Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KLİNİK UYGULAMA II | PHT2278230 | Bahar Dönemi | 2+20 | 12 | 20 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye teorik bilgilerini ve pratik becerilerini uygulama fırsatı vermektir.Öğrencinin mesleki bilgi ve becerilerini başarı ile kullanması ve arttırması; tüm uygulamalar sırasında mesleki davranışlarını ve tutumunu başarı ile yerine getirmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klinik Uygulama Dersinin Amaçları, Klinik Uygulamada Temel Hedefler,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin
uygulanması- Brakiyal Pleksus,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Hemipleji,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Parkinson ve Multipl Sklerosis,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Plantar Fasiit,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Servikal Disk Herniasyonu ve Kifoz,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Dekübit Ülser,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Tetik Parmak,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanmas- Romatoid Artrit,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Patellofemoral Ağrı Sendromu,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Distal Radius Kırığı,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Sakroiliak Eklem Disfonksiyonu,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Priformis Sendromu,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kendisini hzmet, eğitim, araştırma ve mesleki gelişim konusunda doğru model oluşturan, etik prensiplere bağlı olarak elektroterapi modalitelerini kullanabilen, gerektiğinde hekim ve fizyoterapiste danışarak tedaviye katkı sağlayan "fizyoterapi teknikeri " olarak adlandırır | 16, 4, 9 | A |
Planlanan elektrofiziksel ajanlar tedavisini hastaya uygular | 16, 4, 9 | A |
Farklı hastalıkları ve temel semptomlarını anlar | 16, 4, 9 | A |
Hastalığı değerlendirir ve analiz eder | 16, 4, 9 | A |
Tedaviyi rapor eder | 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Klinik Uygulama Dersinin Amaçları, Klinik Uygulamada Temel Hedefler | Mebis Notu |
2 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin
uygulanması- Brakiyal Pleksus | Mebis Notu |
3 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Hemipleji | Mebis Notu |
4 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Parkinson ve Multipl Sklerosis | Mebis Notu |
5 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Plantar Fasiit | Mebis Notu |
6 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Servikal Disk Herniasyonu ve Kifoz | Mebis Notu |
7 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Dekübit Ülser | Mebis Notu |
8 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Tetik Parmak | Mebis Notu |
9 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanmas- Romatoid Artrit | Mebis Notu |
10 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Patellofemoral Ağrı Sendromu | Mebis Notu |
11 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Distal Radius Kırığı | Mebis Notu |
12 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Sakroiliak Eklem Disfonksiyonu | Mebis Notu |
13 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Priformis Sendromu | Mebis Notu |
14 | Genel Tekrar | Mebis Notu |
Kaynak |
-Mebis Notları
-Tüm uygulamalar, klinik uygulama yürütücüsü gözetiminde İstanbul Medipol Üniversitesi Hastaneler Kompleksi'nde gerçekleştirilmektedir |
-Fizyoterapi Teknikerleri için Fizyoterapiye Giriş, Nobel Tıp Kitabevi, 2017
-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Algun C, Nobel Tıp Kitabevi,
2018
-Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi, İstanbul Tıp Kitabevleri, 2020
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | | X | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | X | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
| | | X | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
| | | X | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
| | | | | X |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 24 | 336 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 10 | 140 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 604 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(604/30) | 20 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KLİNİK UYGULAMA II | PHT2278230 | Bahar Dönemi | 2+20 | 12 | 20 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye teorik bilgilerini ve pratik becerilerini uygulama fırsatı vermektir.Öğrencinin mesleki bilgi ve becerilerini başarı ile kullanması ve arttırması; tüm uygulamalar sırasında mesleki davranışlarını ve tutumunu başarı ile yerine getirmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klinik Uygulama Dersinin Amaçları, Klinik Uygulamada Temel Hedefler,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin
uygulanması- Brakiyal Pleksus,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Hemipleji,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Parkinson ve Multipl Sklerosis,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Plantar Fasiit,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Servikal Disk Herniasyonu ve Kifoz,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Dekübit Ülser,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Tetik Parmak,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanmas- Romatoid Artrit,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Patellofemoral Ağrı Sendromu,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Distal Radius Kırığı,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Sakroiliak Eklem Disfonksiyonu,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Priformis Sendromu,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kendisini hzmet, eğitim, araştırma ve mesleki gelişim konusunda doğru model oluşturan, etik prensiplere bağlı olarak elektroterapi modalitelerini kullanabilen, gerektiğinde hekim ve fizyoterapiste danışarak tedaviye katkı sağlayan "fizyoterapi teknikeri " olarak adlandırır | 16, 4, 9 | A |
Planlanan elektrofiziksel ajanlar tedavisini hastaya uygular | 16, 4, 9 | A |
Farklı hastalıkları ve temel semptomlarını anlar | 16, 4, 9 | A |
Hastalığı değerlendirir ve analiz eder | 16, 4, 9 | A |
Tedaviyi rapor eder | 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Klinik Uygulama Dersinin Amaçları, Klinik Uygulamada Temel Hedefler | Mebis Notu |
2 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin
uygulanması- Brakiyal Pleksus | Mebis Notu |
3 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Hemipleji | Mebis Notu |
4 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Parkinson ve Multipl Sklerosis | Mebis Notu |
5 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Plantar Fasiit | Mebis Notu |
6 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Servikal Disk Herniasyonu ve Kifoz | Mebis Notu |
7 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Dekübit Ülser | Mebis Notu |
8 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Tetik Parmak | Mebis Notu |
9 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanmas- Romatoid Artrit | Mebis Notu |
10 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Patellofemoral Ağrı Sendromu | Mebis Notu |
11 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Distal Radius Kırığı | Mebis Notu |
12 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Sakroiliak Eklem Disfonksiyonu | Mebis Notu |
13 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Priformis Sendromu | Mebis Notu |
14 | Genel Tekrar | Mebis Notu |
Kaynak |
-Mebis Notları
-Tüm uygulamalar, klinik uygulama yürütücüsü gözetiminde İstanbul Medipol Üniversitesi Hastaneler Kompleksi'nde gerçekleştirilmektedir |
-Fizyoterapi Teknikerleri için Fizyoterapiye Giriş, Nobel Tıp Kitabevi, 2017
-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Algun C, Nobel Tıp Kitabevi,
2018
-Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi, İstanbul Tıp Kitabevleri, 2020
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | | X | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | X | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
| | | X | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
| | | X | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
| | | | | X |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:44Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:47