Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KAZA VE AFET YÖNETİMİ | PHT1282820 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciler afet ve kazalara yönelik önlem alma, risklerin azaltılması ve afet ya da kaza durumunda müdahalede önemli basamaklara
yönelik bilgi sahibi olacaklardır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kaza ve afetlerle ilgili temel kavramları ifade edebilecektir,Afet ve kazayı tanımlamak,Afetlerde yara ve hasar yönetimi,Afetlerde tıbbi aciller,Travma kinetiği,Travma kinetiği( devam),Yanık acilleri,Organ transport ilkeleri,Afet ve kazalarda iletişim.,Olay yeri yönetimi,Afet ve kazalarda takım çalışması,Afet ve kazalarda ilk müdahale basamaklarını sıralar,CBRN ve Adli vakalar,Vaka çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kaza ve Afetlerde yaşanabilecek tıbbi acilleri sıralar.
| 16, 9 | A |
Takım çalışmasının önemini kendi cümleleriyle anlatır. | 16, 9 | A |
Kaza ve afetlerde güvenli olay yerini tasvir eder. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kaza ve afetlerle ilgili temel kavramları ifade edebilecektir | Ders sunularına çalışmak |
2 | Afet ve kazayı tanımlamak | Ders sunularına çalışmak |
3 | Afetlerde yara ve hasar yönetimi | Ders sunularına çalışmak |
4 | Afetlerde tıbbi aciller | Ders sunularına çalışmak |
5 | Travma kinetiği | Ders sunularına çalışmak |
6 | Travma kinetiği( devam) | Ders sunularına çalışmak |
7 | Yanık acilleri | Ders sunularına çalışmak |
8 | Organ transport ilkeleri | Ders sunularına çalışmak |
9 | Afet ve kazalarda iletişim. | Ders sunumlarına çalışmak |
10 | Olay yeri yönetimi | Ders sunularına çalışmak |
11 | Afet ve kazalarda takım çalışması | Ders sunularına çalışmak |
12 | Afet ve kazalarda ilk müdahale basamaklarını sıralar | Ders sunularına çalışmak |
13 | CBRN ve Adli vakalar | Öğretim görevlisinin verdiği materyallere çalışmak |
14 | Vaka çalışması | Öğretim görrevlisinin verdiği materyallere çalışmak |
Kaynak |
Ders sunuları |
Power Point sunum dosyalarıKadıoğlu M. Afet Yönetimi, Marmara Belediyeler Birliği Yayını, 2011
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
| | | | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
| | | | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
| | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KAZA VE AFET YÖNETİMİ | PHT1282820 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciler afet ve kazalara yönelik önlem alma, risklerin azaltılması ve afet ya da kaza durumunda müdahalede önemli basamaklara
yönelik bilgi sahibi olacaklardır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kaza ve afetlerle ilgili temel kavramları ifade edebilecektir,Afet ve kazayı tanımlamak,Afetlerde yara ve hasar yönetimi,Afetlerde tıbbi aciller,Travma kinetiği,Travma kinetiği( devam),Yanık acilleri,Organ transport ilkeleri,Afet ve kazalarda iletişim.,Olay yeri yönetimi,Afet ve kazalarda takım çalışması,Afet ve kazalarda ilk müdahale basamaklarını sıralar,CBRN ve Adli vakalar,Vaka çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kaza ve Afetlerde yaşanabilecek tıbbi acilleri sıralar.
| 16, 9 | A |
Takım çalışmasının önemini kendi cümleleriyle anlatır. | 16, 9 | A |
Kaza ve afetlerde güvenli olay yerini tasvir eder. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kaza ve afetlerle ilgili temel kavramları ifade edebilecektir | Ders sunularına çalışmak |
2 | Afet ve kazayı tanımlamak | Ders sunularına çalışmak |
3 | Afetlerde yara ve hasar yönetimi | Ders sunularına çalışmak |
4 | Afetlerde tıbbi aciller | Ders sunularına çalışmak |
5 | Travma kinetiği | Ders sunularına çalışmak |
6 | Travma kinetiği( devam) | Ders sunularına çalışmak |
7 | Yanık acilleri | Ders sunularına çalışmak |
8 | Organ transport ilkeleri | Ders sunularına çalışmak |
9 | Afet ve kazalarda iletişim. | Ders sunumlarına çalışmak |
10 | Olay yeri yönetimi | Ders sunularına çalışmak |
11 | Afet ve kazalarda takım çalışması | Ders sunularına çalışmak |
12 | Afet ve kazalarda ilk müdahale basamaklarını sıralar | Ders sunularına çalışmak |
13 | CBRN ve Adli vakalar | Öğretim görevlisinin verdiği materyallere çalışmak |
14 | Vaka çalışması | Öğretim görrevlisinin verdiği materyallere çalışmak |
Kaynak |
Ders sunuları |
Power Point sunum dosyalarıKadıoğlu M. Afet Yönetimi, Marmara Belediyeler Birliği Yayını, 2011
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
| | | | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
| | | | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
| | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:44Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:47