Türkiye’deki eczacılık mevzuatı, tabii bulunulan kanunlar, meslek etiği, iyi eczacılık uygulamaları, ilaç endüstrisi, hastane, eczane, hasta ilişkileri konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1.Eczacılığın kökenleri,2.Eskiçağda eczacılık,3.Mezopotamya ve Mısırda eczacılık,4.Hitit ve Roma’da eczacılık,,5.Ortaçağda Avrupada eczacılık,6.İslam aleminde eczacılık,7.Türklerde eczacılık,8.Osmanlılarda eczacılık,9.Osmanlılarda ilaç ve eczaneler,10.Osmanlılarda saray eczacılığı,11.Osmanlılarda eczacılık eğitimi,12.Cumhuriyet döneminde eczacılık,13.Cumhuriyet döneminde eczacılık eğitimi,14.Cumhuriyet döneminde eczacılık eğitimi.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Eczacılıkla ilgili kanun, yönetmelik ve tüzük esaslarını açıklar.
10, 16, 19, 9
A
2. Kontrole Tabi ve Kırmızı Reçete Kapsamı ilaçların önemini ifade eder.
10, 16, 19, 9
A
3. Türk Eczacılar Birliği ve Ecza odaları Teşkilat, Çalışma Usul ve Esaslarını ifade eder.
10, 16, 19, 9
A
4. Türk Eczacıları Deontoloji Tüzüğü ve Kodekslerini anlatır.
16, 19, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1.Eczacılığın kökenleri
2
2.Eskiçağda eczacılık
3
3.Mezopotamya ve Mısırda eczacılık
4
4.Hitit ve Roma’da eczacılık,
5
5.Ortaçağda Avrupada eczacılık
6
6.İslam aleminde eczacılık
7
7.Türklerde eczacılık
8
8.Osmanlılarda eczacılık
9
9.Osmanlılarda ilaç ve eczaneler
10
10.Osmanlılarda saray eczacılığı
11
11.Osmanlılarda eczacılık eğitimi
12
12.Cumhuriyet döneminde eczacılık
13
13.Cumhuriyet döneminde eczacılık eğitimi
14
14.Cumhuriyet döneminde eczacılık eğitimi.
Kaynak
Öğretim üyesinin notları ve sunumları.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
24
24
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
40
40
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ECZACILIK MEVZUATI VE DEONTOLOJİSİ
ECH1177950
Güz Dönemi
1+0
1
4
Ders Programı
Salı 09:00-09:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Muhammet Davut ARPA
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Muhammet Davut ARPA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Türkiye’deki eczacılık mevzuatı, tabii bulunulan kanunlar, meslek etiği, iyi eczacılık uygulamaları, ilaç endüstrisi, hastane, eczane, hasta ilişkileri konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1.Eczacılığın kökenleri,2.Eskiçağda eczacılık,3.Mezopotamya ve Mısırda eczacılık,4.Hitit ve Roma’da eczacılık,,5.Ortaçağda Avrupada eczacılık,6.İslam aleminde eczacılık,7.Türklerde eczacılık,8.Osmanlılarda eczacılık,9.Osmanlılarda ilaç ve eczaneler,10.Osmanlılarda saray eczacılığı,11.Osmanlılarda eczacılık eğitimi,12.Cumhuriyet döneminde eczacılık,13.Cumhuriyet döneminde eczacılık eğitimi,14.Cumhuriyet döneminde eczacılık eğitimi.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Eczacılıkla ilgili kanun, yönetmelik ve tüzük esaslarını açıklar.
10, 16, 19, 9
A
2. Kontrole Tabi ve Kırmızı Reçete Kapsamı ilaçların önemini ifade eder.
10, 16, 19, 9
A
3. Türk Eczacılar Birliği ve Ecza odaları Teşkilat, Çalışma Usul ve Esaslarını ifade eder.
10, 16, 19, 9
A
4. Türk Eczacıları Deontoloji Tüzüğü ve Kodekslerini anlatır.
16, 19, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1.Eczacılığın kökenleri
2
2.Eskiçağda eczacılık
3
3.Mezopotamya ve Mısırda eczacılık
4
4.Hitit ve Roma’da eczacılık,
5
5.Ortaçağda Avrupada eczacılık
6
6.İslam aleminde eczacılık
7
7.Türklerde eczacılık
8
8.Osmanlılarda eczacılık
9
9.Osmanlılarda ilaç ve eczaneler
10
10.Osmanlılarda saray eczacılığı
11
11.Osmanlılarda eczacılık eğitimi
12
12.Cumhuriyet döneminde eczacılık
13
13.Cumhuriyet döneminde eczacılık eğitimi
14
14.Cumhuriyet döneminde eczacılık eğitimi.
Kaynak
Öğretim üyesinin notları ve sunumları.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.