Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
NÖROANATOMİ | EFZ1210901 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ali Osman KORKMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Elektronörofizyoloji programı için gerekli olan merkezi ve periferik sinir sistemi hakkında bilgi ve çözümlerini gerçekleştirebilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir doku; nöron, nöroglia,Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı ,Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi ,Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları ,Mesencephalon iç yapısı ve yolları ,Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık ,Otonom sinir sistemi,Telencephalon, Broadman alanları,Cortex cerebralis,Diencephalon ve yolları,Koku beyni, koku yolları, limbik yollar ,Yan karıncıklar, BOS dolaşımI,Nuclei basales, ekstra piramidal sistem; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.Medulla oblangata, pons ve mesencephalonun yapısını tanımlayabilir. | | |
1. Merkezi ve periferik sinir sistemleri hakkında bilgi tanımlayabilecektir. | | |
1.1 Sinir doku; nöroglia tanımlar. | | |
1.2 Medulla oblangata ve pons’un iç yapısını anlatır. | | |
1.3 Medulla spinalis’in yolları hakkında genel bilgi verir. | | |
1.4 Medulla spinalis’in afferent ve efferent yollarını tanımlar. | | |
2.1 Medulla oblangata’nın afferent ve efferent yollarını ayırt eder. | | |
2.2 Pons’ un afferent ve efferent yollarını anlatır. | | |
3. Cerebellum’un iç yapısı, yolları 4. karıncığı anlatabilecektir. | | |
3.1 Otonom sinir sisteminin özelliklerini ayırt eder. | | |
3.2 Telencephalon, Brodman alanlarını tanımlar. | | |
4. Cortex cerebralisi tanımlayabilecektir. | | |
4.1 Telencephalon’un substantia albasını ayırt eder. | | |
4.2 Yan karıncık ve BOS dolaşımı ayırt eder. | | |
5. Diencephalon’u tanımlayabilir. | | |
5.1 Diencephalon’un yollarını anlatır. | | |
5.2 Koku beyni, koku yolları Limbik sistemi özetler. | | |
5.3 Nuclei basales, ekstra piramidal sistemi aktarır. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sinir doku; nöron, nöroglia | |
2 | Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı | |
3 | Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi | |
4 | Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları | |
5 | Mesencephalon iç yapısı ve yolları | |
6 | Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık | |
7 | Otonom sinir sistemi | |
8 | Telencephalon, Broadman alanları | |
9 | Cortex cerebralis | |
10 | Diencephalon ve yolları | |
11 | Koku beyni, koku yolları, limbik yollar | |
12 | Yan karıncıklar, BOS dolaşımI | |
13 | Nuclei basales, ekstra piramidal sistem | |
Kaynak |
Öğrenciye verilir. |
Fonksiyonel Nöroanatomi Doğan Taner ODTÜ Geliştirme Vakfı Baskı 1998 Klinik Nöroanatomi Richard S Snell Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroanatomi Prof Dr Fahri Dere Nobel Kitabevi Adana 2000 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Alanının gerektirdiği en az temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | X | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | X | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 31 | 31 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(88/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
NÖROANATOMİ | EFZ1210901 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ali Osman KORKMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Elektronörofizyoloji programı için gerekli olan merkezi ve periferik sinir sistemi hakkında bilgi ve çözümlerini gerçekleştirebilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir doku; nöron, nöroglia,Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı ,Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi ,Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları ,Mesencephalon iç yapısı ve yolları ,Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık ,Otonom sinir sistemi,Telencephalon, Broadman alanları,Cortex cerebralis,Diencephalon ve yolları,Koku beyni, koku yolları, limbik yollar ,Yan karıncıklar, BOS dolaşımI,Nuclei basales, ekstra piramidal sistem; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.Medulla oblangata, pons ve mesencephalonun yapısını tanımlayabilir. | | |
1. Merkezi ve periferik sinir sistemleri hakkında bilgi tanımlayabilecektir. | | |
1.1 Sinir doku; nöroglia tanımlar. | | |
1.2 Medulla oblangata ve pons’un iç yapısını anlatır. | | |
1.3 Medulla spinalis’in yolları hakkında genel bilgi verir. | | |
1.4 Medulla spinalis’in afferent ve efferent yollarını tanımlar. | | |
2.1 Medulla oblangata’nın afferent ve efferent yollarını ayırt eder. | | |
2.2 Pons’ un afferent ve efferent yollarını anlatır. | | |
3. Cerebellum’un iç yapısı, yolları 4. karıncığı anlatabilecektir. | | |
3.1 Otonom sinir sisteminin özelliklerini ayırt eder. | | |
3.2 Telencephalon, Brodman alanlarını tanımlar. | | |
4. Cortex cerebralisi tanımlayabilecektir. | | |
4.1 Telencephalon’un substantia albasını ayırt eder. | | |
4.2 Yan karıncık ve BOS dolaşımı ayırt eder. | | |
5. Diencephalon’u tanımlayabilir. | | |
5.1 Diencephalon’un yollarını anlatır. | | |
5.2 Koku beyni, koku yolları Limbik sistemi özetler. | | |
5.3 Nuclei basales, ekstra piramidal sistemi aktarır. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sinir doku; nöron, nöroglia | |
2 | Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı | |
3 | Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi | |
4 | Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları | |
5 | Mesencephalon iç yapısı ve yolları | |
6 | Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık | |
7 | Otonom sinir sistemi | |
8 | Telencephalon, Broadman alanları | |
9 | Cortex cerebralis | |
10 | Diencephalon ve yolları | |
11 | Koku beyni, koku yolları, limbik yollar | |
12 | Yan karıncıklar, BOS dolaşımI | |
13 | Nuclei basales, ekstra piramidal sistem | |
Kaynak |
Öğrenciye verilir. |
Fonksiyonel Nöroanatomi Doğan Taner ODTÜ Geliştirme Vakfı Baskı 1998 Klinik Nöroanatomi Richard S Snell Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroanatomi Prof Dr Fahri Dere Nobel Kitabevi Adana 2000 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Alanının gerektirdiği en az temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | X | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | X | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:55Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:56