapma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1. Araştırmanın temel kavramlarını anlatır. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
1.2. Araştırmanın gereğini ve önemini sıralar. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
1.3. Araştırma konusu ile ilgili problemleri belirler. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
2.2. Araştırmanın amacını ifade eder. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
2.3. Araştırmanın sınırlarını belirler. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
2.4. Araştırmanın dayandığı varsayımları açıklar. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
3.2. Analiz sonuçlarını rapor eder. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
4.1. Araştırmayı özetleme teknikleriyle açıklar. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
1. Bilimsel araştırma konusu tanımlar. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
2. Bilimsel kaynak araştırması rapor eder. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
2.1. Kaynakları belirler. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
3. Araştırma bulgularını ifade eder. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
3.1. Araştırma bulgularını bilimsel yöntemlerle açıklar. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
4. Araştırma sonuçlarını rapor eder. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
4.2. Araştırmayı yazma teknikleriyle rapor eder. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
4.3. Araştırma sonuçlarını özetler. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma Konularını Seçme | Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir. |
2 | Araştırma Konularını Seçme | Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir. |
3 | Kaynak Araştırması Yapma | Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir. |
4 | Kaynak Araştırması Yapma | Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir. |
5 | Kaynak Araştırması Yapma | Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir. |
6 | Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme | Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir. |
7 | Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme | Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir. |
8 | Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme | Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir. |
9 | Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme | Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir. |
10 | Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme | Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir. |
11 | Sunuma Hazırlık Yapma | Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir. |
12 | Sunuma Hazırlık Yapma | Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir. |
13 | Sunumu Yapma | Araştırma konusunun, literatür ve örnekler üzerindeki durumunun sebep-sonuç illişkisi kurularak hazırlanmış olması gerekmektedir. |
14 | Sunumu Yapma | Araştırma konusunun, literatür ve örnekler üzerindeki durumunun sebep-sonuç illişkisi kurularak hazırlanmış olması gerekmektedir. |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Meslek Yüksek Okulları için, Prof. Dr. Zeki Kaya; Yard.Doç. Dr. Mehmet Şahin |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | PY2. Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | PY3. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
4 | PY4. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
5 | PY5. Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | X | |||||
6 | PY6. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
7 | PY7. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
8 | PY8. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | X | |||||
9 | PY9. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
10 | PY10. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | PY11. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | ||||||
12 | PY12. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
13 | PY13. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
14 | PY14. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
15 | PY15. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |