Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MANİPULASYON MOBİLİZASYON | PHT1264250 | Bahar Dönemi | 1+4 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Meltem MERAN ÇAĞLAR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Meltem MERAN ÇAĞLAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi uygulamalarında uygulanan manipülasyon mobilizasyon yöntemlerini tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klasik masaj prensipleri,Klasik masajın etkileri-I,Klasik masajın etkileri- II,Uyluk masajı,Bacak masajı,Ayak masajı,Kol masajı,Önkol masajı,El masajı,Boyun masajı,Sırt masajı,Bel masajı,Yüz masajı,Karın masajı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Alt ve üst ekstremite klasik masaj yöntemlerini uygular | 6, 9 | A |
El ve ayak uygulamalarını tanımlar | 6, 9 | A |
Yüz bölgesi masaj uygulamalarını uygular | 6, 9 | A |
Karın bölgesi masaj uygulamalarını uygular | 6, 9 | A |
Sırt, bel ve boyun bölgesi masaj uygulamalarını uygular | 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Klasik masaj prensipleri | Mebis Notu |
2 | Klasik masajın etkileri-I | Mebis Notu |
3 | Klasik masajın etkileri- II | Mebis Notu |
4 | Uyluk masajı | Mebis Notu |
5 | Bacak masajı | Mebis Notu |
6 | Ayak masajı | Mebis Notu |
7 | Kol masajı | Mebis Notu |
8 | Önkol masajı | Mebis Notu |
9 | El masajı | Mebis Notu |
10 | Boyun masajı | Mebis Notu |
11 | Sırt masajı | Mebis Notu |
12 | Bel masajı | Mebis Notu |
13 | Yüz masajı | Mebis Notu |
14 | Karın masajı | Mebis Notu |
Kaynak |
Mebis Notları |
1-İnci Yüksel, Masaj teknikleri, Asil yayınları
2-İnci Yüksel, Klasik Masaj teknikleri, Hipokrat yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| X | | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | | | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
| X | | | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
| | X | | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
| X | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Rehberli Problem Çözme | 1 | 20 | 20 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 30 | 30 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 210 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(210/30) | 7 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MANİPULASYON MOBİLİZASYON | PHT1264250 | Bahar Dönemi | 1+4 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Meltem MERAN ÇAĞLAR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Meltem MERAN ÇAĞLAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi uygulamalarında uygulanan manipülasyon mobilizasyon yöntemlerini tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klasik masaj prensipleri,Klasik masajın etkileri-I,Klasik masajın etkileri- II,Uyluk masajı,Bacak masajı,Ayak masajı,Kol masajı,Önkol masajı,El masajı,Boyun masajı,Sırt masajı,Bel masajı,Yüz masajı,Karın masajı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Alt ve üst ekstremite klasik masaj yöntemlerini uygular | 6, 9 | A |
El ve ayak uygulamalarını tanımlar | 6, 9 | A |
Yüz bölgesi masaj uygulamalarını uygular | 6, 9 | A |
Karın bölgesi masaj uygulamalarını uygular | 6, 9 | A |
Sırt, bel ve boyun bölgesi masaj uygulamalarını uygular | 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Klasik masaj prensipleri | Mebis Notu |
2 | Klasik masajın etkileri-I | Mebis Notu |
3 | Klasik masajın etkileri- II | Mebis Notu |
4 | Uyluk masajı | Mebis Notu |
5 | Bacak masajı | Mebis Notu |
6 | Ayak masajı | Mebis Notu |
7 | Kol masajı | Mebis Notu |
8 | Önkol masajı | Mebis Notu |
9 | El masajı | Mebis Notu |
10 | Boyun masajı | Mebis Notu |
11 | Sırt masajı | Mebis Notu |
12 | Bel masajı | Mebis Notu |
13 | Yüz masajı | Mebis Notu |
14 | Karın masajı | Mebis Notu |
Kaynak |
Mebis Notları |
1-İnci Yüksel, Masaj teknikleri, Asil yayınları
2-İnci Yüksel, Klasik Masaj teknikleri, Hipokrat yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| X | | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | | | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
| X | | | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
| | X | | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
| X | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:44Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:47