Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ANNE-ÇOCUK SAĞLIĞI | ÇCG2243190 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Vesile Nazlı TOPÇAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anne çocuk sağlığı, çocuk hastalıkları ve aile planlamasına yönelik bilgi vermek ve farkındalık kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ana Çocuk Sağlığı Hakkında Temel Kavramlar,Gebelik Dönemi,Doğum Öncesi, Sırası ve Sonrası,Lohusalık Dönemi, Emziklilik Dönemi,0 - 3 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve Bakımı, 3 - 6 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve Bakımı, 6 - 12 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Hastalıklar, Aşılar ve serumlar,Aile Planlaması 1,Aile Planlaması 2,Gebelikten Korunma ve Yöntemler 1,Gebelikten Korunma ve Yöntemler 2,Gebelikten Korunma ve Yöntemler 3; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ana çocuk sağlığına ilişkin temel kavramları açıklar. | 14, 16, 9 | A |
Ana çocuk sağlığında risk yaratan etmenleri sıralar. | 14, 16, 9 | A |
Ana çocuk sağlığının ülkemizdeki ve düyadaki durumunu açıklar. | 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ana Çocuk Sağlığı Hakkında Temel Kavramlar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Gebelik Dönemi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Doğum Öncesi, Sırası ve Sonrası | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Lohusalık Dönemi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Emziklilik Dönemi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | 0 - 3 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve Bakımı | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | 3 - 6 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve Bakımı | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | 6 - 12 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Hastalıklar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Aşılar ve serumlar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Aile Planlaması 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Aile Planlaması 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Gebelikten Korunma ve Yöntemler 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Gebelikten Korunma ve Yöntemler 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Gebelikten Korunma ve Yöntemler 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Powerpoint ders notları |
Cooper C. (2004). Johnson’s Anne ve Bebeği. Çev. Psikolog Dr. Zeynep Dinçerler, Alfa Basım Yayım Dağıtım, Istanbul.
Akyıldız N., (1999). Anne ve Çocuk Sağlığı, Yapa Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | | | X | | |
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | X | | | | |
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | | | | |
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 8 | 8 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(107/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ANNE-ÇOCUK SAĞLIĞI | ÇCG2243190 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Vesile Nazlı TOPÇAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anne çocuk sağlığı, çocuk hastalıkları ve aile planlamasına yönelik bilgi vermek ve farkındalık kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ana Çocuk Sağlığı Hakkında Temel Kavramlar,Gebelik Dönemi,Doğum Öncesi, Sırası ve Sonrası,Lohusalık Dönemi, Emziklilik Dönemi,0 - 3 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve Bakımı, 3 - 6 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve Bakımı, 6 - 12 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Hastalıklar, Aşılar ve serumlar,Aile Planlaması 1,Aile Planlaması 2,Gebelikten Korunma ve Yöntemler 1,Gebelikten Korunma ve Yöntemler 2,Gebelikten Korunma ve Yöntemler 3; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ana çocuk sağlığına ilişkin temel kavramları açıklar. | 14, 16, 9 | A |
Ana çocuk sağlığında risk yaratan etmenleri sıralar. | 14, 16, 9 | A |
Ana çocuk sağlığının ülkemizdeki ve düyadaki durumunu açıklar. | 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ana Çocuk Sağlığı Hakkında Temel Kavramlar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Gebelik Dönemi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Doğum Öncesi, Sırası ve Sonrası | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Lohusalık Dönemi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Emziklilik Dönemi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | 0 - 3 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve Bakımı | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | 3 - 6 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve Bakımı | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | 6 - 12 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Hastalıklar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Aşılar ve serumlar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Aile Planlaması 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Aile Planlaması 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Gebelikten Korunma ve Yöntemler 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Gebelikten Korunma ve Yöntemler 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Gebelikten Korunma ve Yöntemler 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Powerpoint ders notları |
Cooper C. (2004). Johnson’s Anne ve Bebeği. Çev. Psikolog Dr. Zeynep Dinçerler, Alfa Basım Yayım Dağıtım, Istanbul.
Akyıldız N., (1999). Anne ve Çocuk Sağlığı, Yapa Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | | | X | | |
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | X | | | | |
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | | | | |
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45