Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ORAL HİJYEN EĞİTİMİ | ADS1177780 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Benin DİKMEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Benin DİKMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Oral hijyeninin tanımını, oral hijyen uygulama çeşitlerini ve uygulama metodlarını, oral hijyen ve çürük ve periodontal hastalık arasındaki ilişkiyi anlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; oral hijyen nedir?,Diş çürükleri,Diş çürükleri 2,Periodontal hastalıklar,Periodontal hastalıklar 2,Beslenme alışkanlıkları ,Beslenme alışkanlıklarının oral hijyen ile ilişkisi,Oral hijyen uygulamaları nelerdir,Diş Fırçaları,Diş fırçalama teknikleri,Diş Macunları,Arayüz temizliği ,Gargaralar,Tüm konuların tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Oral hijyenin tanımını açıklar | 16, 9 | C |
2.Oral hijyen uygulama çeşitlerini ve nasıl uygulandıklarını açıklar. | 16, 9 | C |
3.Ağız hijyeni ve periodontal hastalık arasındaki ilişkiyi anlar. | 16, 9 | C |
4. Ağız hijyen ve çürük arasındaki ilişkiyi anlar | 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | oral hijyen nedir? | |
2 | Diş çürükleri | |
3 | Diş çürükleri 2 | |
4 | Periodontal hastalıklar | |
5 | Periodontal hastalıklar 2 | |
6 | Beslenme alışkanlıkları | |
7 | Beslenme alışkanlıklarının oral hijyen ile ilişkisi | |
8 | Oral hijyen uygulamaları nelerdir | |
9 | Diş Fırçaları | |
10 | Diş fırçalama teknikleri | |
11 | Diş Macunları | |
12 | Arayüz temizliği | |
13 | Gargaralar | |
14 | Tüm konuların tekrarı | |
Kaynak |
öğrencilere ders notu verilmektedir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ağız ve Diş Sağlığı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | X | | | |
2 | Ağız ve diş sağlığı ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve hasta takip sisteminlerini kullanır. | | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür. | | X | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile hasta takip programları ve bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | X | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 53 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(53/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ORAL HİJYEN EĞİTİMİ | ADS1177780 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Benin DİKMEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Benin DİKMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Oral hijyeninin tanımını, oral hijyen uygulama çeşitlerini ve uygulama metodlarını, oral hijyen ve çürük ve periodontal hastalık arasındaki ilişkiyi anlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; oral hijyen nedir?,Diş çürükleri,Diş çürükleri 2,Periodontal hastalıklar,Periodontal hastalıklar 2,Beslenme alışkanlıkları ,Beslenme alışkanlıklarının oral hijyen ile ilişkisi,Oral hijyen uygulamaları nelerdir,Diş Fırçaları,Diş fırçalama teknikleri,Diş Macunları,Arayüz temizliği ,Gargaralar,Tüm konuların tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Oral hijyenin tanımını açıklar | 16, 9 | C |
2.Oral hijyen uygulama çeşitlerini ve nasıl uygulandıklarını açıklar. | 16, 9 | C |
3.Ağız hijyeni ve periodontal hastalık arasındaki ilişkiyi anlar. | 16, 9 | C |
4. Ağız hijyen ve çürük arasındaki ilişkiyi anlar | 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | oral hijyen nedir? | |
2 | Diş çürükleri | |
3 | Diş çürükleri 2 | |
4 | Periodontal hastalıklar | |
5 | Periodontal hastalıklar 2 | |
6 | Beslenme alışkanlıkları | |
7 | Beslenme alışkanlıklarının oral hijyen ile ilişkisi | |
8 | Oral hijyen uygulamaları nelerdir | |
9 | Diş Fırçaları | |
10 | Diş fırçalama teknikleri | |
11 | Diş Macunları | |
12 | Arayüz temizliği | |
13 | Gargaralar | |
14 | Tüm konuların tekrarı | |
Kaynak |
öğrencilere ders notu verilmektedir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ağız ve Diş Sağlığı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | X | | | |
2 | Ağız ve diş sağlığı ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve hasta takip sisteminlerini kullanır. | | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür. | | X | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile hasta takip programları ve bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | X | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:29Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:30