Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL LABORATUVAR UYGULAMALARI II | TLT2215379 | Bahar Dönemi | 0+6 | 3 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Neziha HACIHASANOĞLU ÇAKMAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Özcan AVCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Klinik Biyokimya laboratuvarındaki uygulamaları bilen tekniker yetiştirmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kan alma ve numune kabulü-1,Kan alma ve numune kabülü-2,Serum ayırma ve biyokimyasal analizler-1,Serum ayırma ve biyokimyasal analizler-2,Hormon analizleri-1,Hormon analizleri-2,İdrar ve gaita analizleri-1,İdrar ve gaita analizleri-2,Çözelti ve kit hazırlama-1,Çözelti ve kit hazırlama-2,Kan gazları ve elektrolit analizleri-1,Kan gazları ve elektrolit analizleri-2,Elisa cihazı ve spektrofotometrik ölçümler-1,Elisa cihazı ve spektrofotometrik ölçümler-2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Klinik Laboratuvarda yapılan uygulamaları aktarır. Klinik laboratuvarda dikkat edilmesi gereken kuralları ifade eder. Klinik laboratuvardaki uygulamaları gerçekleştirir. | 6 | A, H |
Klinik laboratuvarda dikkat edilmesi gereken kuralları ifade eder. | 6 | A, H |
Klinik laboratuvardaki uygulamaları gerçekleştirir. | 6 | A, H |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kan alma ve numune kabulü-1 | |
2 | Kan alma ve numune kabülü-2 | |
3 | Serum ayırma ve biyokimyasal analizler-1 | |
4 | Serum ayırma ve biyokimyasal analizler-2 | |
5 | Hormon analizleri-1 | |
6 | Hormon analizleri-2 | |
7 | İdrar ve gaita analizleri-1 | |
8 | İdrar ve gaita analizleri-2 | |
9 | Çözelti ve kit hazırlama-1 | |
10 | Çözelti ve kit hazırlama-2 | |
11 | Kan gazları ve elektrolit analizleri-1 | |
12 | Kan gazları ve elektrolit analizleri-2 | |
13 | Elisa cihazı ve spektrofotometrik ölçümler-1 | |
14 | Elisa cihazı ve spektrofotometrik ölçümler-2 |
Kaynak |
Uygulama Dersi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | PY3. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | PY4. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | PY5. Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | ||||||
6 | PY6. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
7 | PY7. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
8 | PY8. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | ||||||
9 | PY9. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
10 | PY10. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
11 | PY11. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | X | |||||
12 | PY12. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
13 | PY13. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
14 | PY14. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
15 | PY15. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 6 | 84 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 8 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 6 | 8 | 48 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 290 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(290/30) | 10 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL LABORATUVAR UYGULAMALARI II | TLT2215379 | Bahar Dönemi | 0+6 | 3 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Neziha HACIHASANOĞLU ÇAKMAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Özcan AVCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Klinik Biyokimya laboratuvarındaki uygulamaları bilen tekniker yetiştirmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kan alma ve numune kabulü-1,Kan alma ve numune kabülü-2,Serum ayırma ve biyokimyasal analizler-1,Serum ayırma ve biyokimyasal analizler-2,Hormon analizleri-1,Hormon analizleri-2,İdrar ve gaita analizleri-1,İdrar ve gaita analizleri-2,Çözelti ve kit hazırlama-1,Çözelti ve kit hazırlama-2,Kan gazları ve elektrolit analizleri-1,Kan gazları ve elektrolit analizleri-2,Elisa cihazı ve spektrofotometrik ölçümler-1,Elisa cihazı ve spektrofotometrik ölçümler-2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Klinik Laboratuvarda yapılan uygulamaları aktarır. Klinik laboratuvarda dikkat edilmesi gereken kuralları ifade eder. Klinik laboratuvardaki uygulamaları gerçekleştirir. | 6 | A, H |
Klinik laboratuvarda dikkat edilmesi gereken kuralları ifade eder. | 6 | A, H |
Klinik laboratuvardaki uygulamaları gerçekleştirir. | 6 | A, H |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kan alma ve numune kabulü-1 | |
2 | Kan alma ve numune kabülü-2 | |
3 | Serum ayırma ve biyokimyasal analizler-1 | |
4 | Serum ayırma ve biyokimyasal analizler-2 | |
5 | Hormon analizleri-1 | |
6 | Hormon analizleri-2 | |
7 | İdrar ve gaita analizleri-1 | |
8 | İdrar ve gaita analizleri-2 | |
9 | Çözelti ve kit hazırlama-1 | |
10 | Çözelti ve kit hazırlama-2 | |
11 | Kan gazları ve elektrolit analizleri-1 | |
12 | Kan gazları ve elektrolit analizleri-2 | |
13 | Elisa cihazı ve spektrofotometrik ölçümler-1 | |
14 | Elisa cihazı ve spektrofotometrik ölçümler-2 |
Kaynak |
Uygulama Dersi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | PY3. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | PY4. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | PY5. Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | ||||||
6 | PY6. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
7 | PY7. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
8 | PY8. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | ||||||
9 | PY9. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
10 | PY10. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
11 | PY11. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | X | |||||
12 | PY12. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
13 | PY13. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
14 | PY14. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
15 | PY15. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |