Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEMİNER I | ECH2116080 | Güz Dönemi | 1+0 | 1 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hanife PEKEL, Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eczane hizmetleri bölümünden mezun bir kişinin çalışma alanları hakkında öğrencileri bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Özgeçmiş hazırlama,Eczanede eczane teknikerinin sorumlulukları,Farmasötik dozaj formlarının tanıtımı ve sınıflandırılması,Farmsötik dozaj formlarının adım adım uygulanması I,Famasötik dozaj formlarının adım adım uygulanması II,Hastane eczanelerinde teknikerin sorumlulukları, Laboratuvarda eczane teknikerinin sorumlulukları,İlaç depolarında eczane teknikerinin sorumlulukları,İlaç endüstrisinde teknikerin çalışma alanları,Hasta Eğitimi,Eczanede etkili iletişim,Eczanede yönetimsel sistemler I,Eczanede yönetimsel sistemler II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İlaç üretim tesisinde teknikerin çalışma alanlarını açıklar | 16, 9 | A |
1.1. İlaç üretim tesisinde üretim koşullarını anlatır. | 16, 9 | A |
1.2. İlaç üretim tesisinde teknikerin görev ve sorumluluklarını açıklar. | 16, 9 | A |
1.3. Eczane teknikerliği iş başvurusu için etkili bir özgeçmiş hazırlar | 16, 9 | A |
2. Eczanede ve hastane eczanesinde teknikerin görev ve sorumluklarını tasvir eder | 16, 9 | A |
2.1. Hastane eczacılığını açıklar. | 16, 9 | A |
2.2. Hastane eczanesinde genel işleyişi ifade eder | 16, 9 | A |
2.3. Hastane eczanesinde teknikerin görevlerini anlatır. | 16, 9 | A |
3. Eczane işleyişinde yönetimsel sistemleri rapor eder | 16, 9 | A |
3.1. Eczane yönetim sistemlerini listeler. | 16, 9 | A |
4. Farklı dozaj formlarının uygulanması aşamasında dikkate edilmesi gereken noktaları sıralar | 16, 9 | A |
4.1. Hasta eğitiminin meslekteki yerini açıklar | | |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Özgeçmiş hazırlama | |
2 | Eczanede eczane teknikerinin sorumlulukları | |
3 | Farmasötik dozaj formlarının tanıtımı ve sınıflandırılması | |
4 | Farmsötik dozaj formlarının adım adım uygulanması I | |
5 | Famasötik dozaj formlarının adım adım uygulanması II | |
6 | Hastane eczanelerinde teknikerin sorumlulukları | |
7 | Laboratuvarda eczane teknikerinin sorumlulukları | |
8 | İlaç depolarında eczane teknikerinin sorumlulukları | |
9 | İlaç endüstrisinde teknikerin çalışma alanları | |
11 | Hasta Eğitimi | |
12 | Eczanede etkili iletişim | |
13 | Eczanede yönetimsel sistemler I | |
14 | Eczanede yönetimsel sistemler II | |
Kaynak |
Ders notu derste öğrencilere verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | X | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | X | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 46 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(46/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEMİNER I | ECH2116080 | Güz Dönemi | 1+0 | 1 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hanife PEKEL, Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eczane hizmetleri bölümünden mezun bir kişinin çalışma alanları hakkında öğrencileri bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Özgeçmiş hazırlama,Eczanede eczane teknikerinin sorumlulukları,Farmasötik dozaj formlarının tanıtımı ve sınıflandırılması,Farmsötik dozaj formlarının adım adım uygulanması I,Famasötik dozaj formlarının adım adım uygulanması II,Hastane eczanelerinde teknikerin sorumlulukları, Laboratuvarda eczane teknikerinin sorumlulukları,İlaç depolarında eczane teknikerinin sorumlulukları,İlaç endüstrisinde teknikerin çalışma alanları,Hasta Eğitimi,Eczanede etkili iletişim,Eczanede yönetimsel sistemler I,Eczanede yönetimsel sistemler II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İlaç üretim tesisinde teknikerin çalışma alanlarını açıklar | 16, 9 | A |
1.1. İlaç üretim tesisinde üretim koşullarını anlatır. | 16, 9 | A |
1.2. İlaç üretim tesisinde teknikerin görev ve sorumluluklarını açıklar. | 16, 9 | A |
1.3. Eczane teknikerliği iş başvurusu için etkili bir özgeçmiş hazırlar | 16, 9 | A |
2. Eczanede ve hastane eczanesinde teknikerin görev ve sorumluklarını tasvir eder | 16, 9 | A |
2.1. Hastane eczacılığını açıklar. | 16, 9 | A |
2.2. Hastane eczanesinde genel işleyişi ifade eder | 16, 9 | A |
2.3. Hastane eczanesinde teknikerin görevlerini anlatır. | 16, 9 | A |
3. Eczane işleyişinde yönetimsel sistemleri rapor eder | 16, 9 | A |
3.1. Eczane yönetim sistemlerini listeler. | 16, 9 | A |
4. Farklı dozaj formlarının uygulanması aşamasında dikkate edilmesi gereken noktaları sıralar | 16, 9 | A |
4.1. Hasta eğitiminin meslekteki yerini açıklar | | |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Özgeçmiş hazırlama | |
2 | Eczanede eczane teknikerinin sorumlulukları | |
3 | Farmasötik dozaj formlarının tanıtımı ve sınıflandırılması | |
4 | Farmsötik dozaj formlarının adım adım uygulanması I | |
5 | Famasötik dozaj formlarının adım adım uygulanması II | |
6 | Hastane eczanelerinde teknikerin sorumlulukları | |
7 | Laboratuvarda eczane teknikerinin sorumlulukları | |
8 | İlaç depolarında eczane teknikerinin sorumlulukları | |
9 | İlaç endüstrisinde teknikerin çalışma alanları | |
11 | Hasta Eğitimi | |
12 | Eczanede etkili iletişim | |
13 | Eczanede yönetimsel sistemler I | |
14 | Eczanede yönetimsel sistemler II | |
Kaynak |
Ders notu derste öğrencilere verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | X | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | X | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:34Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:35