İletişimle ilgili temel kavramları öğretmek, hasta ya da sağlıklı bireylerin bakımında ve kişiler arası ilişkilerde kullanılan iletişim becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği
Bu ders; İletişime Genel Bakış,İletişim Çeşitleri,Kişiler Arası İletişim,Şirket İçi İletişim,Mobbing- I,Mobbing-II,Kişilerarası İletişim Engelleri,Benlik (Ego) Analizi ve İletişim-I,Benlik (Ego) Analizi ve İletişim-II,Empati ve İletişim- I,Empati ve İletişim- II,İkna edici iletişim- I,Genel Tekrar- I,Genel Tekrar- II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
İletişimin temel elementlerini tanımlar
9
A
İş hayatındaki mevcut düzende iletişim becerilerini açıklar
9
A
Profesyonel iletişim kurma becerilerini tanımlar
9
A
Öğretim Yöntemleri:
9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
İletişime Genel Bakış
Mebis Notu
2
İletişim Çeşitleri
Mebis Notu
3
Kişiler Arası İletişim
Mebis Notu
4
Şirket İçi İletişim
Mebis Notu
5
Mobbing- I
Mebis Notu
6
Mobbing-II
Mebis Notu
7
Kişilerarası İletişim Engelleri
Mebis Notu
8
Benlik (Ego) Analizi ve İletişim-I
Mebis Notu
9
Benlik (Ego) Analizi ve İletişim-II
Mebis Notu
10
Empati ve İletişim- I
Mebis Notu
11
Empati ve İletişim- II
Mebis Notu
12
İkna edici iletişim- I
Mebis Notu
13
Genel Tekrar- I
Mebis Notu
14
Genel Tekrar- II
Mebis Notu
Kaynak
Mebis Notu
Öztürk MO, Uluşahin A(2014). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları Olcay Ç, Engin E (2014). Ruh Sağlığı ve Hatalıkları Hemşireliği Taşkın L. (2005). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği Özcan A. (2006). Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim Terakye G (1998). Hemşirelikte iletişim ve hasta-hemşire ilişkileri Kum N (2000). Psikiyatri Hemşireliği El Kitabı Üstün B (2005). Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
1
1
1
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
54
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(54/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİM
PHT2178220
Güz Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Cuma 09:00-09:45
Cuma 10:00-10:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN
Dersi Verenler
Arş.Gör. Duygu GÜRSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
İletişimle ilgili temel kavramları öğretmek, hasta ya da sağlıklı bireylerin bakımında ve kişiler arası ilişkilerde kullanılan iletişim becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği
Bu ders; İletişime Genel Bakış,İletişim Çeşitleri,Kişiler Arası İletişim,Şirket İçi İletişim,Mobbing- I,Mobbing-II,Kişilerarası İletişim Engelleri,Benlik (Ego) Analizi ve İletişim-I,Benlik (Ego) Analizi ve İletişim-II,Empati ve İletişim- I,Empati ve İletişim- II,İkna edici iletişim- I,Genel Tekrar- I,Genel Tekrar- II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
İletişimin temel elementlerini tanımlar
9
A
İş hayatındaki mevcut düzende iletişim becerilerini açıklar
9
A
Profesyonel iletişim kurma becerilerini tanımlar
9
A
Öğretim Yöntemleri:
9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
İletişime Genel Bakış
Mebis Notu
2
İletişim Çeşitleri
Mebis Notu
3
Kişiler Arası İletişim
Mebis Notu
4
Şirket İçi İletişim
Mebis Notu
5
Mobbing- I
Mebis Notu
6
Mobbing-II
Mebis Notu
7
Kişilerarası İletişim Engelleri
Mebis Notu
8
Benlik (Ego) Analizi ve İletişim-I
Mebis Notu
9
Benlik (Ego) Analizi ve İletişim-II
Mebis Notu
10
Empati ve İletişim- I
Mebis Notu
11
Empati ve İletişim- II
Mebis Notu
12
İkna edici iletişim- I
Mebis Notu
13
Genel Tekrar- I
Mebis Notu
14
Genel Tekrar- II
Mebis Notu
Kaynak
Mebis Notu
Öztürk MO, Uluşahin A(2014). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları Olcay Ç, Engin E (2014). Ruh Sağlığı ve Hatalıkları Hemşireliği Taşkın L. (2005). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği Özcan A. (2006). Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim Terakye G (1998). Hemşirelikte iletişim ve hasta-hemşire ilişkileri Kum N (2000). Psikiyatri Hemşireliği El Kitabı Üstün B (2005). Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.