Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SPOR VE SAĞLIK | PHT2278260 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık ve fiziksel aktivite kavramlarını tanıtmak, aktivite ve egzersizlerin sağlıklı yaşamdaki önemini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Sağlık Kavramlarına Genel Bakış,Sağlığın Tanımı,Fiziksel Aktivite,Kronik Hastalıklarda Egzersiz Seçimi- I,Kronik Hastalıklarda Egzersiz Seçimi- II,Fiziksel Uygunluk ve Performansın Değerlendirilmesi- I,Fiziksel Uygunluk ve Performansın Değerlendirilmesi- II,Spor Yaralanmalarının Önlenmesi-I,Spor Yaralanmalarının Önlenmesi-II,Sport Injuries,Spor yaralanmalarında tedavi yaklaşımları- I,Spor yaralanmalarında tedavi yaklaşımları- II,Genel tekrar- I,Genel Tekrar- II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlıkla ilgili temel kavramları açıklar | 16, 9 | A |
Sağlığın temel unsurlarını açıklar | 16, 9 | A |
Sağlığı etkileyen faktörleri açıklar | 16, 9 | A |
Sağlığın temel uygulamalarını ifade eder | 16, 9 | A |
Fiziksel aktivitenin sağlıklı yaşam üzerindeki yerini tartışır | 16, 9 | A |
Fiziksel aktivite, egzersiz ve spor kavramlarını tanır | 16, 9 | A |
Fiziksel uygunluk kavramını ve unsurlarını tanımlar | 16, 9 | A |
Fiziksel uygunluğun değerlendirme yöntemlerini örnekler | 16, 9 | A |
Yaralanmalarda acil müdahile prensiplerini tanımlar | 16, 9 | A |
Farklı ortamlarda egzersizin etkilerini tartışır | 16, 9 | A |
Yüksek ve alçak rakımda egzersizleri tanımlar | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Temel Sağlık Kavramlarına Genel Bakış | Mebis Notu |
2 | Sağlığın Tanımı | Mebis Notu |
3 | Fiziksel Aktivite | Mebis Notu |
4 | Kronik Hastalıklarda Egzersiz Seçimi- I | Mebis Notu |
5 | Kronik Hastalıklarda Egzersiz Seçimi- II | Mebis Notu |
6 | Fiziksel Uygunluk ve Performansın Değerlendirilmesi- I | Mebis Notu |
6 | Fiziksel Uygunluk ve Performansın Değerlendirilmesi- II | Mebis Notu |
7 | Spor Yaralanmalarının Önlenmesi-I | Mebis Notu |
9 | Spor Yaralanmalarının Önlenmesi-II | Mebis Notu |
10 | Sport Injuries | Mebis Notu |
11 | Spor yaralanmalarında tedavi yaklaşımları- I | Mebis Notu |
12 | Spor yaralanmalarında tedavi yaklaşımları- II | Mebis Notu |
13 | Genel tekrar- I | Mebis Notu |
14 | Genel Tekrar- II | Mebis Notu |
Kaynak |
Mebis Notu |
1-Egzersiz ve Spor Fizyolojisi, 6. baskı, N. Akgün, Ege Üniv. Basımevi, 1996 2-Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, İlkeler ve Uygulamalar C:1, 4. Baskı (Bölüm-17), Güneş Tıp Kitapevleri, Ankara, 2007 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
| | | | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
| | X | | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
| | | | X | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 5 | 3 | 15 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 68 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(68/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SPOR VE SAĞLIK | PHT2278260 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık ve fiziksel aktivite kavramlarını tanıtmak, aktivite ve egzersizlerin sağlıklı yaşamdaki önemini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Sağlık Kavramlarına Genel Bakış,Sağlığın Tanımı,Fiziksel Aktivite,Kronik Hastalıklarda Egzersiz Seçimi- I,Kronik Hastalıklarda Egzersiz Seçimi- II,Fiziksel Uygunluk ve Performansın Değerlendirilmesi- I,Fiziksel Uygunluk ve Performansın Değerlendirilmesi- II,Spor Yaralanmalarının Önlenmesi-I,Spor Yaralanmalarının Önlenmesi-II,Sport Injuries,Spor yaralanmalarında tedavi yaklaşımları- I,Spor yaralanmalarında tedavi yaklaşımları- II,Genel tekrar- I,Genel Tekrar- II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlıkla ilgili temel kavramları açıklar | 16, 9 | A |
Sağlığın temel unsurlarını açıklar | 16, 9 | A |
Sağlığı etkileyen faktörleri açıklar | 16, 9 | A |
Sağlığın temel uygulamalarını ifade eder | 16, 9 | A |
Fiziksel aktivitenin sağlıklı yaşam üzerindeki yerini tartışır | 16, 9 | A |
Fiziksel aktivite, egzersiz ve spor kavramlarını tanır | 16, 9 | A |
Fiziksel uygunluk kavramını ve unsurlarını tanımlar | 16, 9 | A |
Fiziksel uygunluğun değerlendirme yöntemlerini örnekler | 16, 9 | A |
Yaralanmalarda acil müdahile prensiplerini tanımlar | 16, 9 | A |
Farklı ortamlarda egzersizin etkilerini tartışır | 16, 9 | A |
Yüksek ve alçak rakımda egzersizleri tanımlar | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Temel Sağlık Kavramlarına Genel Bakış | Mebis Notu |
2 | Sağlığın Tanımı | Mebis Notu |
3 | Fiziksel Aktivite | Mebis Notu |
4 | Kronik Hastalıklarda Egzersiz Seçimi- I | Mebis Notu |
5 | Kronik Hastalıklarda Egzersiz Seçimi- II | Mebis Notu |
6 | Fiziksel Uygunluk ve Performansın Değerlendirilmesi- I | Mebis Notu |
6 | Fiziksel Uygunluk ve Performansın Değerlendirilmesi- II | Mebis Notu |
7 | Spor Yaralanmalarının Önlenmesi-I | Mebis Notu |
9 | Spor Yaralanmalarının Önlenmesi-II | Mebis Notu |
10 | Sport Injuries | Mebis Notu |
11 | Spor yaralanmalarında tedavi yaklaşımları- I | Mebis Notu |
12 | Spor yaralanmalarında tedavi yaklaşımları- II | Mebis Notu |
13 | Genel tekrar- I | Mebis Notu |
14 | Genel Tekrar- II | Mebis Notu |
Kaynak |
Mebis Notu |
1-Egzersiz ve Spor Fizyolojisi, 6. baskı, N. Akgün, Ege Üniv. Basımevi, 1996 2-Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, İlkeler ve Uygulamalar C:1, 4. Baskı (Bölüm-17), Güneş Tıp Kitapevleri, Ankara, 2007 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
| | | | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
| | X | | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
| | | | X | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:44Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:47