Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EĞİTİMDE MATERYAL TASARLAMA | ÇCG1226260 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nermin BİLİCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Okul öncesi çocuklarının eğitimleri için araç-gereç geliştirme yeterliliği kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eğitimde materyal geliştirme,Eğitim materyali geliştirme süreci,Sınıf yönetimi için araç gereç yapma 1,Sınıf yönetimi için araç gereç planlama 2,Eğitici oyuncak planlama – yapma 1,Eğitici oyuncak planlama – yapma 2,Eğitici oyuncak planlama – yapma 3,Kukla planlama – yapma 1,Kukla planlama – yapma 2, Müzik araçları planlama – yapma 1,Müzik araçları planlama – yapma 2,Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 1,Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 2,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitim için uygun eğitim materyalleri belirler. | 14, 9 | A |
Okul öncesi çocukların eğitimlerini destekleyecek doğrultuda eğitim materyali kullanır. | 6, 9 | A |
Sınıf yönetimi için araç gereç planlar. | 5, 9 | A |
Eğitici oyuncak, kukla ve müzik araçları planlar. | 9 | A |
Kostüm ve aksesuar planlar. | 5, 6 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Eğitimde materyal geliştirme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Eğitim materyali geliştirme süreci | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Sınıf yönetimi için araç gereç yapma 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Sınıf yönetimi için araç gereç planlama 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Eğitici oyuncak planlama – yapma 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Eğitici oyuncak planlama – yapma 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir.
|
7 | Eğitici oyuncak planlama – yapma 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Kukla planlama – yapma 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Kukla planlama – yapma 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Müzik araçları planlama – yapma 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Müzik araçları planlama – yapma 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Değerlendirme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları. |
Sivaslıoğlu, A.,Zembat, R., Gökçen, F.Ç., Baştan Sona Okul Öncesi Eğitim - Kullandığımız Araç ve Gereçler, YA-PA, 2000
Avcı, N.,Kuklalar Okul Öncesi Çocuklar İçin Kukla Yapımı ve Kullanımı, YA-PA, 2003
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | X | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | | | | |
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | X | | | | |
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | | | | |
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 45 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(45/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EĞİTİMDE MATERYAL TASARLAMA | ÇCG1226260 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nermin BİLİCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Okul öncesi çocuklarının eğitimleri için araç-gereç geliştirme yeterliliği kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eğitimde materyal geliştirme,Eğitim materyali geliştirme süreci,Sınıf yönetimi için araç gereç yapma 1,Sınıf yönetimi için araç gereç planlama 2,Eğitici oyuncak planlama – yapma 1,Eğitici oyuncak planlama – yapma 2,Eğitici oyuncak planlama – yapma 3,Kukla planlama – yapma 1,Kukla planlama – yapma 2, Müzik araçları planlama – yapma 1,Müzik araçları planlama – yapma 2,Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 1,Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 2,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitim için uygun eğitim materyalleri belirler. | 14, 9 | A |
Okul öncesi çocukların eğitimlerini destekleyecek doğrultuda eğitim materyali kullanır. | 6, 9 | A |
Sınıf yönetimi için araç gereç planlar. | 5, 9 | A |
Eğitici oyuncak, kukla ve müzik araçları planlar. | 9 | A |
Kostüm ve aksesuar planlar. | 5, 6 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Eğitimde materyal geliştirme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Eğitim materyali geliştirme süreci | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Sınıf yönetimi için araç gereç yapma 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Sınıf yönetimi için araç gereç planlama 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Eğitici oyuncak planlama – yapma 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Eğitici oyuncak planlama – yapma 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir.
|
7 | Eğitici oyuncak planlama – yapma 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Kukla planlama – yapma 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Kukla planlama – yapma 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Müzik araçları planlama – yapma 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Müzik araçları planlama – yapma 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Değerlendirme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları. |
Sivaslıoğlu, A.,Zembat, R., Gökçen, F.Ç., Baştan Sona Okul Öncesi Eğitim - Kullandığımız Araç ve Gereçler, YA-PA, 2000
Avcı, N.,Kuklalar Okul Öncesi Çocuklar İçin Kukla Yapımı ve Kullanımı, YA-PA, 2003
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | X | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | | | | |
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | X | | | | |
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | | | | |
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45