Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÖZEL EĞİTİM | ÇCG1142970 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aslı AVCIL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
özel eğitimin temel ilkelerinin öğretilmesi, farklı tanı grupları hakkında tanıtıcı bilgiler vermek. Özel eğitim alanında uygulanması gereken gelişim destek programları hakkında bilgilendirmektir.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Özel eğitimde temel kavramlar,Özel eğitime tarihsel bakış, günümüzde özel eğitimin dünyada ve Türkiye’de durumu,Özel eğitimin amaç ve ilkeleri, özel gereksinimli çocuklar için gelişim destek programlarının tanıtımı. Gelişimi risk altında olan çocuklar.,Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocuklar,Zihin engelli çocuklar,Fiziksel engelli çocuklar,Öğrenme güçlüğü olan çocuklar,Otistik bozukluğu olan çocuklar,Down sendromlu çocuklar,İşitme engelli çocuklar,Görme engelli çocuklar,Üstün yetenekli çocuklar,Özel gereksinimli çocukların aileleri 1,Özel gereksinimli çocukların aileleri 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Özel eğitimde temel kavramları açıklar. | 10, 9 | A, E |
Özel eğitimde tarihsel süreçleri, dünyadaki ve Türkiye'deki durumu tanır. | 10, 9 | A, E |
Özel gereksinimli, farklı tanı grubundaki çocukların gelişim özelliklerini ve bu çocukların gelişimini destekleyici programların içeriklerini tanımlar. | 10, 9 | A, E |
Gelişimi risk altında olan çocukların gelişim özelliklerini tanımlar, gelişimlerini destekleyici programları uygular. | 10, 9 | A, E |
Özel gereksinimli çocuğu olan ailelerin tepkilerini ve çocuklarına yönelik davranışlarını yorumlar. | 10, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Özel eğitimde temel kavramlar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Özel eğitime tarihsel bakış, günümüzde özel eğitimin dünyada ve Türkiye’de durumu | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Özel eğitimin amaç ve ilkeleri, özel gereksinimli çocuklar için gelişim destek programlarının tanıtımı. Gelişimi risk altında olan çocuklar. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocuklar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Zihin engelli çocuklar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Fiziksel engelli çocuklar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Öğrenme güçlüğü olan çocuklar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Otistik bozukluğu olan çocuklar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Down sendromlu çocuklar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | İşitme engelli çocuklar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Görme engelli çocuklar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Üstün yetenekli çocuklar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Özel gereksinimli çocukların aileleri 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Özel gereksinimli çocukların aileleri 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Ders sırasında verilecektir. |
Greenspan, I.S., Wieder, S., Simons, R. (2004) Özel Gereksinimli Çocuk (Çev. İsmail Ersevim). Özgür Yayınları, İstanbul.
Baykoç, N., (2011) (Edt.) Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Eğiten Yayınları, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | | | | | |
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | | | | | |
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | | | | | |
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 7 | 2 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 7 | 1 | 7 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 15 | 15 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 27 | 27 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÖZEL EĞİTİM | ÇCG1142970 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aslı AVCIL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
özel eğitimin temel ilkelerinin öğretilmesi, farklı tanı grupları hakkında tanıtıcı bilgiler vermek. Özel eğitim alanında uygulanması gereken gelişim destek programları hakkında bilgilendirmektir.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Özel eğitimde temel kavramlar,Özel eğitime tarihsel bakış, günümüzde özel eğitimin dünyada ve Türkiye’de durumu,Özel eğitimin amaç ve ilkeleri, özel gereksinimli çocuklar için gelişim destek programlarının tanıtımı. Gelişimi risk altında olan çocuklar.,Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocuklar,Zihin engelli çocuklar,Fiziksel engelli çocuklar,Öğrenme güçlüğü olan çocuklar,Otistik bozukluğu olan çocuklar,Down sendromlu çocuklar,İşitme engelli çocuklar,Görme engelli çocuklar,Üstün yetenekli çocuklar,Özel gereksinimli çocukların aileleri 1,Özel gereksinimli çocukların aileleri 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Özel eğitimde temel kavramları açıklar. | 10, 9 | A, E |
Özel eğitimde tarihsel süreçleri, dünyadaki ve Türkiye'deki durumu tanır. | 10, 9 | A, E |
Özel gereksinimli, farklı tanı grubundaki çocukların gelişim özelliklerini ve bu çocukların gelişimini destekleyici programların içeriklerini tanımlar. | 10, 9 | A, E |
Gelişimi risk altında olan çocukların gelişim özelliklerini tanımlar, gelişimlerini destekleyici programları uygular. | 10, 9 | A, E |
Özel gereksinimli çocuğu olan ailelerin tepkilerini ve çocuklarına yönelik davranışlarını yorumlar. | 10, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Özel eğitimde temel kavramlar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Özel eğitime tarihsel bakış, günümüzde özel eğitimin dünyada ve Türkiye’de durumu | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Özel eğitimin amaç ve ilkeleri, özel gereksinimli çocuklar için gelişim destek programlarının tanıtımı. Gelişimi risk altında olan çocuklar. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocuklar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Zihin engelli çocuklar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Fiziksel engelli çocuklar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Öğrenme güçlüğü olan çocuklar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Otistik bozukluğu olan çocuklar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Down sendromlu çocuklar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | İşitme engelli çocuklar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Görme engelli çocuklar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Üstün yetenekli çocuklar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Özel gereksinimli çocukların aileleri 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Özel gereksinimli çocukların aileleri 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Ders sırasında verilecektir. |
Greenspan, I.S., Wieder, S., Simons, R. (2004) Özel Gereksinimli Çocuk (Çev. İsmail Ersevim). Özgür Yayınları, İstanbul.
Baykoç, N., (2011) (Edt.) Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Eğiten Yayınları, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | | | | | |
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | | | | | |
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | | | | | |
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45