Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİYE GİRİŞ II | PHT1264230 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Simay AKDEMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Simay AKDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapide kullanılan yüzeyel sıcaklık ajanları, ışık modaliteleri ve hidroterapi yöntemleri ile fizyolojik etkileri ve uygulama yöntemlerini göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyoterapiye Giriş Dersine genel bakış,İnflamasyon,Ağrı,Isı&Işık,Termal Enerji,Elektromanyetik Enerji,Ultraviyole Radyasyon,İnfrared Radyasyon,Lazer,Fluidoterapi,Traksiyon-I,Traksiyon- II,Genel Tekrar- I,Genel Tekrar- II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yüzeyel sıcaklık ajanlarının etkilerini, endikasyon ve kontrendikasyonlarını açıklar
| 3, 9 | C |
Sıcaklık modalitelerinin nöromusküler ve konnektif doku etkilerini açıklar | 3, 9 | C |
Ağrının oluş mekanizmasını ve tedavi seçeneklerini açıklar | 3, 9 | C |
Termal enerjiyi açıklar ve etkilerini tanımlar | 16, 9 | C |
Traksiyon ve Fluidoterapi uygulamalarını açıklar | 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Fizyoterapiye Giriş Dersine genel bakış | Mebis notu |
2 | İnflamasyon | Mebis Notu |
3 | Ağrı | Mebis Notu |
4 | Isı&Işık | Mebis Notu |
5 | Termal Enerji | Mebis Notu |
6 | Elektromanyetik Enerji | Mebis Notu |
7 | Ultraviyole Radyasyon | Mebis Notu |
8 | İnfrared Radyasyon | Mebis Notu |
9 | Lazer | Mebis Notu |
10 | Fluidoterapi | Mebis Notu |
11 | Traksiyon-I | Mebis Notu |
12 | Traksiyon- II | Mebis Notu |
13 | Genel Tekrar- I | Mebis Notu |
14 | Genel Tekrar- II | Mebis Notu |
Kaynak |
Mebis Notları |
-Kayıhan H,Tunalı Dolunay N. Fizyoterapide Isı Işık,Su HÜ. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Yayını, 1992. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| X | | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | X | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | | | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
| X | | | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
| X | | | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
| | X | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(82/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİYE GİRİŞ II | PHT1264230 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Simay AKDEMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Simay AKDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapide kullanılan yüzeyel sıcaklık ajanları, ışık modaliteleri ve hidroterapi yöntemleri ile fizyolojik etkileri ve uygulama yöntemlerini göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyoterapiye Giriş Dersine genel bakış,İnflamasyon,Ağrı,Isı&Işık,Termal Enerji,Elektromanyetik Enerji,Ultraviyole Radyasyon,İnfrared Radyasyon,Lazer,Fluidoterapi,Traksiyon-I,Traksiyon- II,Genel Tekrar- I,Genel Tekrar- II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yüzeyel sıcaklık ajanlarının etkilerini, endikasyon ve kontrendikasyonlarını açıklar
| 3, 9 | C |
Sıcaklık modalitelerinin nöromusküler ve konnektif doku etkilerini açıklar | 3, 9 | C |
Ağrının oluş mekanizmasını ve tedavi seçeneklerini açıklar | 3, 9 | C |
Termal enerjiyi açıklar ve etkilerini tanımlar | 16, 9 | C |
Traksiyon ve Fluidoterapi uygulamalarını açıklar | 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Fizyoterapiye Giriş Dersine genel bakış | Mebis notu |
2 | İnflamasyon | Mebis Notu |
3 | Ağrı | Mebis Notu |
4 | Isı&Işık | Mebis Notu |
5 | Termal Enerji | Mebis Notu |
6 | Elektromanyetik Enerji | Mebis Notu |
7 | Ultraviyole Radyasyon | Mebis Notu |
8 | İnfrared Radyasyon | Mebis Notu |
9 | Lazer | Mebis Notu |
10 | Fluidoterapi | Mebis Notu |
11 | Traksiyon-I | Mebis Notu |
12 | Traksiyon- II | Mebis Notu |
13 | Genel Tekrar- I | Mebis Notu |
14 | Genel Tekrar- II | Mebis Notu |
Kaynak |
Mebis Notları |
-Kayıhan H,Tunalı Dolunay N. Fizyoterapide Isı Işık,Su HÜ. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Yayını, 1992. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| X | | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | X | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | | | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
| X | | | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
| X | | | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
| | X | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:44Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:47