Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | PHT1264030 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Behnaz KARADOĞAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Behnaz KARADOĞAN |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Araştırma yapma yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma Konularını Seçme- 1, Araştırma Konularını Seçme -2, Kaynak Araştırması Yapma- 1,Kaynak Araştırması Yapma -2, Kaynak Araştırması Yapma- 3,Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme- 1, Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme- 2,Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme- 1,Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme 2,Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme-3, Sunuma Hazırlık Yapma-1,Sunuma Hazırlık Yapma-2,Sunumu Yapma-1,Sunumu Yapma-2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1. Araştırmanın temel kavramlarını anlatır. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
1.2. Araştırmanın gereğini ve önemini sıralar. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
1.3. Araştırma konusu ile ilgili problemleri belirler. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
2.2. Araştırmanın amacını ifade eder. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
2.3. Araştırmanın sınırlarını belirler. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
2.4. Araştırmanın dayandığı varsayımları açıklar. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
3.2. Analiz sonuçlarını rapor eder. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
4.1. Araştırmayı özetleme teknikleriyle açıklar. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
1. Bilimsel araştırma konusu tanımlar | 10, 13, 14, 9 | A, E |
2. Bilimsel kaynak araştırması rapor eder. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
2.1. Kaynakları belirler. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
3. Araştırma bulgularını ifade eder. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
3.1. Araştırma bulgularını bilimsel yöntemlerle açıklar. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
4. Araştırma sonuçlarını rapor eder. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
4.2. Araştırmayı yazma teknikleriyle rapor eder. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
4.3. Araştırma sonuçlarını özetler. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Araştırma Konularını Seçme- 1 | |
2 | Araştırma Konularını Seçme -2 | |
3 | Kaynak Araştırması Yapma- 1 | |
4 | Kaynak Araştırması Yapma -2 | |
5 | Kaynak Araştırması Yapma- 3 | |
6 | Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme- 1 | |
7 | Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme- 2 | |
8 | Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme- 1 | |
9 | Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme 2 | |
10 | Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme-3 | |
11 | Sunuma Hazırlık Yapma-1 | Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir. |
12 | Sunuma Hazırlık Yapma-2 | Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir. |
13 | Sunumu Yapma-1 | Araştırma konusunun, literatür ve örnekler üzerindeki durumunun sebep-sonuç illişkisi kurularak hazırlanmış olması gerekmektedir. |
14 | Sunumu Yapma-2 | Araştırma konusunun, literatür ve örnekler üzerindeki durumunun sebep-sonuç illişkisi kurularak hazırlanmış olması gerekmektedir. |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Meslek Yüksek Okulları için, Prof. Dr. Zeki Kaya; Yard.Doç. Dr. Mehmet Şahin |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
| | | X | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
| | | | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
| X | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 9 | 9 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 48 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | PHT1264030 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Behnaz KARADOĞAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Behnaz KARADOĞAN |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Araştırma yapma yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma Konularını Seçme- 1, Araştırma Konularını Seçme -2, Kaynak Araştırması Yapma- 1,Kaynak Araştırması Yapma -2, Kaynak Araştırması Yapma- 3,Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme- 1, Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme- 2,Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme- 1,Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme 2,Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme-3, Sunuma Hazırlık Yapma-1,Sunuma Hazırlık Yapma-2,Sunumu Yapma-1,Sunumu Yapma-2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1. Araştırmanın temel kavramlarını anlatır. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
1.2. Araştırmanın gereğini ve önemini sıralar. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
1.3. Araştırma konusu ile ilgili problemleri belirler. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
2.2. Araştırmanın amacını ifade eder. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
2.3. Araştırmanın sınırlarını belirler. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
2.4. Araştırmanın dayandığı varsayımları açıklar. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
3.2. Analiz sonuçlarını rapor eder. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
4.1. Araştırmayı özetleme teknikleriyle açıklar. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
1. Bilimsel araştırma konusu tanımlar | 10, 13, 14, 9 | A, E |
2. Bilimsel kaynak araştırması rapor eder. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
2.1. Kaynakları belirler. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
3. Araştırma bulgularını ifade eder. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
3.1. Araştırma bulgularını bilimsel yöntemlerle açıklar. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
4. Araştırma sonuçlarını rapor eder. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
4.2. Araştırmayı yazma teknikleriyle rapor eder. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
4.3. Araştırma sonuçlarını özetler. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Araştırma Konularını Seçme- 1 | |
2 | Araştırma Konularını Seçme -2 | |
3 | Kaynak Araştırması Yapma- 1 | |
4 | Kaynak Araştırması Yapma -2 | |
5 | Kaynak Araştırması Yapma- 3 | |
6 | Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme- 1 | |
7 | Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme- 2 | |
8 | Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme- 1 | |
9 | Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme 2 | |
10 | Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme-3 | |
11 | Sunuma Hazırlık Yapma-1 | Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir. |
12 | Sunuma Hazırlık Yapma-2 | Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir. |
13 | Sunumu Yapma-1 | Araştırma konusunun, literatür ve örnekler üzerindeki durumunun sebep-sonuç illişkisi kurularak hazırlanmış olması gerekmektedir. |
14 | Sunumu Yapma-2 | Araştırma konusunun, literatür ve örnekler üzerindeki durumunun sebep-sonuç illişkisi kurularak hazırlanmış olması gerekmektedir. |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Meslek Yüksek Okulları için, Prof. Dr. Zeki Kaya; Yard.Doç. Dr. Mehmet Şahin |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
| | | X | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
| | | | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
| X | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:44Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:47