Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili olan metodoloji, sağlıklı yaşam prensiplerini, egzersiz ve aktivitenin sağlıklı yaşamdaki rolünü tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Williams-Mc Kenzie Egzersizleri,Postür Egzersizleri,Fiziksel Aktivite ve Sağlıklı Yaşam,Obezite,Ürojinekolojide fizyolojik değişiklikler,Ortopedik Hastalıklar,Ortez ve rehabilitasyonu,Artroplasti ve Rehabilitasyonu,İnme ve rehabilitasyonu,Spinal Kord Yaralanmaları ve rehabilitasyonu,Periferik Sinir Yaralanmaları,Multiple Sklerosis ve Fizyoterapi,Parkinson hastalığı ve fizyoterapi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Egzersize genel bakışı tartışır.
16, 9
A
Farklı egzersiz türlerini tartışır.
16, 37, 9
A
Farklı hastalık durumlarında uygulanan egzersizleri tartışır.
16, 8, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Williams-Mc Kenzie Egzersizleri
Mebis notu
2
Postür Egzersizleri
Mebis notu
3
Fiziksel Aktivite ve Sağlıklı Yaşam
Mebis notu
4
Obezite
Mebis notu
6
Ürojinekolojide fizyolojik değişiklikler
Mebis notu
7
Ortopedik Hastalıklar
Mebis notu
8
Ortez ve rehabilitasyonu
Mebis notu
9
Artroplasti ve Rehabilitasyonu
Mebis notu
10
İnme ve rehabilitasyonu
Mebis notu
11
Spinal Kord Yaralanmaları ve rehabilitasyonu
Mebis notu
12
Periferik Sinir Yaralanmaları
Mebis notu
13
Multiple Sklerosis ve Fizyoterapi
Mebis notu
14
Parkinson hastalığı ve fizyoterapi
Mebis notu
Kaynak
Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Saadet Otman
Mebis notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
4
56
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
7
2
14
Genel Sınav ve Hazırlığı
14
3
42
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
REHABİLİTASYON VE EGZERSİZ II
-
Bahar Dönemi
2+2
3
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Meltem MERAN ÇAĞLAR
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Meltem MERAN ÇAĞLAR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili olan metodoloji, sağlıklı yaşam prensiplerini, egzersiz ve aktivitenin sağlıklı yaşamdaki rolünü tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Williams-Mc Kenzie Egzersizleri,Postür Egzersizleri,Fiziksel Aktivite ve Sağlıklı Yaşam,Obezite,Ürojinekolojide fizyolojik değişiklikler,Ortopedik Hastalıklar,Ortez ve rehabilitasyonu,Artroplasti ve Rehabilitasyonu,İnme ve rehabilitasyonu,Spinal Kord Yaralanmaları ve rehabilitasyonu,Periferik Sinir Yaralanmaları,Multiple Sklerosis ve Fizyoterapi,Parkinson hastalığı ve fizyoterapi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Egzersize genel bakışı tartışır.
16, 9
A
Farklı egzersiz türlerini tartışır.
16, 37, 9
A
Farklı hastalık durumlarında uygulanan egzersizleri tartışır.
16, 8, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Williams-Mc Kenzie Egzersizleri
Mebis notu
2
Postür Egzersizleri
Mebis notu
3
Fiziksel Aktivite ve Sağlıklı Yaşam
Mebis notu
4
Obezite
Mebis notu
6
Ürojinekolojide fizyolojik değişiklikler
Mebis notu
7
Ortopedik Hastalıklar
Mebis notu
8
Ortez ve rehabilitasyonu
Mebis notu
9
Artroplasti ve Rehabilitasyonu
Mebis notu
10
İnme ve rehabilitasyonu
Mebis notu
11
Spinal Kord Yaralanmaları ve rehabilitasyonu
Mebis notu
12
Periferik Sinir Yaralanmaları
Mebis notu
13
Multiple Sklerosis ve Fizyoterapi
Mebis notu
14
Parkinson hastalığı ve fizyoterapi
Mebis notu
Kaynak
Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Saadet Otman
Mebis notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.