Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİDE YARDIMCI GEREÇLER | PHT1264210 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Görkem ATA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Görkem ATA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda yardımcı gereç kullanımını tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyoterapide Yardımcı Gereçlere Genel Bakış,Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi,Fizyoterapide Yardımcı Cihaz Seçimi,Paralel Bar Uygulamaları ve Duvarda Sabit Bar,Koltuk Değneği ve Baston Uygulamaları,Tekerlekli Sandalye Eğitimi-I,Tekerlekli Sandalye Eğitimi- II,Ortez Proreze Genel Yaklaşım,Çevre ve Mimari Düzenlemeler,Fizyoterapide Teknolojik Yaklaşımlar-I,Fizyoterapide Teknolojik Yaklaşımlar-II,Sanal Gerçeklik,Uygulama teknikleri,Genel tekrar ve güncel literatür; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fizyoterapide yardımcı gereçler alanında yapılan son araştırmaları yorumlar | 16, 19, 9 | A, C, F |
Robotik fizyoterapi ve sanal gerçeklik uygulamalarını açıklar | 16, 19, 9 | A, C |
Tekerlekli sandalye ve çeşitlerini kullanır, transfer yöntemlerini açıklar | 16, 19, 6, 9 | A, C, E, L |
Uygun çevre koşullarını tanımlar | 16, 9 | A |
Yürüme yardımcılarını tanır ve uygular | 16, 19, 6, 9 | A, C, E, L |
Ortez ve protez çeşitlerini ve uygulama alanlarını açıklar | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, L: Grup değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Fizyoterapide Yardımcı Gereçlere Genel Bakış | Mebis Notu |
2 | Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi | Mebis Notu |
3 | Fizyoterapide Yardımcı Cihaz Seçimi | Mebis Notu |
4 | Paralel Bar Uygulamaları ve Duvarda Sabit Bar | Mebis Notu |
5 | Koltuk Değneği ve Baston Uygulamaları | Mebis Notu |
6 | Tekerlekli Sandalye Eğitimi-I | Mebis Notu |
7 | Tekerlekli Sandalye Eğitimi- II | Mebis Notu |
8 | Ortez Proreze Genel Yaklaşım | Mebis Notu |
9 | Çevre ve Mimari Düzenlemeler | Mebis Notu |
10 | Fizyoterapide Teknolojik Yaklaşımlar-I | Mebis Notu |
11 | Fizyoterapide Teknolojik Yaklaşımlar-II | Mebis Notu |
12 | Sanal Gerçeklik | Mebis Notu |
13 | Uygulama teknikleri | Mebis Notu |
14 | Genel tekrar ve güncel literatür | Mebis Notu |
Kaynak |
Mebis Notu |
1. Z. Candan Algun (Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon, DEÜ yayınları, 1998 2. Porter SB. Tidy’s Physiotherapy, 2008, çeviri, Pelikan Kitapevi. 3. Medipol e-kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| X | | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | X | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
| X | | | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
| | | X | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
| | | X | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİDE YARDIMCI GEREÇLER | PHT1264210 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Görkem ATA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Görkem ATA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda yardımcı gereç kullanımını tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyoterapide Yardımcı Gereçlere Genel Bakış,Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi,Fizyoterapide Yardımcı Cihaz Seçimi,Paralel Bar Uygulamaları ve Duvarda Sabit Bar,Koltuk Değneği ve Baston Uygulamaları,Tekerlekli Sandalye Eğitimi-I,Tekerlekli Sandalye Eğitimi- II,Ortez Proreze Genel Yaklaşım,Çevre ve Mimari Düzenlemeler,Fizyoterapide Teknolojik Yaklaşımlar-I,Fizyoterapide Teknolojik Yaklaşımlar-II,Sanal Gerçeklik,Uygulama teknikleri,Genel tekrar ve güncel literatür; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fizyoterapide yardımcı gereçler alanında yapılan son araştırmaları yorumlar | 16, 19, 9 | A, C, F |
Robotik fizyoterapi ve sanal gerçeklik uygulamalarını açıklar | 16, 19, 9 | A, C |
Tekerlekli sandalye ve çeşitlerini kullanır, transfer yöntemlerini açıklar | 16, 19, 6, 9 | A, C, E, L |
Uygun çevre koşullarını tanımlar | 16, 9 | A |
Yürüme yardımcılarını tanır ve uygular | 16, 19, 6, 9 | A, C, E, L |
Ortez ve protez çeşitlerini ve uygulama alanlarını açıklar | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, L: Grup değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Fizyoterapide Yardımcı Gereçlere Genel Bakış | Mebis Notu |
2 | Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi | Mebis Notu |
3 | Fizyoterapide Yardımcı Cihaz Seçimi | Mebis Notu |
4 | Paralel Bar Uygulamaları ve Duvarda Sabit Bar | Mebis Notu |
5 | Koltuk Değneği ve Baston Uygulamaları | Mebis Notu |
6 | Tekerlekli Sandalye Eğitimi-I | Mebis Notu |
7 | Tekerlekli Sandalye Eğitimi- II | Mebis Notu |
8 | Ortez Proreze Genel Yaklaşım | Mebis Notu |
9 | Çevre ve Mimari Düzenlemeler | Mebis Notu |
10 | Fizyoterapide Teknolojik Yaklaşımlar-I | Mebis Notu |
11 | Fizyoterapide Teknolojik Yaklaşımlar-II | Mebis Notu |
12 | Sanal Gerçeklik | Mebis Notu |
13 | Uygulama teknikleri | Mebis Notu |
14 | Genel tekrar ve güncel literatür | Mebis Notu |
Kaynak |
Mebis Notu |
1. Z. Candan Algun (Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon, DEÜ yayınları, 1998 2. Porter SB. Tidy’s Physiotherapy, 2008, çeviri, Pelikan Kitapevi. 3. Medipol e-kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| X | | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | X | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
| X | | | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
| | | X | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
| | | X | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:44Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:47