Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GENEL BİYOFİZİK | EFZ1116360 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Cemil ÖZGÜL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Cemil ÖZGÜL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrencilere biyofiziğin temel içeriğini ve metotlarını açık ve anlaşılır bir şekilde aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Biyofiziğin Tanımı ve kapsamı,SI Birim sistemi ve Boyut analizi,Beden içersinde suyun dağılımı ve suyun vücuttaki başlıca görevleri,Akışkanlar Biyofiziği I,Akışkanlar Biyofiziği II,Düz ve girdaplı akımların biyofiziksel özellikleri,Basınç kavramı, hidrostatik basınç ve osmotik basınç,Vücutta ödem ve ödemin oluşma sebepleri,Hücre ve çeşitleri,Hücre zarı ve yapısı,İnsan bedeninde vazife gören iyonlar ve bu iyonların özellikleri,İyon kanalları, yapısı ve çeşitleri,Hücrede aksiyon potansiyelinin oluşumu ve önemi,Aksiyon Potansiyelinin aşamaları ve yorumlanması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Fizik ve biyofizik arasındaki farklılığı anlayarak yorumlar. | 10, 16, 9 | A |
2. Fiziksel büyüklüklerin, SI birim sisteminin ve standartlaşmanın bilimde ne kadar önemli olduğunu ve bilim insanlarına ne denli kolaylık sağladığını anlar. | 16, 9 | A |
3. Suyun hayat için önemini, bedendeki ve hücrelerdeki dağılımını öğrenip, suyun vücuttaki başlıca görevlerini sıralar. | 10, 16, 9 | A |
4. Hücreyi tanıyacak, hücre yapısını, hücre zarını ve yapısını öğrenerek, yaşam için önemini anlatabilecektir. Bedende bulunan iyonları ve bunların hücresel aktivitedeki önemini anlar. | 12, 16, 9 | |
5. Hücrede aksiyon potansiyelini ve bu yolla hücrenin uyarılarak hücre cevaplarının oluşmasına sebep olduğunu açıklar. | 10, 12, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Biyofiziğin Tanımı ve kapsamı | |
2 | SI Birim sistemi ve Boyut analizi | |
3 | Beden içersinde suyun dağılımı ve suyun vücuttaki başlıca görevleri | |
4 | Akışkanlar Biyofiziği I | |
5 | Akışkanlar Biyofiziği II | |
6 | Düz ve girdaplı akımların biyofiziksel özellikleri | |
7 | Basınç kavramı, hidrostatik basınç ve osmotik basınç | |
8 | Vücutta ödem ve ödemin oluşma sebepleri | |
9 | Hücre ve çeşitleri | |
10 | Hücre zarı ve yapısı | |
11 | İnsan bedeninde vazife gören iyonlar ve bu iyonların özellikleri | |
12 | İyon kanalları, yapısı ve çeşitleri | |
13 | Hücrede aksiyon potansiyelinin oluşumu ve önemi | |
14 | Aksiyon Potansiyelinin aşamaları ve yorumlanması | |
Kaynak |
Biyofizik, Ferit PEHLİVAN, Pelikan Yayınları.
Biyomedikal Fizik, Gürbüz ÇELEBİ, Barış Yayınları Fakülteler Kitabevi. |
ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. | | X | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | X | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | X | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 2 | 4 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GENEL BİYOFİZİK | EFZ1116360 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Cemil ÖZGÜL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Cemil ÖZGÜL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrencilere biyofiziğin temel içeriğini ve metotlarını açık ve anlaşılır bir şekilde aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Biyofiziğin Tanımı ve kapsamı,SI Birim sistemi ve Boyut analizi,Beden içersinde suyun dağılımı ve suyun vücuttaki başlıca görevleri,Akışkanlar Biyofiziği I,Akışkanlar Biyofiziği II,Düz ve girdaplı akımların biyofiziksel özellikleri,Basınç kavramı, hidrostatik basınç ve osmotik basınç,Vücutta ödem ve ödemin oluşma sebepleri,Hücre ve çeşitleri,Hücre zarı ve yapısı,İnsan bedeninde vazife gören iyonlar ve bu iyonların özellikleri,İyon kanalları, yapısı ve çeşitleri,Hücrede aksiyon potansiyelinin oluşumu ve önemi,Aksiyon Potansiyelinin aşamaları ve yorumlanması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Fizik ve biyofizik arasındaki farklılığı anlayarak yorumlar. | 10, 16, 9 | A |
2. Fiziksel büyüklüklerin, SI birim sisteminin ve standartlaşmanın bilimde ne kadar önemli olduğunu ve bilim insanlarına ne denli kolaylık sağladığını anlar. | 16, 9 | A |
3. Suyun hayat için önemini, bedendeki ve hücrelerdeki dağılımını öğrenip, suyun vücuttaki başlıca görevlerini sıralar. | 10, 16, 9 | A |
4. Hücreyi tanıyacak, hücre yapısını, hücre zarını ve yapısını öğrenerek, yaşam için önemini anlatabilecektir. Bedende bulunan iyonları ve bunların hücresel aktivitedeki önemini anlar. | 12, 16, 9 | |
5. Hücrede aksiyon potansiyelini ve bu yolla hücrenin uyarılarak hücre cevaplarının oluşmasına sebep olduğunu açıklar. | 10, 12, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Biyofiziğin Tanımı ve kapsamı | |
2 | SI Birim sistemi ve Boyut analizi | |
3 | Beden içersinde suyun dağılımı ve suyun vücuttaki başlıca görevleri | |
4 | Akışkanlar Biyofiziği I | |
5 | Akışkanlar Biyofiziği II | |
6 | Düz ve girdaplı akımların biyofiziksel özellikleri | |
7 | Basınç kavramı, hidrostatik basınç ve osmotik basınç | |
8 | Vücutta ödem ve ödemin oluşma sebepleri | |
9 | Hücre ve çeşitleri | |
10 | Hücre zarı ve yapısı | |
11 | İnsan bedeninde vazife gören iyonlar ve bu iyonların özellikleri | |
12 | İyon kanalları, yapısı ve çeşitleri | |
13 | Hücrede aksiyon potansiyelinin oluşumu ve önemi | |
14 | Aksiyon Potansiyelinin aşamaları ve yorumlanması | |
Kaynak |
Biyofizik, Ferit PEHLİVAN, Pelikan Yayınları.
Biyomedikal Fizik, Gürbüz ÇELEBİ, Barış Yayınları Fakülteler Kitabevi. |
ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. | | X | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | X | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | X | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:55Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:56