İş-uğraşı tedavisi temel değerlendirme ve temel uygulama yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ergoterapiye Genel Bakış,Ergoterapi Uygulama Çerçevesi,Ergoterapi Müdahale Yöntemleri,Günlük Yaşam Aktiviteleri,İç Mekan Düzenlemelerinde ve İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar,İnmede Ergoterapi,Çocuklarda Ergoterapi-I,Çocuklarda Ergoterapi- II,El Beceri Eğitimi- I ,El Beceri Eğitimi- II ,Bel Okulu- I,Bel Okulu- II,Genel Tekrar- I,Genel Tekrar- II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ergoterapi değerlendirme alanlarını tanımlar
9
A
Günlük yaşam aktivitelerini tanımlar
9
A
Ergoterapi'nin uygulama alanlarını açıklar
9
A
Ergoterapistin görev ve yetkilerini tanımlar
9
A
İş uğraşı tedavisinin işleyişini tanımlar
9
A
Öğretim Yöntemleri:
9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ergoterapiye Genel Bakış
Mebis Notu
2
Ergoterapi Uygulama Çerçevesi
Mebis Notları
3
Ergoterapi Müdahale Yöntemleri
Mebis Notu
4
Günlük Yaşam Aktiviteleri
Mebis Notu
5
İç Mekan Düzenlemelerinde ve İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar
Mebis Notu
6
İnmede Ergoterapi
Mebis Notu
7
Çocuklarda Ergoterapi-I
Mebis Notu
8
Çocuklarda Ergoterapi- II
Mebis Notu
9
El Beceri Eğitimi- I
Mebis Notu
10
El Beceri Eğitimi- II
Mebis Notu
11
Bel Okulu- I
Mebis Notu
12
Bel Okulu- II
Mebis Notu
13
Genel Tekrar- I
Mebis Notu
14
Genel Tekrar- II
Mebis Notu
Kaynak
Mebis Notları
Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Principles, Skills and Practice, Annie Turner, Marg Foster, Sybil E. Johnson
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
78
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ERGOTERAPİ
-
Bahar Dönemi
2+0
2
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN, Öğr.Gör. Doğukan KURÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
İş-uğraşı tedavisi temel değerlendirme ve temel uygulama yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ergoterapiye Genel Bakış,Ergoterapi Uygulama Çerçevesi,Ergoterapi Müdahale Yöntemleri,Günlük Yaşam Aktiviteleri,İç Mekan Düzenlemelerinde ve İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar,İnmede Ergoterapi,Çocuklarda Ergoterapi-I,Çocuklarda Ergoterapi- II,El Beceri Eğitimi- I ,El Beceri Eğitimi- II ,Bel Okulu- I,Bel Okulu- II,Genel Tekrar- I,Genel Tekrar- II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ergoterapi değerlendirme alanlarını tanımlar
9
A
Günlük yaşam aktivitelerini tanımlar
9
A
Ergoterapi'nin uygulama alanlarını açıklar
9
A
Ergoterapistin görev ve yetkilerini tanımlar
9
A
İş uğraşı tedavisinin işleyişini tanımlar
9
A
Öğretim Yöntemleri:
9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ergoterapiye Genel Bakış
Mebis Notu
2
Ergoterapi Uygulama Çerçevesi
Mebis Notları
3
Ergoterapi Müdahale Yöntemleri
Mebis Notu
4
Günlük Yaşam Aktiviteleri
Mebis Notu
5
İç Mekan Düzenlemelerinde ve İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar
Mebis Notu
6
İnmede Ergoterapi
Mebis Notu
7
Çocuklarda Ergoterapi-I
Mebis Notu
8
Çocuklarda Ergoterapi- II
Mebis Notu
9
El Beceri Eğitimi- I
Mebis Notu
10
El Beceri Eğitimi- II
Mebis Notu
11
Bel Okulu- I
Mebis Notu
12
Bel Okulu- II
Mebis Notu
13
Genel Tekrar- I
Mebis Notu
14
Genel Tekrar- II
Mebis Notu
Kaynak
Mebis Notları
Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Principles, Skills and Practice, Annie Turner, Marg Foster, Sybil E. Johnson
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.